Dunne content filter Panda

Dunne content is content die te weinig kwaliteit heeft. Content die letterlijk te weinig inhoud heeft en te weinig vertelt. Inhoudelijk te kort, niet informatief of niet goed onderbouwd. Gewoon: niet goed genoeg.

Als je dunne content op je website hebt staan, dan zal Google je website liever niet aanbieden in je de zoekresultaten want niemand heeft er iets aan. En als je te veel dunne content op je website hebt staan dan kan het ook nog gebeuren dat Google besluit dat je hele website niet de moeite waard is om aangeboden te worden in je zoekresultaten. Google heeft een filter ontwikkeld om dunne content op te sporen. Dat filter heet Panda en als jouw website door die zeef spoelt dan ben je flink in de aap gelogeerd. Lees verder

Snel bovenaan in Google: 2 kansen

Snel bovenaan in Google, dat willen we allemaal. Als je dat op de gewone manier wilt doen dan is dat heel veel werk en dan gaat het meestal niet snel. De gewone manier is gestaag en consequent doorwerken aan je blog. Maar er is ook een kortere route: de snelweg. Ik noem je in dit artikel 2 kansen om heel snel bovenaan in Google te komen en een manier om een lijk te verbergen.  Lees verder

Count down timer in Mailchimp

Count down timer in Mailchimp: dat kan. Mailchimp heeft van zichzelf geen countdown timer, maar wel een “code you own” block. En in dat “code your own” block kun je een count down timer zetten. En je kunt een count down timer ook invoegen in een text block, aan de html kant Lees verder

Groepen op Facebook

Groepen op Facebook: wat het zijn en wat je ermee kunt doen. Op Facebook kun je een groep aanmaken. In die groep kunnen gelijkgestemden elkaar ontmoeten. Je kunt bijvoorbeeld een groep aanmaken voor je familie, of een groep om te communiceren met je collega’s en je kunt ook een groep aanmaken voor mensen met wie je een hobby deelt om maar iets te noemen.

Maar voor een ondernemer wordt het natuurlijk pas echt interessant als je een groep aanmaakt om klanten aan te trekken.  Lees verder

Negatieve reviews op social media

Negatieve reviews op social media: wat doe je met negatieve reviews? Reviews en recensies via de social media hebben een enorme sociale bewijskracht omdat jij er niets tegen kunt doen als ze negatief zijn. En doordat jij er niets tegen kunt doen zijn reviews en recensies die je via de social media krijgt betrouwbaar en daarom sterk: 90% van de mensen zegt vertrouwen te hebben in online reviews. Lees verder