E-mailstrategie

Een e-mailstrategie gebruik je om betere resultaten te behalen. Je hebt dus een e-mailstrategie nodig  die ervoor zorgt dat je er echt het meeste uithaalt.

Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geplaatst waardoor je perspectief kan veranderen. Je kunt er nieuwe ideeën door krijgen over hoe je je nieuwsbrieven maakt en over wat je er in zet. Want ik zie vaak dat mensen hun doelen tegenwerken met de inhoud van hun nieuwsbrieven.

Bijvoorbeeld: social follow buttons. Waarom wil je dat mensen die al op je nieuwsbrief zijn geabonneerd je gaan volgen op de social media? Bied je op de social media iets heel anders? Of gaan mensen ontdekken dat een abonnement op je nieuwsbrief eigenlijk niet nodig is? Wat is het effect van  social follow buttons als je dit bekijkt vanuit het perspectief van e-mailstrategie?

woorden in hoofdletters en digitale toegankelijkheid

Woorden in hoofdletters en digitale toegankelijkheid

Woorden in hoofdletters vallen veel meer op dan woorden in onderkast. Maar woorden in hoofdletters hebben ook een paar nadelen. Er zijn nu al nadelen waar je rekening mee moet houden, maar naar verwachting zullen die nadelen in de toekomst nog groter worden. Denk aan digitale toegankelijkheid. Daarom moet dit artikel beslist even lezen als …

Woorden in hoofdletters en digitale toegankelijkheid Nu lezen »

helpt e-mailmarketing om succesvol te worden

Helpt e-mailmarketing om succesvol te worden?

Helpt e-mailmarketing om succesvol te worden? Daar worden natuurlijk onderzoeken naar gedaan en die onderzoeken kun je ook vinden. Ik heb er eentje gevonden en ik kan je dus antwoord geven op deze vraag. Het onderzoek dat ik gevonden heb gaat over Amerika. Er zijn mogelijk verschillen met Europa, maar ik denk niet dat die …

Helpt e-mailmarketing om succesvol te worden? Nu lezen »

aansluiten bij de interesses van je lezers

Aansluiten bij interesses van je lezers

Meer bereiken met e-mailmarketing lukt het beste als je nieuwsbrieven aansluiten bij de interesses van je lezers. Dat lijkt zo logisch, maar meestal gebeurt dat alleen in funnels. Maar funnels hebben een specifiek kenmerk: ze sluiten aan bij de denkwereld van de lezers. En dat vindt iedereen heel gewoon. Maar als het om nieuwsbrieven gaat …

Aansluiten bij interesses van je lezers Nu lezen »

levert je weggever of lead magneet te weinig leads op

Levert je weggever te weinig leads op?

Levert je weggever of lead magneet te weinig leads op? Dan heeft dat een oorzaak en die oorzaak moet je ophelderen, zodat je de situatie kunt verbeteren. En vaak gaat het niet om 1 oorzaak, maar om meerdere oorzaken die samen zorgen dat het niet gaat zoals je wilt. Hier ga ik een paar oorzaken opnoemen. Ga eens kijken of jouw oorzaak hier ook tussen staat. En doe er iets aan.

afmeldingen verminderen

Afmeldingen verminderen

Afmeldingen verminderen is noodzaak als je er te veel krijgt. Afmeldingen zijn op zich niet zo’n probleem, want mensen kunnen zich alleen afmelden als je een nieuwsbrief stuurt. Dus zodra je een nieuwsbrief stuurt kun je ook afmeldingen verwachten. Maar het is natuurlijk wel de bedoeling dat je die afmeldingen uitsluitend krijgt van mensen die …

Afmeldingen verminderen Nu lezen »

Scroll naar boven