Verzendreputatie

Verzendreputatie is een score die een internetprovider (ISP) toekent aan de afzender van een e-mail. Als deze score onder een bepaalde drempel zakt, kan de ISP je e-mails naar de spamfolder van de ontvanger sturen of je e-mails helemaal niet afleveren.

Bij e-mailmarketing is je verzendreputatie vreselijk belangrijk. Of je e-mails in de mailbox aankomen staat of valt met je verzendreputatie. Een goede naam bij de servers kan er voor zorgen dat jouw e-mails in de mailbox aankomen.

Spamklachten doen natuurlijk geen goed. De e-mails van mensen die een slechte naam hebben komen in spam, ook als ze precies dezelfde e-mail versturen als mensen die een goede verzendreputatie hebben. In het artikel over het verbeteren van je verzendreputatie kun je lezen wat je kunt doen om je situatie te verbeteren.

beschadigde verzenreputatie herstellen

Beschadigde verzendreputatie herstellen

Soms komt er iemand bij me met een ernstig beschadigde verzendreputatie. Dat is een serieus probleem, want als je verzendreputatie echt beschadigd is, dan kun je je lezer niet meer bereiken. En dat kan heel veel gaan. Het kan zelfs gebeuren dat de persoonlijke e-mails die je vanaf je eigen domein verstuurt in spam komen. …

Beschadigde verzendreputatie herstellen Nu lezen »

is je afmeldlink zichtbaar

Is je afmeldlink zichtbaar

Is je afmeldlink zichtbaar? In iedere e-mail staat automatisch een afmeldlink. Dat moet ook, want dat is wettelijk verplicht. Maar je kunt heel gemakkelijk iets doen waardoor je lezer de afmeldlink niet meer kan vinden. Dat lijkt misschien gunstig, maar daar heb je een enorm nadeel van. Want als mensen de afmeldlink niet kunnen vinden, …

Is je afmeldlink zichtbaar Nu lezen »

afmeldingen verminderen

Afmeldingen verminderen

Afmeldingen verminderen is noodzaak als je er te veel krijgt. Afmeldingen zijn op zich niet zo’n probleem, want mensen kunnen zich alleen afmelden als je een nieuwsbrief stuurt. Dus zodra je een nieuwsbrief stuurt kun je ook afmeldingen verwachten. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je die afmeldingen uitsluitend krijgt van mensen die …

Afmeldingen verminderen Nu lezen »

mailen met toestemming

Mailen met toestemming

Als we het hebben over e-mailmarketing dan praten we over mailen met toestemming. Dit gaat over mensen die vrijwillig en goed geïnformeerd ermee akkoord zijn gegaan dat je ze op regelmatige basis e-mails gaat sturen. Als die toestemming ontbreekt, dan heb je het niet over e-mailmarketing maar over spam. Dus toestemming is vereist. Hier ga …

Mailen met toestemming Nu lezen »

Hoe belangrijk is de open rate

Hoe belangrijk is de open rate?

Hoe belangrijk is de open rate eigenlijk? Je zou denken dat de open rate van je nieuwsbrief het allerbelangrijkste is. Want als je lezers niet openen, dan kunnen ze verder ook niets doen. Maar dit ligt toch genuanceerder. Want als je bijvoorbeeld iets wilt verkopen, hoe belangrijk is het dan als mensen die niet willen …

Hoe belangrijk is de open rate? Nu lezen »

waarschuwing bij een hoge bounce rate

Waarschuwing bij een hoge bounce rate

Als je nieuwsbrief een hoge bounce rate heeft, dan kan Mailchimp Omnivore je een waarschuwing sturen. Die waarschuwing kun je beter niet negeren. Geen enkele waarschuwing van Omnivore kun je negeren, want voor je het weet kun je niet meer mailen. Omnivore is intelligente software van Mailchimp waarmee Mailchimp wil zorgen voor een goede aflevering …

Waarschuwing bij een hoge bounce rate Nu lezen »

Verbeter je verzendreputatie

Verbeter je verzendreputatie

Bij e-mailmarketing is je verzendreputatie heel erg belangrijk, want je verzendreputatie bepaalt of je nieuwsbrief aan komt in de mailbox en of hij in de spamfilters komt. Daarom is het belangrijk je verzendreputatie te bewaken. Want met een goede verzendreputatie gaat alles veel makkelijker. Maar hoe weet je je verzendreputatie en hoe verbeter je ‘m? …

Verbeter je verzendreputatie Nu lezen »

Scroll naar boven