Automation funnels elkaar op laten volgen

Automations elkaar op laten volgen

Mailchimp Automations funnels elkaar op laten volgen is een stuk gemakkelijker geworden sinds we tags hebben. Ik zal je hier vertellen hoe je dit aanpakt en waarom je dat misschien zou willen.


Automation funnels elkaar op laten volgen: waarom?

Helaas is niet iedereen zomaar spontaan geïnteresseerd in wat je te bieden hebt. Vaak weten mensen niet eens dat ze een probleem, uitdaging of kans hebben en dat jij ze daarmee kunt helpen.

Je hebt dus allereerst een leuk e-book nodig dat veel aantrekkelijker is dan je nieuwsbrief. Want wie wil er nou een nieuwsbrief. Toch?

Stel dat je een advertentie op Facebook zet om je e-book te promoten. Dan lukt dat misschien wel en dan krijg je inschrijvingen. Maar die mensen weten nog lang niet genoeg om te kunnen kopen van je. Daar zijn ze gewoon nog niet klaar voor.


Bewustwording

Realiseer je dat als je mensen aantrekt via de social media, ze helemaal niets hebben hoeven doen om je te vinden. Je was er gewoon ineens.

Dus heel waarschijnlijk zijn ze zich er dankzij jouw advertentie bewust geworden dat ze mogelijk een probleem hebben. Dan is het een goed idee om ze na het e-book nog een paar mailtjes te sturen waarin je ze nog beter duidelijk maakt dat ze een probleem hebben. Dat is je eerste Automation.


Overweging

Daarna hebben ze je e-book en ze hebben je e-mails gelezen. Dankzij je e-mails beseffen ze dat je gelijk hebt: ze zien nu zelf ook dat ze een probleem, een kans of een uitdaging hebben. En ze begrijpen ook dat jij ze kunt helpen.

Maar dat betekent niet dat ze al klaar zijn om bij je te kopen. Ze gaan eerst even bij het aanbod van de concurrent kijken, en even kijken of er misschien ook andere mogelijkheden zijn om het probleem op te lossen of de kans te verzilveren. En dat kan best kan duren.

In die periode moet je een ander soort e-mails sturen. Je moet dan helpen de afweging te gaan maken waardoor ze voor jou kunnen gaan kiezen.

Dit is je tweede automation en dan is wel heel erg handig als je die twee Automation funnels elkaar kunt laten opvolgen.


Beslissing

En denk vooral niet dat ze dan direct klant worden. Mooi niet. Ze willen eerst weten wat het kost en of je wel goede reviews hebt en zo. Dus dan heb je nog een Automation nodig.

En omdat deze derde Automation funnel volgt op de tweede, is het weer heel erg handig als je deze 3 funnels elkaar kunt laten opvolgen.


Automation funnels elkaar laten opvolgen: hoe?

Mailchimp Free en Essentials

Als je Mailchimp Free of Essentials gebruikt is het de makkelijkste manier als je het delay uitstelt. Je maakt de tijd tussen de inschrijving en de dag waarop je Automation begint te verzenden steeds langer. Let op: officieel mag dit niet, maar vooralsnog doet Mailchimp er ook niets tegen. Maar wat niet is kan nog komen natuurlijk.


Mailchimp Standard, Premium en de betaalde legacy versie

Als je een versie van Mailchimp gebruikt waarmee je een workflow van meerdere e-mails kunt maken, dan kun je het anders doen.

  • Om Automation workflow 1 te triggeren voeg je een tag toe op de landingspagina.
  • Aan de laatste e-mail voeg je een unieke tag toe als post send action bij de eerste workflow.
post send action
Post send action toevoegen
  • Die unieke tag gebruik je om workflow 2 te triggeren.
  • En aan de laatste e-mail voeg je weer een andere unieke tag toe als post send action.
  • Deze unieke tag gebruik je om workflow 3 te triggeren.

Als je dit goed doet, dan heb je de klant alles gegeven om te beslissen voor je te kiezen.


Wat als de klant koopt?

Het kan natuurlijk meezitten, het kan gebeuren dat de klant zoveel info niet nodig heeft om een beslissing te nemen. En dan is het best vervelend als hij of zij ondertussen je funnel nog krijgt. Maar daar is een oplossing voor: je kunt een klant die gekocht heeft uitsluiten.


Na deze gekoppelde funnels

En wat daarna? Nou, wat dacht je van een betaalde e-mailserie waarin je echte kennis weggeeft?


Nog veel meer tips voor Mailchimp kun je vinden in de handleiding voor Mailchimp.



Klanten werven

Get clients now facilitator

Klanten krijgen lijkt heel moeilijk. Maar het is makkelijker dan je nu denkt.

Er zijn een paar dingen die je ervoor moet doen. En die moet je consequent doen.

Schrijf je hier in en leer wat je moet doen.


Je bent hier: Home » Mailchimp » Mailchimp Automation » Automation funnels elkaar op laten volgen

GET CLIENTS NOW!™ is een handelsmerk van Wings for Business LLC, en wordt onder licentie gebruikt. www.getclientsnow.com


Automation funnels elkaar op laten volgen was last modified: by

Clker-Free-Vector-Images, bedankt voor de afbeelding!

Automation funnels elkaar op laten volgen was last modified: by

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *