Aflevering nieuwsbrief

De aflevering van je nieuwsbrief is helaas niet vanzelfsprekend want er zijn wezenlijke verschillen tussen gewone persoonlijke e-mails en bulk e-mails. De aflevering van je nieuwsbrief is bij geen enkel platform vanzelfsprekend. Want de servers geven je nieuwsbrief “spam punten” en als je genoeg verzameld hebt dan gaat je nieuwsbrief naar de spamfilters.

En de volgende stap is dat je nieuwsbrieven helemaal niet meer aan komen.  In deze serie zet ik de meest voorkomende oorzaken waardoor nieuwsbrieven niet afgeleverd worden op een rijtje.

Voor een goede aflevering van je nieuwsbrief kun je zelf heel veel doen. Denk hierbij aan de technische kant van je nieuwsbrief: afbeeldingen op formaat, geen vervuilde HTML.

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails: nieuwsbrieven die je via een platform verstuurt aan veel mensen tegelijk zijn bulk e-mails. Dergelijke bulk e-mails mag je niet versturen via een Gmail adres. En het is belangrijk te beseffen dat het nooit vanzelfsprekend is dat e-mails ook daadwerkelijk in de mailbox aankomen en voor bulk e-mails is dat …

Gmail richtlijnen voor bulk e-mails Nu lezen »

Gmail spamfilter beinvloeden

Gmail spamfilter beïnvloeden

Hoe kun je het Gmail spamfilter beïnvloeden? Gmail heeft een eigen spamfilter met eigen regels. Dit filter kun je heel gemakkelijk beïnvloeden. In dit artikel lees je hoe je dit doet. Want ik zie soms dat een nieuwsbrief overal netjes arriveert, terwijl Gmail 100% van de e-mails heeft afgewezen. Maar dat gebeurt zelden zomaar. Voordat …

Gmail spamfilter beïnvloeden Nu lezen »

Offline adressen verzamelen

Offline e-mail adressen verzamelen

Offline e-mail adressen verzamelen is niet verboden en dubbele opt-in is niet verplicht. Maar als je offline e-mailadressen verzamelt, moet je wel erg voorzichtig zijn. Je moet echt heel zorgvuldig zijn en die adressen met een app verzamelen of je moet ze voor verzending verifiëren of laten bevestigen. Want mensen kunnen een spelfout maken, of …

Offline e-mail adressen verzamelen Nu lezen »

lage open rate en weinig afmeldingen

Lage open rate en weinig afmeldingen

Een lage open rate en weinig afmeldingen. Je zou denken dat je dan met een matig geïnteresseerde doelgroep te maken hebt. Maar waarschijnlijk is dat niet zo. Ik denk dat je nieuwsbrief naar de spamfilters gaat. Want mensen kunnen zich alleen afmelden op voorwaarde dat ze je nieuwsbrief ontvangen. En een nieuwsbrief die naar spam …

Lage open rate en weinig afmeldingen Nu lezen »

e-mailadressen van bedrijven

E-mailadressen van bedrijven in je bestand

E-mailadressen van bedrijven die beginnen met info@ zijn niet zo heel erg betrouwbaar, want ze hebben geen duidelijke eigenaar die verantwoordelijk is voor het adres. En als niemand verantwoordelijk is, dan kan ook niemand de verantwoordelijkheid nemen. Met als gevolg dat de ene persoon zich aanmeldt, terwijl de andere denkt dat het om spam gaat. …

E-mailadressen van bedrijven in je bestand Nu lezen »

wetgeving e-mailmarketing

Wetgeving e-mailmarketing

Wetgeving e-mailmarketing. Belangrijk om je aan te houden want op overtredingen staan hoge boetes. Maar heb je je ooit gerealiseerd dat die wetgeving een handleiding is voor een mailinglijst met een hoge kwaliteit? Die wetgeving is zo slecht nog niet, want als je je daar netjes aan houdt krijg je uitsluitend adressen van werkelijk geïnteresseerde …

Wetgeving e-mailmarketing Nu lezen »

Scroll naar boven