
Afbeeldingen verkleinen met fotoaanpassen.nl
Afbeeldingen op formaat maken is zowel belangrijk voor je website als voor je nieuwsbrief. Want als een nieuwsbrief vervormd aankomt zie ik bijna altijd een van deze twee oorzaken:
- vervuilde HTML
- afbeeldingen te groot
Het is daarom zinvol om je afbeeldingen voor het uploaden te verkleinen. Hoe je dat kunt doen kun je hieronder lezen. Je kunt je afbeeldingen verkleinen met allerlei tools, in dit artikel wil ik uitleggen hoe je je afbeeldingen verkleinen met fotoaanpassen.nl. Afbeeldingen verkleinen met fotoaanpassen.nl is super gemakkelijk.
Afbeeldingen verkleinen met fotoaanpassen.nl
Benodigde tijd: 10 minuten.
Afbeeldingen verkleinen op fotoaanpassen.nl
- Ga naar fotoaanpassen.nl
Dit is een tool die je kosteloos kunt gebruiken. Haal hier de afbeelding op van je computer.
- Open het menu Basis
Kies hier voor verkleinen.
- Rekbaar of vast
De instellingen staan standaard op “rekbaar”, dat betekent dat de beeldverhouding intact blijft.
- Nieuw formaat invullen
Vul nu een nieuw formaat in bij de breedte of bij de hoogte. Als je daarna in het andere vakje klikt past dat zich naar verhouding aan.
Formaten van afbeeldingen in je nieuwsbrief
Als het formaat van je afbeeldingen heel erg groot is, kan je nieuwsbrief flink vervormd aankomen.
Nieuwsbrieven zijn responsive. Dat betekent dat de blokken onder elkaar schuiven als de nieuwsbrief gelezen wordt op een mobiel device.
- Voor Mailchimp kun je het beste een formaat aanhouden van 600px tot 800px breed.
- MailerLite is explicieter: neem een formaat van maximaal 640px breed.
Als je afbeelding niet alleen te groot is maar de kijkrichting ook verkeerd is, dan kun je er ook lezen hoe je een afbeelding kunt spiegelen.
Nieuwsbrieven laten maken
Dit hoef je natuurlijk niet allemaal zelf te doen. Als je je nieuwsbrieven met Mailchimp of met MailerLite laat maken zorg ik hiervoor. Ik zorg dat je afbeeldingen de juiste formaten hebben én ik zorg voor de juiste kijkrichting.
Wist je dat ik zowel voor Mailchimp als voor MailerLite een erkende specialist ben?

De groeiversneller van je lijst
Hoe je een “weggever” maakt die converteert zodat je inschrijvingen krijgt van echt geïnteresseerde mensen.