Gravatar maken

Mijn review-plugin kan Gravatars ophalen, maar als ik dat doe zie ik dat maar weinig mensen een Gravatar hebben. En dat is een grote gemiste kans.

Gravatar betekent Geo Recognized Avatar: een wereldwijd herkende afbeelding. Deze afbeelding zit gekoppeld aan je e-mailadres. Als je een Gravatar maakt verschijnt je foto zodra je je e-mailadres ergens achterlaat.

Gravatar maken

Hij verschijnt bijvoorbeeld als je een reactie op een blog geeft, of iets schrijft op een forum. Maar ook als je een review schrijft op mijn website.

Lees verder Gravatar maken

Mailchimp en Canva

Mailchimp en Canva: met Mailchimp kun je bulk e-mails versturen en met Canva kun je afbeeldingen maken en bewerken. Waarschijnlijk weet je dat al. Het nieuwe is dat Mailchimp sinds juni 2019 een integratie heeft met Canva.

Mailchimp en Canva

Mailchimp en Canva is een simpele integratie. Je maakt je afbeelding net als anders op Canva.com. Maar in plaats van ‘m te downloaden, zet je ‘m nu gelijk bij je afbeeldingen op Mailchimp.

Lees verder Mailchimp en Canva

Wat doen de woorden op je website

Wat doen de woorden op je website: ze trekken bezoekers aan. Het is belangrijk je te realiseren dat niet alleen je focus zoekterm bezoekers aantrekt. Ieder ander woord op je website kan ook bezoekers aantrekken.

Woorden op je website

Google wordt steeds intelligenter. Het lukt hem daardoor om steeds meer van de context te begrijpen. Maar evengoed stuurt hij bezoekers naar aanleiding van de letterlijke woorden op je website.

Lees verder Wat doen de woorden op je website

Geen resultaten met zoektermen

Geen resultaten met zoektermen kan betekenen dat je de verkeerde zoektermen gebruikt. Verkeerde zoektermen zijn zoektermen die jij op je website gebruikt, terwijl mensen ze niet als zoekopdracht gebruiken.

Geen resultaten met zoektermen

Maar het kan ook betekenen dat je op je website zoektermen gebruikt die wel degelijk door mensen gebruikt worden als ze ergens naar op zoek zijn. Als je dan toch geen resultaten ziet, dan komt dat doordat je website niet op iedere zoekterm zal scoren.

Lees verder Geen resultaten met zoektermen

E-mailstrategie voor Mailchimp Free

E-mailstrategie voor Mailchimp Free: op 2 mei 2017 heeft MailChimp laten weten dat alle accounts voortaan gratis de beschikking kregen over Automation. Hierdoor kon je ook met de gratis versie van Mailchimp een leuke e-mailstrategie opzetten.

E-mailstrategie voor Mailchimp Free

Maar helaas: sinds 15 mei 2019 kun je met Mailchimp Free nog maar 1 e-mail met Automation versturen. Een uitdaging dus.

Lees verder E-mailstrategie voor Mailchimp Free

Reviews verzamelen

Reviews zijn noodzakelijk om je diensten te verkopen. Maar wat nou als je net gestart bent met je onderneming? Of als je net een nieuwe dienst online hebt gezet waarvoor je nog geen reviews hebt? Of zelfs: wat te doen als je een cursus nog niet af hebt? Hoe kun je dan reviews verzamelen?

Reviews verzamelen

Hoe je situatie ook is, je moet aan reviews zien te komen. En dat kan op verschillende manieren en je kunt het ook helemaal fout doen.

Lees verder Reviews verzamelen

Mailchimp social posts

Mailchimp social posts zijn organische social posts op Facebook en Instagram. Je maakt deze social posts in Mailchimp en je plaatst ze ook via Mailchimp. En hierdoor krijg je de statistieken van je social posts ook in Mailchimp.

Social posts in Mailchimp
Social posts in Mailchimp: Facebook en Instagram

Natuurlijk kun je ook gewoon iets posten op Facebook en Instagram, daar heb je Mailchimp niet voor nodig. Maar waar het om gaat zijn die statistieken die je in je Mailchimp rapporten ziet.

Lees verder Mailchimp social posts