Category Archives: E-mail deliverability

E-mail deliverability: hoe goed worden je nieuwsbrieven afgeleverd? Een platform kan een prachtige vormgeving aanbieden, maar als de nieuwsbrieven niet worden afgeleverd dan heb je eigenlijk helemaal niets. Of je nieuwsbrieven goed worden afgeleverd is een vraag die veel belangrijker is dan hoe ze eruitzien.

E-mail deliverability: spampunten

De servers geven je nieuwsbrief “spampunten” en als je genoeg verzameld hebt dan gaat je nieuwsbrief naar de spamfilters. En de volgende stap is dat je nieuwsbrieven helemaal niet meer aan komen.  In deze serie zet ik de meestvoorkomende oorzaken waardoor nieuwsbrieven niet afgeleverd worden op een rijtje.

Als je dit rijtje eens doorneemt en de artikelen in deze serie leest, dan zul je zien dat als je nieuwsbrieven niet worden afgeleverd dit niet aan het platform hoeft te liggen. Vaak is er een duidelijke oorzaak aan te wijzen waardoor de nieuwsbrief niet wordt afgeleverd. En meestal kun je die oorzaak zelf verwijderen.

Bespaar jezelf narigheid

Je kunt jezelf dus een heleboel narigheid besparen door dit lijstje eens goed door te lezen. Door een paar kleine dingen in je nieuwsbrief te veranderen kun je het aantal “spampunten” verminderen en dan gaat het ineens veel beter.

Schenk hier daarom veel aandacht aan. Want een mooie nieuwsbrief is leuk, maar dat je nieuwsbrief in de mailbox aankomt is veel belangrijker. Want pas dan zien mensen dat hij ook nog mooi is.

Lees vooral ook het artikel over spamvallen.

Op deze website vind je ook rubriek speciaal over Mailchimp en MailerLite. En een rubriek over e-mailstrategie.

Geen eigen domein

Geen eigen domein

Voor het laatst bijgewerkt: 1 maand geledenGeen eigen domein hebben geeft tegenwoordig problemen als je nieuwsbrieven wilt versturen want je nieuwsbrief komt dan niet aan. Als je nieuwsbrieven wilt versturen, heb je een e-mailadres nodig om als afzender op te geven. Maar niet iedere afzender wordt door iedere inbox geaccepteerd.

Page 2 of 2
1 2