Met MailerLite kun je een Auto Resend campagne sturen. Dat is een tweede verzending voor iedereen die niet geopend of niet geklikt heeft. Deze tweede verzending maak je wanneer je je nieuwsbrief gaat maken. Dat is op zich niet zo bijzonder. Maar de manier waarop dit bij MailerLite kan vind ik wel bijzonder en goed voor conversie.
Voor een auto resend campagne heb je de betaalde versie van MailerLite nodig.
Auto resend campagne: hoe je het doet
MailerLite Auto Resend
Auto Resend campagne: niet geopend of niet geklikt
Een campagne opnieuw versturen naar mensen die niet geopend hebben is zonder meer een goed idee. Zeker als je er een andere titel boven zet en een andere verzendtijd kiest. Maar een campagne opnieuw versturen naar mensen die wel geopend hebben maar niet geklikt, dat is een riskante zaak. Ik bedoel: als iemand een nieuwsbrief gelezen heeft maar niet heeft geklikt, dan is daar een reden voor.
De mogelijkheden
Dit type campagne vind ik een prachtige functie, juist voor kleine bedrijven.
Opnieuw versturen met een nieuwe titel
Je kunt een Auto Resend campagne sturen met alleen een nieuwe titel. Daar hoef je dan verder niets aan te doen. Bedenkt dat de titel het enige is dat mensen zien van je nieuwsbrief zolang ze niet openen. Dus als de titel niet aanspreekt dan openen ze niet en dan zien ze de rest ook niet. Verzin dus een hele andere titel die misschien meer aanspreekt.
Of met een nieuwe titel en een persoonlijke boodschap
Dit kan een leuk idee zijn, want die persoonlijke boodschap komt bovenaan in je nieuwsbrief te staan en de nieuwsbrief ziet er dan uit alsof hij is doorgestuurd. Dat kan helpen om matig geïnteresseerde mensen in actie te krijgen. Verzin wel een sterke titel, want ze moeten eerst openen.
Opnieuw versturen met een nieuwe titel en een nieuwe inhoud
Dit vind ik ook een leuk idee: de 2e campagne krijgt niet alleen een nieuwe titel maar ook een heel nieuwe inhoud. Mensen die eerder niet geopend hebben worden nu misschien verleid om wel te openen doordat je er een nieuwe titel boven hebt gezet die misschien meer aanspreekt. Maar dit is ook een mooie optie om te gebruiken als je click rate erg laag is. Want je kunt een compleet nieuwe nieuwsbrief aanbieden.
Ik moet zeggen dat ik deze oplossing erg aantrekkelijk vind voor een kleine onderneming. Vooral als je nog te weinig abonnees hebt voor een betrouwbare AB-split.
Auto Resend campagne stoppen
Een Auto Resend campagne kan helpen meer abonnees te bereiken. Maar als je het toch maar liever niet doet dan kun je tweede verzending ook stoppen:
- Ga naar het tabblad van de verzonden campagnes
- Klik op View Report
- Ga naar het tabblad Auto Resend Overview
- En klik op: Stop Auto Resend
Heb je de handleiding voor MailerLite die je op deze website kunt vinden al gezien?
En heb je al ontdekt hoe mooi je link trigger kunt gebruiken in MailerLite? Als je dit nog niet gezien hebt moet je daar echt eens naar gaan kijken.
Verder lezen

Ik ben een Nederlandse MailerLite expert en ik kan je helpen met MailerLite strategie.

Judith de Vries
Helpt dienstverleners met marketing
Get Clients Now!™ facilitator, Mailchimp expert, MailerLite expert, goed in SEO en je kunt nog met me lachen ook.
Aanklikbare links Adressen organiseren Adverteren Aflevering nieuwsbrief Aftersales Conversie Design Diensten Doelen E-mailstrategie Facebook Financieel Formulieren Gmail Google Search Console Inbound marketing Inschrijven bij MailerLite Instagram Juridisch Klantperspectief Legacy versie LinkedIn Mailchimp archief Mailchimp Premium Mailchimp problemen Mailchimp Standard Mailchimp support MailerLite groepen Media in Mailchimp Meten Naamsbekendheid Netwerken Online vindbaarheid Pagina's en berichten Segmenten SEO voor beginners Stappenplannen Succes ingrediënten Technische SEO Time management Twitter zakelijk WordPress media WordPress plugins YouTube Zichtbaarheid