Categoriearchief: E-mailmarketing

E-mailmarketing: contact houden met geïnteresseerden door hun adres te vragen en ze regelmatig een e-mail te sturen. Die e-mails stuur je natuurlijk alleen naar ontvangers die je e-mails graag willen ontvangen.

E-mailmarketing

Als je dit goed doet, dan gebruik je de e-mails die je gaat sturen niet als reclamefolder. Je gebruikt ze om een relatie met geïnteresseerden op de bouwen. En doordat je geïnteresseerden een relatie met je ervaren, is jouw bedrijf de voor de hand liggende keuze zal zijn op het moment dat de klant wil gaan kopen.

De inhoud van je e-mails hoeft geen nieuws te zijn. Integendeel: de inhoud is gewoon interessant voor je lezers. Je hoeft ook niets te verkopen in een e-mail (mag wel maar hoeft niet) want het belangrijkste doel is contact houden en een relatie opbouwen.

Lees hierover meer in de rubrieken E-mailstrategie en E-mail deliverability.

MailerLite

Een prachtig, intuïtief werkend platform met alles wat je nodig hebt voor je e-mailmarketing. Dit platform vind ik juist voor dienstverleners heel geschikt, want ze hebben daar leuke mogelijkheden waar dienstverleners behoefte aan hebben. Denk bijvoorbeeld aan link trigger.

Alles over MailerLite

Mailchimp

Een bekend platform dat al jaren bestaat. Mailchimp is mooi en uitgebreid en biedt massa’s mogelijkheden. Waarschijnlijk meer dan je beseft. Over Mailchimp heb ik een groot blog volgeschreven met veel tips over hoe het werkt. Voor gewone ondernemers die zelf hun e-mailmarketing doen.

Alles over Mailchimp

Doe alles voor lijstgroei

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Doe alles wat nodig is voor lijstgroei want the money is in the list. Toch? Nou vergeet dat maar want zo gesteld is het een illusie.

Lijstgroei is belangrijk, dat is waar. En the money is in the list, dat is ook waar. Maar daar moet je niet de conclusie uit trekken dat je alles moet doen voor lijstgroei. Want een lijst heeft alleen waarde als de juiste adressen op die lijst staan.

Lees verder Doe alles voor lijstgroei
Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails: nieuwsbrieven die je via een platform verstuurt aan veel mensen tegelijk zijn bulk e-mails. Het is belangrijk te beseffen dat het nooit vanzelfsprekend is dat e-mails ook werkelijk in de mailbox aankomen en voor bulk e-mails is dat nog veel minder vanzelfsprekend.

Lees verder Gmail richtlijnen voor bulk e-mails
Dynamische content

Dynamische content MailerLite

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Dynamische content is een heerlijke manier om je e-mails te personaliseren. Ik vind deze manier zo heerlijk omdat je e-mails er écht persoonlijk door worden. Veel persoonlijker dan wanneer je begint met een begroeting met de voornaam erin.

En dat kan ook nog op een manier waardoor je geen bergen verschillende e-mails hoeft te maken.

Lees verder Dynamische content MailerLite

Wat vraag je op een inschrijfformulier?

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Wat vraag je op het inschrijfformulier? Dat is de brandende vraag in dit artikel.

Want of je nou een inschrijfformulier op je website hebt staan of dat je een inschrijfformulier van je platform gebruikt, of dat je een landingspagina gebruikt: in alle gevallen ga je persoonsgegevens vragen.

Lees verder over alles wat je kunt vragen