Categorie: E-mailmarketing

.

E-mailmarketing: contact houden met geïnteresseerden door hun adres te vragen en ze regelmatig een e-mail te sturen. Die e-mails stuur je natuurlijk alleen naar ontvangers die je e-mails graag willen ontvangen.

Als je dit goed doet, dan gebruik je de e-mails die je gaat sturen niet als reclamefolder. Je gebruikt ze om een relatie met geïnteresseerden op de bouwen. En doordat je geïnteresseerden een relatie met je ervaren, is jouw bedrijf de voor de hand liggende keuze zal zijn op het moment dat de klant wil gaan kopen.

De inhoud van je e-mails hoeft geen nieuws te zijn. Integendeel: de inhoud is gewoon interessant voor je lezers. Je hoeft ook niets te verkopen in een e-mail (mag wel maar hoeft niet) want het belangrijkste doel is contact houden en een relatie opbouwen.

Lees hierover meer in de rubrieken E-mailstrategie en E-mail deliverability.

MailerLite

Een prachtig, intuïtief werkend platform met alles wat je nodig hebt voor je e-mailmarketing. Dit platform vind ik juist voor dienstverleners heel geschikt, want ze hebben daar leuke mogelijkheden waar dienstverleners behoefte aan hebben. Denk bijvoorbeeld aan link trigger.

Alles over MailerLite

Mailchimp

Een bekend platform dat al jaren bestaat. Mailchimp is mooi en uitgebreid en biedt massa’s mogelijkheden. Waarschijnlijk meer dan je beseft. Over Mailchimp heb ik een groot blog volgeschreven met veel tips over hoe het werkt. Voor gewone ondernemers die zelf hun e-mailmarketing doen.

Alles over Mailchimp

Je bent hier: Home » E-mailmarketing
click rate verhogen

Click rate verhogen

Als je praat over het verhogen van de click rate, dan heb je het over e-mail strategie. Begin met te kijken of de click rate van jouw nieuwsbrief normaal is door de resultaten van jouw nieuwsbrief vergelijken met die van andere nieuwsbrieven in jouw branche.

Open rate verhogen

Open rate verhogen

Als je open rate van je nieuwsbrief wilt verhogen dan zijn er een aantal factoren die je moet bekijken. Controleer eerst of het wel echt zo is dat je nieuwsbrief niet goed geopend wordt. Dit kun je doen door de open rate van jouw nieuwsbrief te vergelijken met die van andere nieuwsbrieven in jouw branche. 

vormgeving nieuwsbrief simultaan contrast

Vormgeving nieuwsbrief

Over de vormgeving van je nieuwsbrief. Er is op het web een heleboel geschreven over de effecten van kleurgebruik in je marketing. Sommige verhalen hiervan snijden hout, andere zijn niet goed onderbouwd waardoor de gevonden effecten ook andere oorzaken kunnen hebben,  maar dat kleuren effecten hebben, dat weten we allemaal ook zonder onderbouwing.

Page 3 of 5
1 2 3 4 5