Categoriearchief: E-mail deliverability

E-mail deliverability: hoe goed worden je nieuwsbrieven afgeleverd? Een platform kan een prachtige vormgeving aanbieden, maar als de nieuwsbrieven niet worden afgeleverd dan heb je eigenlijk helemaal niets. Of je nieuwsbrieven goed worden afgeleverd is een vraag die veel belangrijker is dan hoe ze eruitzien.

E-mail deliverability: spampunten

De servers geven je nieuwsbrief “spampunten” en als je genoeg verzameld hebt dan gaat je nieuwsbrief naar de spamfilters. En de volgende stap is dat je nieuwsbrieven helemaal niet meer aan komen.  In deze serie zet ik de meestvoorkomende oorzaken waardoor nieuwsbrieven niet afgeleverd worden op een rijtje.

Als je dit rijtje eens doorneemt en de artikelen in deze serie leest, dan zul je zien dat als je nieuwsbrieven niet worden afgeleverd dit niet aan het platform hoeft te liggen. Vaak is er een duidelijke oorzaak aan te wijzen waardoor de nieuwsbrief niet wordt afgeleverd. En meestal kun je die oorzaak zelf verwijderen.

Bespaar jezelf narigheid

Je kunt jezelf dus een heleboel narigheid besparen door dit lijstje eens goed door te lezen. Door een paar kleine dingen in je nieuwsbrief te veranderen kun je het aantal “spampunten” verminderen en dan gaat het ineens veel beter.

Schenk hier daarom veel aandacht aan. Want een mooie nieuwsbrief is leuk, maar dat je nieuwsbrief in de mailbox aankomt is veel belangrijker. Want pas dan zien mensen dat hij ook nog mooi is.

Lees vooral ook het artikel over spamvallen.

Op deze website vind je ook rubriek speciaal over Mailchimp en MailerLite. En een rubriek over e-mailstrategie.

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails: nieuwsbrieven die je via een platform verstuurt aan veel mensen tegelijk zijn bulk e-mails. Het is belangrijk te beseffen dat het nooit vanzelfsprekend is dat e-mails ook werkelijk in de mailbox aankomen en voor bulk e-mails is dat nog veel minder vanzelfsprekend.

Lees verder Gmail richtlijnen voor bulk e-mails
welk percentage van je nieuwsbrieven komt aan

Welk percentage van je nieuwsbrieven komt aan?

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Soms hoor dramatische verhalen over dat maar 20% van de nieuwsbrieven aan komt. Dat kan waar zijn, maar vaak is dat een vergissing. Je kunt in Mailchimp niet zo makkelijk zien welk percentage daadwerkelijk in de mailbox aan komt. Maar het staat er wel. In dit artikel geef ik opheldering.

Lees verder Welk percentage van je nieuwsbrieven komt aan?
Lage open rate en weinig afmeldingen

Lage open rate en weinig afmeldingen

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Lage open rate en weinig afmeldingen. Dat ziet er niet zo ernstig uit. Je zou gemakkelijk kunnen denken dat dit niet erg is want ook als mensen je nieuwsbrief niet openen is het best mogelijk dat ze je naam wel in hun inbox zien.

Je kunt gemakkelijk denken dat de titel van je nieuwsbrief misschien weer interesse opwekt. En dat het daarom zinvol is je nieuwsbrief te blijven sturen, ook als hij niet geopend wordt.

Lees verder Lage open rate en weinig afmeldingen
role based adressen

Role based e-mailadressen in je bestand

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Vaak hoor ik mensen zeggen dat het beter is om niet als afzender van je e-mails het adres info@jouwbedrijf.nl te gebruiken, want dat zou vaker in de spamfilters komen. Dat is niet zo, het is andersom: info@bedrijfvanjeklant.nl is geen betrouwbaar adres.

Lees verder Role based e-mailadressen in je bestand