Automation inbegrepen

Automation inbegrepenĀ bij alle accounts. Op 2 mei 2017 heeft MailChimp laten weten dat alle accounts voortaan gratis de beschikking krijgen over Automation. Ook als je de gratis versie van MailChimp gebruikt heb je dus de beschikking over MailChimp Automation.

Dat is fijn, want met MailChimp Automation kun je een serie e-mails versturen, of een periodieke herinnering of iets anders terwijl je er niet aan hoeft te denken en helemaal niets hoeft te doen.

MailChimp betaald

De vraag is nu: als je minder dan 2000 abonnees hebt, waarom zou je dan nog de betaalde versie van MailChimp nemen?

MailChimp stelt dat de betaalde versie van MailChimp meer biedt dan uitsluitend Automation. Dat is waar. Hier kun je de verschillen zien tussen de verschillende versies van MailChimp.

Mocht je nu tot de conclusie komen dat je de betaalde versie van MailChimp niet meer nodig hebt, houd er dan rekening mee dat je slechts eenmaal in de levensduur van je account kunt downgraden. Hoe je kunt downgraden kun je in dit artikel lezen.

Extra bij MailChimp betaald

Bij een betaald MailChimp account krijg je extra:

  • Inbox preview: de inbox preview krijg je niet automatisch doordat je een betaald account hebt, je moet de inbox preview extra inkopen.
  • Aflevering in de juiste tijdzone
  • Social profielen, ook deze functie moet je extra inkopen
  • Je kunt MailChimp de optimale verzendtijd laten bepalen.

Betaalde versie van MailChimp

Daarnaast kun je bij de betaalde versie van MailChimp de MailChimp badge (MonkeyRewards) verwijderen.

Extra bij MailChimp Pro

Bij MailChimp Pro krijg je nog meer extra’s:

  • Verfijnde segmentatie
  • Demografische voorspellingen
  • Vergelijkende statistieken
  • Multivariate testen

Automation inbegrepen

Nu Automation inbegrepen is zou je als je minder dan 2000 abonnees hebt daarom af moeten wegen hoe belangrijk je de functies vindt die je extra krijgt bij MailChimp betaald en bij MailChimp Pro. Als je die functies niet belangrijk vindt kun je heel lang de gratis versie van MailChimp blijven gebruiken.

Automation gebruiken

Automation kun je gebruiken voor veel meer dan alleen een e-mail als welkom voor nieuwe abonnees. Je kunt er betaalde cursussen mee versturen.

Of je gebruikt Automation om je omzet te verhogen in situaties waarin je klant een afspraak moet maken en het initiatief bij de klant ligt. Werk jij in een branche waar je klant het initiatief moet nemen om een afspraak te maken en stuur je geen herinneringen? Dan laat je omzet liggen.

Als je snel een overzicht wilt hebben van de mogelijkheden van MailChimp en gelijk ook graag wilt weten hoe je die mogelijkheden gebruikt, lees dan verder in de handleiding MailChimp. Ook als je een specifieke vraag hebt of op zoek bent naar de oplossing voor een specifiek probleem, ook dan is deze handleiding een goed startpunt.

Categorieƫn: Mailchimp, Marketing Automation

checklist voor nieuwsbrieven

Checklist voor Mailchimp nieuwsbrieven

Een checklist waardoor het maken van je nieuwsbrieven veel gemakkelijker gaat en je er zeker van kunt zijn dat je niets vergeet voor je op de verzendknop klikt.

In deze checklist noem ik de punten die je beslist moet controleren. En sommige van deze punten zouden wel eens nieuw voor je kunnen zijn.

Je kunt deze checklist hier gratis ophalen.

mailchimp logo

Automation inbegrepen was last modified: by

Bronnen

Automation inbegrepen was last modified: by