Beste plaats call-to-action

De beste plaats voor een call-to-action is een andere plaats dan je zou denken.

  • Een inschrijfformulier op je website levert iets meer inschrijvingen op dan een aanklikbare button naar een inschrijfformulier.
  • Een pop-up levert nog meer inschrijvingen op. Iedereen heeft een hekel aan een pop-up, maar een pop-up kan wel 50% meer inschrijvingen opleveren.

Dus als je lijst niet zo hard groeit, dan is het misschien raadzaam om je over je weerstand tegen pop-ups heen te zetten. Plaats er toch maar eentje op je website.

In dit artikel wil ik het echter hebben over de beste plaats om een inschrijfformulier op je website te plaatsen. 

Michael Aagaard van Content Verve heeft een A/B-split met een website gedaan. Daar kwam een heel erg verrassend resultaat uit m.b.t. de beste plaats van een call-to-action.

Het is verschil is maar liefst 304%. Dat is zo’n groot verschil dat je dit beslist moet weten.

Beste plaats call-to-action

Een inschrijfformulier is een call-to-action, dus dit artikel is van toepassing.

Het is aan te raden om zaken die op deze manier getest zijn met je mee te nemen en te gebruiken. Gewoon omdat de bezoekers van jouw website niet zo heel erg veel anders zijn dan de bezoekers van andere websites.

F-vorm

De beste plaats voor een call-to-action is: links onderaan je pagina. En het is eigenlijk ook heel logisch dat deze plaats de beste plaats is.

Dat is logisch want mensen die een artikel lezen gaan met hun ogen over de tekst in de vorm van een F.

Ik vind het vrij logisch dat mensen pas geïnteresseerd zijn om zich ergens voor in te schrijven als ze weten waar het over gaat. Ze zullen dus eerst je artikel of pagina gelezen moeten hebben voordat inschrijven aan de orde komt.

En als je het inschrijfformulier onderaan de lange poot van de F plaatst, dan staat het op een plaats waar mensen met hun ogen naartoe gaan, dus mag je erop rekenen dat ze het zien.

Dat is niet het geval als je het formulier rechtsboven plaatst.

Mensen zien het dan wel, maar ze zien het voordat ze de inhoud van je artikel gelezen hebben en dus voordat ze kunnen weten of ze genoeg geïnteresseerd zijn om zich in te schrijven.

Het is belangrijk om de verschillende onderdelen van je website op plaatsen te zetten waar ze zoveel mogelijk in je voordeel werken.

Ik lees hier graag over want ik vind dit een interessant onderwerp. Dus als je hulp wilt bij de indeling van jouw website, laat het me dan weten!

Of volg de training MailChimp, dan komen zaken als deze ook aan de orde. En hier kun je meer lezen over wat je zou moeten weten over MailChimp.

checklist voor nieuwsbrieven

Checklist voor Mailchimp nieuwsbrieven

Een checklist waardoor het maken van je nieuwsbrieven veel gemakkelijker gaat en je er zeker van kunt zijn dat je niets vergeet voor je op de verzendknop klikt.

In deze checklist noem ik de punten die je beslist moet controleren. En sommige van deze punten zouden wel eens nieuw voor je kunnen zijn.

Je kunt deze checklist hier gratis ophalen.

mailchimp logo

Beste plaats call-to-action was last modified: by
Beste plaats call-to-action was last modified: by