Home » E-mailmarketing » E-mailstrategie

E-mailstrategie

Een e-mailstrategie gebruik je om betere resultaten te behalen. Je hebt dus een e-mailstrategie nodig  die ervoor zorgt dat je er echt het meeste uithaalt.

Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geplaatst waardoor je perspectief kan veranderen.

e-mailstrategie

E-mailstrategie

Strategisch mailen

Als je sommige mensen hoort praten, dan zou je bijna gaan denken dat het platform dat je kiest bepalend is voor de strategie. Dat is gelukkig onzin. Strategisch mailen hangt niet af van een platform. Waar het om gaat is de kwaliteit van de gedachten in je eigen hoofd.

Strategisch denken

Ieder platform heeft eigen mogelijkheden, maar de meeste zaken die te maken hebben met e-mailstrategie hangen niet af van het platform. Het is wel zo dat ieder platform z’n eigen ins en outs en eigen voor- en nadelen heeft.

Aanhef je of u

Aanhef: je of u in je nieuwsbrief?

Spreek je de lezers van je nieuwsbrief aan met de aanhef je of met u? En waarom kies je daarvoor? Bereik je daarmee ook wat je wilt bereiken? Want dat is denk ik de vraag waar het om gaat. Niet “waar zitten we nu”, maar “waar willen we naartoe”. Wat is de richting die jij wilt gaan met je lezers? Want die richting zou bepalend moeten zijn voor wat je kiest.

plan voor een email

Plan voor een e-mail

Een plan voor een e-mail maak je omdat je niet zomaar iets rond wilt sturen. Je wilt liever een e-mail sturen die voor je doet wat jij wilt. En om hiervoor te zorgen moet je ‘m zo construeren dat hij ook echt gaat doen wat je wilt. En als hij dat niet doet, dan moet je daarvan leren. Met een plan voor je e-mail zul je ook sneller blij zijn met de lay-out, want …

E-mails voor een asperge arrangement

Informatie vastleggen voor een goede e-mailstrategie

Voor een goede e-mailstrategie moet je informatie vastleggen. Want doordat je informatie vastlegt, kun je heel gericht mailen. Voor je lezer is dat ook heel fijn, want die krijgt alleen e-mails die passen bij zijn of haar interesses. En dat is een stuk leuker dan dan wanneer je allerlei e-mails krijgt waar je eigenlijk helemaal niets aan hebt. Hier vertel ik je een waargebeurd verhaal en hoe je interesses vastlegt plus hoe je die informatie kunt gebruiken. Het verhaal van de asperges:

welkom e-mails

Welkom e-mails: pak je kans

Welkom e-mails zijn geweldige kansen, want het zijn de e-mails die het best gelezen worden. Mensen vinden je nog leuk, zo direct na de start ;) Dat moet je eigenlijk gebruiken natuurlijk. De open rate van een welkom e-mail is geweldig hoog. Denk hierbij gerust aan 80% tot 90%. Een dergelijke hoge open rate zul je zelden bereiken met andere e-mails. Daarom wil ik me nu eens bezig houden met de inhoud van welkom e-mails.

indeling van je e-mail

De indeling van je e-mail

Denk je wel eens na over de indeling van je e-mail? Want het lijkt zo gewoon: een logo bovenaan, een inleiding, een verhaaltje, soms zelfs heel veel verhaaltjes, en dan een button. Nog een afsluiting en een voettekst. Zo zien de meeste e-mails eruit. Maar doen die e-mails ook wat je ervan wilt? Bereik je je doelen ermee? Of heb je geen doel voor je e-mail gesteld en ben je daarom al tevreden als een paar mensen ‘m lezen?

dynamische content

Wat is dynamische content

Dynamische content is variabele content. Het is een manier om in je nieuwsbrief uitsluitend content te laten zien die echt relevant is voor je doelgroep. Je maakt niet verschillende nieuwsbrieven voor verschillende doelgroepen. In plaats daarvan maak je 1 nieuwsbrief en je verbergt sommige stukken tekst voor een deel van je doelgroep. En andere teksten …

Wat is dynamische content Lees meer »