E-mailstrategie

Een e-mailstrategie gebruik je om betere resultaten te behalen. Je hebt dus een e-mailstrategie nodig  die ervoor zorgt dat je er echt het meeste uithaalt.

Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geplaatst waardoor je perspectief kan veranderen. Je kunt er nieuwe ideeën door krijgen over hoe je je nieuwsbrieven maakt en over wat je er in zet. Want ik zie vaak dat mensen hun doelen tegenwerken met de inhoud van hun nieuwsbrieven.

Bijvoorbeeld: social follow buttons. Waarom wil je dat mensen die al op je nieuwsbrief zijn geabonneerd je gaan volgen op de social media? Bied je op de social media iets heel anders? Of gaan mensen ontdekken dat een abonnement op je nieuwsbrief eigenlijk niet nodig is? Wat is het effect van  social follow buttons als je dit bekijkt vanuit het perspectief van e-mailstrategie?

E-mailstrategie

Strategisch mailen

Als je sommige mensen hoort praten, dan zou je bijna gaan denken dat het platform dat je kiest bepalend is voor de strategie. Dat is gelukkig onzin. Strategisch mailen hangt niet af van een platform. Waar het om gaat is de kwaliteit van de gedachten in je eigen hoofd.

Strategisch denken

Ieder platform heeft eigen mogelijkheden, maar de meeste zaken die te maken hebben met e-mailstrategie hangen niet af van het platform. Het is wel zo dat ieder platform z’n eigen ins en outs en eigen voor- en nadelen heeft.

In deze categorie vind je tips die je ook kunt gebruiken als je een ander platform gebruikt dan Mailchimp of MailerLite. Maar als je deze platformen waar ik gespecialiseerd in ben wel gebruikt, dan zijn deze tips nog veel handiger. Want vaak heb ik extra stukjes in deze artikelen verwerkt voor mensen die Mailchimp of MailerLite gebruiken.

Strategisch mailen is voor iedere ondernemer van belang. Doe daarom vooral je voordeel met deze tips.

mailen met toestemming

Mailen met toestemming

Als we het hebben over e-mailmarketing dan praten we over mailen met toestemming. Dit gaat over mensen die vrijwillig en goed geïnformeerd ermee akkoord zijn gegaan dat je ze op regelmatige basis e-mails gaat sturen. Als die toestemming ontbreekt, dan heb je het niet over e-mailmarketing maar over spam. Dus toestemming is vereist. Hier ga …

Mailen met toestemming Lees meer »

welkom e-mails pak je kans

Welkom e-mails: pak je kans

Welkom e-mails zijn geweldige kansen, want het zijn de e-mails die het best gelezen worden. Mensen vinden je nog leuk, zo direct na de start ;) Dat moet je eigenlijk gebruiken natuurlijk. De open rate van een welkom e-mail is geweldig hoog. Denk hierbij gerust aan 80% tot 90%. Een dergelijke hoge open rate zul …

Welkom e-mails: pak je kans Lees meer »

indeling van je e-mail

De indeling van je e-mail

Denk je wel eens na over de indeling van je e-mail? Want het lijkt zo gewoon: een logo bovenaan, een inleiding, een verhaaltje, soms zelfs heel veel verhaaltjes, en dan een button. Nog een afsluiting en een voettekst. Zo zien de meeste e-mails eruit. Maar doen die e-mails ook wat je ervan wilt? Bereik je je doelen ermee? Of heb je geen doel voor je e-mail gesteld en ben je daarom al tevreden als een paar mensen ‘m lezen?

afmeldingen organiseren en abonnees selecteren

Abonnees selecteren of afmeldingen organiseren

Gangbaar is dat we heel blij zijn met aanmeldingen en echt ons best doen om aanmeldingen te krijgen. Dus waarom wil ik nu ineens afmeldingen organiseren? Waarschijnlijk spring je op de kast alleen al omdat ik dit suggereer. Maar bij e-mailstrategie hoort ook dat je sommige adressen uitschrijft.

hoe belangrijk is de open rate

Hoe belangrijk is de open rate?

Hoe belangrijk is de open rate eigenlijk? Je zou denken dat de open rate van je nieuwsbrief het allerbelangrijkste is. Want als je lezers niet openen, dan kunnen ze verder ook niets doen. Maar dit ligt toch genuanceerder. Want als je bijvoorbeeld iets wilt verkopen, hoe belangrijk is het dan als mensen die niet willen …

Hoe belangrijk is de open rate? Lees meer »

Mailchimp Pro

Mailchimp Pro add on

Mailchimp Pro is geen versie van Mailchimp maar een add on. Deze add on is uitsluitend beschikbaar is in accounts die een betaalde versie van Mailchimp hadden voor 15 mei 2019. Als je je nieuwer account hebt of als je geen upgrade hebt gedaan voor 15 mei 2019, dan is deze add on voor jou …

Mailchimp Pro add on Lees meer »

titel van je weggever

Titel van je weggever

De titel van je weggever kan een enorm verschil maken als het gaat om het aantal inschrijvingen. Dus als jouw lijst niet zo hard groeit terwijl je dat eigenlijk wel zou willen, kijk dan eens naar de titel van je weggever. Want je weggever zelf kan prima zijn, maar de titel kan ervoor zorgen dat …

Titel van je weggever Lees meer »

dynamische content

Wat is dynamische content

Dynamische content is variabele content. Het is een manier om in je nieuwsbrief uitsluitend content te laten zien die echt relevant is voor je doelgroep. Je maakt niet verschillende nieuwsbrieven voor verschillende doelgroepen. In plaats daarvan maak je 1 nieuwsbrief en je verbergt sommige stukken tekst voor een deel van je doelgroep. En andere teksten …

Wat is dynamische content Lees meer »

Scroll naar boven