• Alle
  • Aflevering nieuwsbrief
  • E-mailstrategie
  • Mailchimp account
  • Mailchimp audiences
  • Mailchimp Automation
  • Mailchimp merge tags
  • Mailchimp nieuwsbrieven
  • Mailchimp problemen
  • Mailchimp statistieken

E-mailstrategie

Een e-mailstrategie gebruik je om betere resultaten te behalen. Je hebt dus een e-mailstrategie nodig  die ervoor zorgt dat je er echt het meeste uithaalt.

Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geplaatst waardoor je perspectief kan veranderen. Je kunt er nieuwe ideeën door krijgen over hoe je je nieuwsbrieven maakt en over wat je er in zet. Want ik zie vaak dat mensen hun doelen tegenwerken met de inhoud van hun nieuwsbrieven.

Bijvoorbeeld: social follow buttons. Waarom wil je dat mensen die al op je nieuwsbrief zijn geabonneerd je gaan volgen op de social media? Bied je op de social media iets heel anders? Of gaan mensen ontdekken dat een abonnement op je nieuwsbrief eigenlijk niet nodig is? Wat is het effect van  social follow buttons als je dit bekijkt vanuit het perspectief van e-mailstrategie?

verjaardagscampagne maken

Verjaardagscampagne maken

Een verjaardagscampagne is een e-mail op iemands verjaardag of een korte serie rond iemands verjaardag. Leuk om weer eens heel persoonlijk langs te komen. Maar ook handig als je niet zo vaak mailt. Want niet vaak mailen is een risico en een verjaardag is een goede reden voor een extra e-mail. En je kunt nog …

Verjaardagscampagne maken Nu lezen »

serie nieuwsbrieven als trigger

Serie nieuwsbrieven als trigger

Mensen verleiden om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief door ze een boeiende serie aan te bieden. Een serie heeft een heleboel voordelen en ook een paar nadelen. Hier vertel ik je over de ins en outs van een serie nieuwsbrieven als trigger voor je mailinglijst. Dit kan zowel met de Customer Journey als …

Serie nieuwsbrieven als trigger Nu lezen »

verschillen tussen een nieuwsbrief en een blog

Verschillen tussen nieuwsbrief en blog

Er zijn belangrijke verschillen tussen een nieuwsbrief en een blog. Je kunt je eigen marketing hinderen als je die verschillen niet begrijpt. Daarom ga ik uitleggen wat de verschillen zijn: m.b.t. functie, inhoud, indexatie, doelgroepen, waarde van een nieuwsbrief en een blog. En ik reik je een handige tijdbesparende manier aan waardoor je in dezelfde …

Verschillen tussen nieuwsbrief en blog Nu lezen »

offline adressen verzamelen

Offline e-mail adressen verzamelen

Offline e-mail adressen verzamelen is niet verboden en dubbele opt-in is niet verplicht. Maar als je offline e-mailadressen verzamelt, moet je wel erg voorzichtig zijn. Je moet echt heel zorgvuldig zijn en die adressen met een app verzamelen of je moet ze voor verzending verifiëren of laten bevestigen. Want mensen kunnen een spelfout maken, of …

Offline e-mail adressen verzamelen Nu lezen »

Click rate verhogen

Click rate verhogen

Als je nieuwsbrief goed is opgebouwd, dan vertelt de click rate je iets over het engagement. En de click rate vertelt je ook of je je onderwerpen wel goed kiest. Maar als je vindt dat de click rate erg laag is, controleer dan eerst of je verwachtingen wel kloppen. In dit artikel vertel ik je …

Click rate verhogen Nu lezen »

Scroll naar boven