Mailchimp segmenten
Mailchimp segmenten gebruik je in allerlei situaties. Bijvoorbeeld als je een nieuwsbrief naar 1 persoon wilt versturen. Mailchimp segmenten zijn filters waarmee je adressen kunt filteren.
En als je je adressen goed leer filteren, dan heb je genoeg aan 1 audience. En Mailchimp is ook ontworpen om alle adressen in hetzelfde audience te bewaren.
Maar ook als je dat allemaal niet gaat doen, dan moet je nog altijd wel een segment maken voor de adressen die je gaat archiveren. Als dit allemaal heel erg lastig voor is, dan kan het goed zijn te weten dat ik je een cursus van een halve dag kan aanbieden over het werken met Mailchimp groepen, segmenten en tags.
Mailchimp segmenten
En misschien heb je tags gebruikt die ineens niet helemaal voldoen, omdat je een nieuwsbrief naar meerdere tags tegelijk wilt sturen.
Zo zijn er talloze situaties waarin je een – vaak tijdelijk – segment maakt om adressen die gemeenschappelijke kenmerken hebben te selecteren.
Leren spelen met segmenten
Het is daarom belangrijk dat je leert te “spelen” met Mailchimp segmenten. Want o.a. door het maken van segmenten heb je genoeg aan 1 lijst en hoef je geen nieuwe lijst te maken als je een keer een nieuwsbrief na wilt sturen.
Welke info zet je op je mailinglijst? En waarom kies je ervoor sommige info niet in je mailinglijst te zetten en andere informatie wel? Dat is een belangrijke vraag. Want enerzijds heb je informatie nodig om gericht te kunnen mailen. Maar al te veel informatie die je helemaal niet gebruikt en die je zelfs niet …
Welke info in je mailinglijst Nu lezen »
Vanaf juli 2023 zijn geavanceerde segmenten in Mailchimp Standard beschikbaar. Geavanceerde segmenten waren er altijd al, maar alleen in Mailchimp Premium. Geavanceerde segmenten zijn segmenten waarbij je de logica van any en all kunt combineren (iemand heeft rood haar of zwart haar en hij is 1.75 m). Je had altijd al de gewone segmenten, nu …
Geavanceerde segmenten in Mailchimp Standard Nu lezen »
Splitrun verzendtijd: als je Mailchimp Standard, Premium of de legacy versie hebt dan kun je de verzendtijd van je e-mails door Mailchimp laten optimaliseren. Dat is een aanrader, want Mailchimp kijkt dan in z’n eigen database hoe laat jouw meest geëngageerde abonnees online zijn. En als het advies dat Mailchimp je dan geeft overneemt, dan …
Splitrun verzendtijd Nu lezen »
Mailchimp heeft een nieuwe vormgeving van segmenten. Aan deze nieuwe vormgeving zitten voordelen, want [ any ] en [ all ] is vervangen door AND en OR. En dat is voor veel mensen duidelijker. Maar er zit natuurlijk ook een nadeel aan: je moet er even aan wennen. In dit artikel zal ik je vertellen …
Mailchimp segmenten hebben een nieuwe vormgeving Nu lezen »
Zinvol segmenteren is een nuttige vorm van personaliseren. Een manier waardoor je je lezer echt kunt aanspreken. Zinvol segmenteren betekent dat je op zoek gaat naar subgroepen binnen je audience: mensen met gemeenschappelijke kenmerken. En dan ga je natuurlijk heel gericht mailen naar die mensen, zodat ze e-mails krijgen die passen bij hun interesses. En …
Zinvol segmenteren Nu lezen »
Als je Mailchimp naar 1 persoon wilt versturen dan maak je geen nieuwe lijst voor die ene persoon. Je maakt dan een segment dat je eenmalig gebruikt. Hierdoor ontstaat er geen wildgroei aan lijsten en je abonnee houdt 1 profiel. Het segment om Mailchimp naar 1 persoon te versturen is niet moeilijk om te maken. …
Mailchimp naar 1 persoon versturen Nu lezen »
AVG of GDPR velden van Mailchimp: sinds mei 2018 heeft Mailchimp speciale velden om marketingtoestemmingen te vragen. Maar die heb je lang niet altijd nodig en je kunt ze ook uitzetten. Hier ga ik na of je ze nodig hebt en wanneer je ze dan precies nodig hebt. En dan weet je ook of je …
AVG of GDPR velden van Mailchimp Nu lezen »
Geëngageerde abonnees kun je in Mailchimp gemakkelijk herkennen. En als je ze kunt herkennen, dan kun je ze ook belonen. Om ze te kunnen belonen moet je ze kunnen bereiken. En dat kan als je een segment van deze adressen kunt maken. In dit artikel vertel ik je hoe je van deze geëngageerde adressen een …
Geëngageerde abonnees herkennen en belonen Nu lezen »