Categoriearchief: E-mailstrategie

Strategisch mailen: een e-mailstrategie die ervoor zorgt dat je er het meeste uithaalt. Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geschreven die je sommige dingen van een andere kant kunnen laten zien.

Strategisch mailen

Als je sommige mensen hoort praten, dan zou je bijna gaan denken dat het platform dat je kiest bepalend is voor de strategie. Dat is gelukkig onzin. Strategisch mailen hangt niet af van een platform. Waar het om gaat is de kwaliteit van de gedachten in je eigen hoofd.

Ieder platform heeft eigen mogelijkheden, maar de meeste zaken die te maken hebben met e-mailstrategie kun je met ieder platform voor elkaar krijgen.

Aflevering van je nieuwsbrief

In een subrubriek heb ik alles beschreven over de aflevering van je nieuwsbrief, want dat is echt een verhaal apart. Lees dat vooral, want dat kan je veel ellende besparen.

Deliverability

Doe alles voor lijstgroei

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Doe alles wat nodig is voor lijstgroei want the money is in the list. Toch? Nou vergeet dat maar want zo gesteld is het een illusie.

Lijstgroei is belangrijk, dat is waar. En the money is in the list, dat is ook waar. Maar daar moet je niet de conclusie uit trekken dat je alles moet doen voor lijstgroei. Want een lijst heeft alleen waarde als de juiste adressen op die lijst staan.

Lees verder Doe alles voor lijstgroei
Dynamische content

Dynamische content MailerLite

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Dynamische content is een heerlijke manier om je e-mails te personaliseren. Ik vind deze manier zo heerlijk omdat je e-mails er écht persoonlijk door worden. Veel persoonlijker dan wanneer je begint met een begroeting met de voornaam erin.

En dat kan ook nog op een manier waardoor je geen bergen verschillende e-mails hoeft te maken.

Lees verder Dynamische content MailerLite

Wat vraag je op een inschrijfformulier?

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Wat vraag je op het inschrijfformulier? Dat is de brandende vraag in dit artikel.

Want of je nou een inschrijfformulier op je website hebt staan of dat je een inschrijfformulier van je platform gebruikt, of dat je een landingspagina gebruikt: in alle gevallen ga je persoonsgegevens vragen.

Lees verder over alles wat je kunt vragen
E-mailstrategie met mailchimp free en essential

E-mailstrategie voor Mailchimp Free en Essential

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

E-mailstrategie voor Mailchimp Free en Essential: op 2 mei 2017 heeft MailChimp laten weten dat alle accounts voortaan gratis de beschikking kregen over Automation. Hierdoor kon je ook met de gratis versie van Mailchimp een leuke e-mailstrategie opzetten.

Maar helaas: sinds 15 mei 2019 kun je met Mailchimp Free en Essential nog maar 1 e-mail met Automation versturen. Een uitdaging dus.

Lees verder E-mailstrategie voor Mailchimp Free en Essential
Verlaten winkelwagentje

Verlaten winkelwagentje

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Wist je heel veel verkopen verliest doordat je klanten hun winkelwagentje verlaten? Verlaten winkelwagentjes zorgen voor ongeveer 69% verlies aan sales. Als je hier zelfs maar een klein percentage van terug zou kunnen winnen, dan gaat je omzet direct omhoog.

Als je daar iets aan kunt doen dan kun je daar dus veel bij winnen.

Lees verder Verlaten winkelwagentje
Mailchimp ab testen

AB testen met Mailchimp

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

AB testen met Mailchimp was vroeger niet zo simpel, maar tegenwoordig is dat heel gemakkelijk. Om AB-test te kunnen doen heb je minimaal Mailchimp Essential nodig.

Testen is altijd een uitstekend idee, maar of je Essential zou moeten nemen is een vraag die ik in dit artikel besprek.

Lees verder AB testen met Mailchimp
Lage open rate en weinig afmeldingen

Lage open rate en weinig afmeldingen

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Lage open rate en weinig afmeldingen. Dat ziet er niet zo ernstig uit. Je zou gemakkelijk kunnen denken dat dit niet erg is want ook als mensen je nieuwsbrief niet openen is het best mogelijk dat ze je naam wel in hun inbox zien.

Je kunt gemakkelijk denken dat de titel van je nieuwsbrief misschien weer interesse opwekt. En dat het daarom zinvol is je nieuwsbrief te blijven sturen, ook als hij niet geopend wordt.

Lees verder Lage open rate en weinig afmeldingen