E-mailstrategie

Een e-mailstrategie gebruik je om betere resultaten te behalen. Je hebt dus een e-mailstrategie nodig  die ervoor zorgt dat je er echt het meeste uithaalt.

Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geplaatst waardoor je perspectief kan veranderen. Je kunt er nieuwe ideeën door krijgen over hoe je je nieuwsbrieven maakt en over wat je er in zet. Want ik zie vaak dat mensen hun doelen tegenwerken met de inhoud van hun nieuwsbrieven.

Bijvoorbeeld: social follow buttons. Waarom wil je dat mensen die al op je nieuwsbrief zijn geabonneerd je gaan volgen op de social media? Bied je op de social media iets heel anders? Of gaan mensen ontdekken dat een abonnement op je nieuwsbrief eigenlijk niet nodig is? Wat is het effect van  social follow buttons als je dit bekijkt vanuit het perspectief van e-mailstrategie?

E-mailstrategie

Strategisch mailen

Als je sommige mensen hoort praten, dan zou je bijna gaan denken dat het platform dat je kiest bepalend is voor de strategie. Dat is gelukkig onzin. Strategisch mailen hangt niet af van een platform. Waar het om gaat is de kwaliteit van de gedachten in je eigen hoofd.

Strategisch denken

Ieder platform heeft eigen mogelijkheden, maar de meeste zaken die te maken hebben met e-mailstrategie hangen niet af van het platform. Het is wel zo dat ieder platform z’n eigen ins en outs en eigen voor- en nadelen heeft.

In deze categorie vind je tips die je ook kunt gebruiken als je een ander platform gebruikt dan Mailchimp of MailerLite. Maar als je deze platformen waar ik gespecialiseerd in ben wel gebruikt, dan zijn deze tips nog veel handiger. Want vaak heb ik extra stukjes in deze artikelen verwerkt voor mensen die Mailchimp of MailerLite gebruiken.

Strategisch mailen is voor iedere ondernemer van belang. Doe daarom vooral je voordeel met deze tips.

nieuwsbrief is een werktitel

Nieuwsbrief is een werktitel

Nieuwsbrief is een werktitel. Het is geen onderscheidende naam waardoor mensen onmiddellijk weten dat het om jouw nieuwsbrief gaat. Kranten en tijdschriften doen dat anders. Is je dat weleens opgevallen? Over een krant praten we als over “de krant” maar een krant heet nooit “De Krant”. Iedere krant heeft een naam. Alleen jouw krantje heeft …

Nieuwsbrief is een werktitel Lees meer »

Gmail reclame naar primair

Gmail reclame naar primair

Gmail reclame naar primair: hoe verplaats je een e-mail van de reclamefolder in Gmail naar je primaire inbox. Want dat gebeurt absoluut niet vanzelf. In een bulk e-mail zitten elementen die Gmail herkent. Hierdoor weet Gmail dat je het een bulk e-mail is. En die horen in de reclamefolder. Maar je lezer kan zelf z’n …

Gmail reclame naar primair Lees meer »

wetgeving e-mailmarketing

Wetgeving e-mailmarketing

Wetgeving e-mailmarketing. Belangrijk om je aan te houden want op overtredingen staan hoge boetes. Maar heb je je ooit gerealiseerd dat die wetgeving een handleiding is voor een mailinglijst met een hoge kwaliteit? Die wetgeving is zo slecht nog niet, want als je je daar netjes aan houdt krijg je uitsluitend adressen van werkelijk geïnteresseerde …

Wetgeving e-mailmarketing Lees meer »

aandachtspunten nieuwsbrieven

Aandachtspunten nieuwsbrieven

Sommige nieuwsbrieven doen het veel beter dan andere. Dit geldt niet alleen voor afzenders, hoewel het natuurlijk wel zo is dat sommige afzenders beter presteren dan andere. Maar als je goed kijkt naar je statistieken zul je zien dat ook sommige van je eigen nieuwsbrieven beter presteren dan andere. Hier vind je een lijstje met …

Aandachtspunten nieuwsbrieven Lees meer »

Stappenplan nieuwsbrief starten

Stappenplan nieuwsbrief starten

Beginnen met een nieuwsbrief is wijs. Maar hoe begin je en in welke volgorde begin je? Daar ga ik het over hebben in dit stappenplan om een nieuwsbrief te starten. Het is echt niet zo moeilijk, want het ene versterkt het andere. Gewoon beginnen dus. En geen foute dingen doen zoals je contacten van LinkedIn …

Stappenplan nieuwsbrief starten Lees meer »

Scroll naar boven