open rate verhogen

Open rate verhogen

De open rate van je nieuwsbrief hangt af van een aantal factoren. En als je nadenkt over die factoren, dan weet je ook wat je moet doen om een hogere open rate te realiseren.In dit artikel benoem ik de factoren die bepalen of je nieuwsbrief geopend wordt of niet. En ik vertel je ook wat je kunt doen om de open rate van je nieuwsbrief te verhogen. En ik verzeker je: dit is niet erg moeilijk.

Aanhef je of u

Aanhef: je of u in je nieuwsbrief?

Spreek je de lezers van je nieuwsbrief aan met de aanhef je of met u? En waarom kies je daarvoor? Bereik je daarmee ook wat je wilt bereiken? Want dat is denk ik de vraag waar het om gaat. Niet “waar zitten we nu”, maar “waar willen we naartoe”. Wat is de richting die jij wilt gaan met je lezers? Want die richting zou bepalend moeten zijn voor wat je kiest.

wetgeving direct marketing en ansichtkaart sturen

Wetgeving direct mail

Wist je dat 86% van de mensen hun gewone post bekijkt? Dan begrijp je waarschijnlijk ook waarom je zoveel post krijgt van goede doelen. Ansichtkaarten sturen is eigenlijk een uitstekende manier van marketing. Vooral als je er geen enveloppe om doet. Een ansichtkaart wordt gezien! Hier kun je lezen waar je aan moet denken als je er eentje maakt en waar je rekening mee moet houden met het oog op de wetgeving direct mail waar je rekening mee moet houden.

specialisatie en doelgroep

Specialisatie en doelgroep

Een specialisatie en een doelgroep heb je nodig om prospects ervan te overtuigen dat jij de juiste bent om de klus te klaren. En natuurlijk kun je veel meer en zou je in principe voor iedereen kunnen werken. Maar toch kun je dat beter niet doen, want dat geeft allerlei problemen waar je nu geen idee van hebt. Met een specialisatie en een doelgroep communiceer je helder waar je mee helpt en wie je kunt helpen. Daar houden mensen van.

hoe prospects vinden

Hoe prospects vinden

Voor iedere ondernemer is het van levensbelang dat je weet hoe je prospects kunt vinden. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, maar onervaren ondernemers nemen rond deze vraag vaak precies de verkeerde acties. Dan gaat het mis en dan nemen ze nogmaals dezelfde verkeerde actie. En die verkeerde actie lijkt heel erg logisch, maar hij heeft een averechts effect. Hier zal ik vertellen wat er fout gaat en wat je wel moet doen.

plan voor een email

Plan voor een e-mail

Een plan voor een e-mail maak je omdat je niet zomaar iets rond wilt sturen. Je wilt liever een e-mail sturen die voor je doet wat jij wilt. En om hiervoor te zorgen moet je ‘m zo construeren dat hij ook echt gaat doen wat je wilt. En als hij dat niet doet, dan moet je daarvan leren. Met een plan voor je e-mail zul je ook sneller blij zijn met de lay-out, want …

sommige ondernemers kiezen geen niche

Sommige ondernemers kiezen geen niche

Sommige ondernemers kiezen geen niche. Zij hebben daar een enorme weerstand tegen. En als ik dan doorvraag blijken er vaak 2 oorzaken te zijn waardoor ze echt geen niche willen kiezen. De ene oorzaak is begrijpelijk en heeft eigenlijk te maken met uitstel. De andere oorzaak is ernstiger, want die is gebaseerd op gebrek aan marketingkennis en misvattingen. Daar wil ik in dit artikel dieper op ingaan.

Scroll naar boven