Categoriearchief: Extra tips voor social

Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief.

Deze merge tags waren er al voor Mailchimp in 2013 de drag en drop editor kreeg. Het zijn dus een soor archeologische curiositeiten. Maar deze merge tags werken nog steeds, dus je kunt ze gebruiken.

Voorwaarde: je moet je Facebook account verbinden met Mailchimp.

Lees verder Mailchimp merge tags voor Facebook
Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Mailchimp merge tags voor Twitter: als je dat wilt, kun je Twitter in Mailchimp importeren. Je kunt tweets met je nieuwsbrief meesturen, of je kunt je profiel meesturen, net wat je wilt.

Tegenwoordig hebben het blok social share, maar voor 2013 was dat er niet. Hier volgen daarom een aantal prehistorische merge tags. En ze werken nog steeds, dus als je ze leuk vindt kun je ze in je Mailchimp nieuwsbrief gebruiken.

Je moet natuurlijk wel eerst je Twitter account verbinden met Mailchimp.

Lees verder Mailchimp merge tags voor Twitter

Gravatar maken

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Mijn review-plugin kan Gravatars ophalen, maar als ik dat doe zie ik dat maar weinig mensen een Gravatar hebben. En dat is een grote gemiste kans.

Gravatar betekent Geo Recognized Avatar: een wereldwijd herkende afbeelding. Deze afbeelding zit gekoppeld aan je e-mailadres. Als je een Gravatar maakt verschijnt je foto zodra je je e-mailadres ergens achterlaat.

Lees verder Gravatar maken

Reviews verzamelen

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Reviews zijn noodzakelijk om je diensten te verkopen. Maar wat nou als je net gestart bent met je onderneming? Of als je net een nieuwe dienst online hebt gezet waarvoor je nog geen reviews hebt? Of zelfs: wat te doen als je een cursus nog niet af hebt? Hoe kun je dan reviews verzamelen?

Hoe je situatie ook is, je moet aan reviews zien te komen. En dat kan op verschillende manieren en je kunt het ook helemaal fout doen.

Lees verder Reviews verzamelen

Negatieve reviews op social media

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Negatieve reviews op social media: wat doe je met negatieve reviews? Reviews en recensies via de social media hebben een enorme sociale bewijskracht omdat jij er niets tegen kunt doen als ze negatief zijn.

Doordat jij niets tegen negatieve reviews kunt doen zijn reviews en recensies die je via de social media krijgt betrouwbaar en daarom sterk: 90% van de mensen zegt vertrouwen te hebben in online reviews.

Lees verder Negatieve reviews op social media
Waar zit je doelgroep op de social media

Waar zit je doelgroep op social media?

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Waar zit je doelgroep op de social media? Dit is de vraag waar ik in dit artikel op in wil gaan: waar zit je doelgroep? Want daar moet jij ook zijn.

Vóór je op de social media gaat zoeken naar relevante volgers, is het een goed idee éérst te onderzoeken op welke platforms je doelgroep in voldoende mate aanwezig is. Je kunt dit op meerdere manieren doen:

Lees verder Waar zit je doelgroep op social media?

Sociale bewijskracht via de social media

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Sociale bewijskracht en hoe je sociale bewijzen in kunt zetten is belangrijk bij online marketing. Sociale bewijskracht: voordat mensen je klant worden moeten ze je eerst:

  • kennen
  • vertrouwen
  • aardig vinden

Sociale bewijskracht kan erg goed helpen bij de factor “vertrouwen”.

Lees verder Sociale bewijskracht via de social media