Category Archives: E-mailmarketing

E-mailmarketing: contact houden met geïnteresseerden door hun adres te vragen en ze regelmatig een e-mail te sturen. Die e-mails stuur je natuurlijk alleen naar ontvangers die je e-mails graag willen ontvangen.

 

Als je dit goed doet, dan gebruik je de e-mails die je gaat sturen niet als reclamefolder. Je gebruikt ze om een relatie met geïnteresseerden op de bouwen. En doordat je geïnteresseerden een relatie met je ervaren, is jouw bedrijf de voor de hand liggende keuze zal zijn op het moment dat de klant wil gaan kopen.

De inhoud van je e-mails hoeft geen nieuws te zijn. Integendeel: de inhoud is gewoon interessant voor je lezers. Je hoeft ook niets te verkopen in een e-mail (mag wel maar hoeft niet) want het belangrijkste doel is contact houden en een relatie opbouwen.

Lees hierover meer in de rubrieken E-mailstrategie en E-mail deliverability.

MailerLite

Een prachtig, intuïtief werkend platform met alles wat je nodig hebt voor je e-mailmarketing. Dit platform vind ik juist voor dienstverleners heel geschikt, want ze hebben daar leuke mogelijkheden waar dienstverleners behoefte aan hebben. Denk bijvoorbeeld aan link trigger.

Alles over MailerLite

Mailchimp

Een bekend platform dat al jaren bestaat. Mailchimp is mooi en uitgebreid en biedt massa’s mogelijkheden. Waarschijnlijk meer dan je beseft. Over Mailchimp heb ik een groot blog volgeschreven met veel tips over hoe het werkt. Voor gewone ondernemers die zelf hun e-mailmarketing doen.

Alles over Mailchimp

Verzendtijd optimalisatie

Verzendtijd optimalisatie van Mailchimp

Optimale verzendtijd voor je nieuwsbrief: wat is de beste dag om een nieuwsbrief te versturen? Hoe kun je de verzendtijd optimaliseren als je de gratis versie van MailChimp gebruikt? En hoe werkt verzendtijd optimalisatie als je de betaalde versie van MailChimp gebruikt? Hier leg ik uit hoe je dit doet in alle versies. Of je nou de legacy versie gebruikt, of Mailchimp Free, Standard of Essential of zelfs Premium, een vorm van verzendtijd optimalisatie kan altijd.

AB testen met e-mails

Voor het laatst bijgewerkt: 2 weken geledenAB testen met e-mails lijkt super simpel en het lijkt ook een goed idee. Maar dat is niet altijd zo. En als je niet weet wat je aan het doen bent kan het zomaar gebeuren dat je systeem niet de winnende maar de verliezende e-mail kiest.

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Voor het laatst bijgewerkt: 4 maanden geledenGmail richtlijnen voor bulk e-mails: nieuwsbrieven die je via een platform verstuurt aan veel mensen tegelijk zijn bulk e-mails. Het is belangrijk te beseffen dat het nooit vanzelfsprekend is dat e-mails ook werkelijk in de mailbox aankomen en voor bulk e-mails is dat nog veel minder vanzelfsprekend.

Page 1 of 6
1 2 3 4 5 6