Home » E-mailmarketing

E-mailmarketing

E-mailmarketing is het verzenden van commerciele boodschappen naar mensen die hier duidelijk in geinteresseerd zijn. En je weet dat ze geinteresseerd zijn omdat ze je dit verteld hebben door zich vrijwillig in te schrijven voor je boodschappen.

 

Als gecertificeerde mailexpert heb ik massa’s tips voor je over Mailchimp, MailerLite, e-mailstrategie en de aflevering van je nieuwsbrief.

 

e-mailmarketing

 

E-mailmarketing

Als gecertificeerde mailexpert heb ik eindeloos geschreven over e-mailmarketing. Over Mailchimp en MailerLite, maar ook over e-mailstrategie en de aflevering van je nieuwsbrief. En over een tijdbesparende manier om heel gericht te mailen: RSS e-mails. 

 

Ik kan je een training bieden of een uurtje hulp en je kunt je e-mailmarketing ook aan me uitbesteden.

 

Blog e-mailmarketing

Ik ben Mailchimp expert sinds januari 2015, dus ik heb ruim de tijd gehad om massa’s artikelen over Mailchimp te schrijven. In veel van deze artikelen beschrijf ik heel concreet “hoe het moet”. Doe vooral je voordeel met dit Mailchimp blog.

Ergens in november 2018 ben ik door MailerLite erkend als e-mail expert. En ook over MailerLite heb ik een aardig blog volgeschreven. Hier vind je het MailerLite blog.

E-mailmarketing blog

Maar e-mailmarketing is meer dan weten “hoe het moet” met het platform dat je gekozen hebt. Als je je alleen verdiept in hoe je platform werkt, dan zal e-mailmarketing niet veel voor je doen.

 

Je moet er allereerst voor zorgen dat de e-mails die je stuurt ook daadwerkelijk in de mailbox komen. Hier kun je lezen over zaken die belangrijk zijn voor een goede aflevering van je nieuwsbrief.

 

En als het je gelukt is je e-mails in de mailbox te krijgen, dan zal er nog niet veel gebeurend als je e-mail strategie niet goed is. Daarom moet je je voor effectieve e-mailmarketing ook verdiepen in e-mailstrategie. En dat is veel meer dan een funnel maken.

Aanhef je of u

Aanhef: je of u in je nieuwsbrief?

Spreek je de lezers van je nieuwsbrief aan met de aanhef je of met u? En waarom kies je daarvoor? Bereik je daarmee ook wat je wilt bereiken? Want dat is denk ik de vraag waar het om gaat. Niet “waar zitten we nu”, maar “waar willen we naartoe”. Wat is de richting die jij wilt gaan met je lezers? Want die richting zou bepalend moeten zijn voor wat je kiest.

plan voor een email

Plan voor een e-mail

Een plan voor een e-mail maak je omdat je niet zomaar iets rond wilt sturen. Je wilt liever een e-mail sturen die voor je doet wat jij wilt. En om hiervoor te zorgen moet je ‘m zo construeren dat hij ook echt gaat doen wat je wilt. En als hij dat niet doet, dan moet je daarvan leren. Met een plan voor je e-mail zul je ook sneller blij zijn met de lay-out, want …

E-mails voor een asperge arrangement

Informatie vastleggen voor een goede e-mailstrategie

Voor een goede e-mailstrategie moet je informatie vastleggen. Want doordat je informatie vastlegt, kun je heel gericht mailen. Voor je lezer is dat ook heel fijn, want die krijgt alleen e-mails die passen bij zijn of haar interesses. En dat is een stuk leuker dan dan wanneer je allerlei e-mails krijgt waar je eigenlijk helemaal niets aan hebt. Hier vertel ik je een waargebeurd verhaal en hoe je interesses vastlegt plus hoe je die informatie kunt gebruiken. Het verhaal van de asperges:

welkom e-mails

Welkom e-mails: pak je kans

Welkom e-mails zijn geweldige kansen, want het zijn de e-mails die het best gelezen worden. Mensen vinden je nog leuk, zo direct na de start ;) Dat moet je eigenlijk gebruiken natuurlijk. De open rate van een welkom e-mail is geweldig hoog. Denk hierbij gerust aan 80% tot 90%. Een dergelijke hoge open rate zul je zelden bereiken met andere e-mails. Daarom wil ik me nu eens bezig houden met de inhoud van welkom e-mails.

indeling van je e-mail

De indeling van je e-mail

Denk je wel eens na over de indeling van je e-mail? Want het lijkt zo gewoon: een logo bovenaan, een inleiding, een verhaaltje, soms zelfs heel veel verhaaltjes, en dan een button. Nog een afsluiting en een voettekst. Zo zien de meeste e-mails eruit. Maar doen die e-mails ook wat je ervan wilt? Bereik je je doelen ermee? Of heb je geen doel voor je e-mail gesteld en ben je daarom al tevreden als een paar mensen ‘m lezen?