Mailchimp Customer Journey

Mailchimp Customer Journey stelt in de lagere versies van Mailchimp niet zoveel voor. Maar als je Mailchimp Standard of Mailchimp Premium hebt, kun je met de Customer Journey fantastische automatiseren creëren.

Mailchimp heeft 2 sytemen voor automatiseringen: de Classic Automation en de Customer Journey. De Classic Automation is beschikbaar in accounts die de Classic Automation voor 15 mei 2019 al gebruikten. Als je ‘m toen niet gebruikte of als je een nieuwer account hebt, dan heb je ‘m niet want hij is afgeschaft. Hij is vervangen door de Customer Journey, daarom vind je die in de nieuwere accounts.

Dat is op zich een goed idee, want de nieuwe Mailchimp Automation heeft veel meer en veel mooiere mogelijkheden. Maar als je de gratis versie van Mailchimp gebruikt, dan kun je ‘m alleen zien. En daar heb je natuurlijk niet zoveel aan, want je kunt ‘m dan niet gebruiken.

Als je het moeilijk vindt om ‘m te gebruiken, dan heb ik een een-op-een training van een halve dag voor je.

Mailchimp promocode contentblokken

Mailchimp Promo Code contentblokken

Mailchimp Promo Code contentblokken sturen een promo code naar je abonnees. En dat kan helpen om de verkopen in je webshop te verhogen. Deze promo code blokken zijn erg gemakkelijk in gebruik, want je hoeft er niet veel aan te doen. Hier vertel ik hoe ze werken en wat jouw acties zijn om ze in …

Mailchimp Promo Code contentblokken Nu lezen »

demografische voorspellingen

Demografische voorspellingen in Mailchimp

Mailchimp weet veel meer over je abonnees dan jij. Want al die mensen staan ook op lijsten van andere klanten van Mailchimp. Met demografische voorspellingen deelt Mailchimp deze informatie met jou. En daar kun je veel aan hebben want dan kun je bijtijds actie nemen als je verontrustende zaken ontdekt in deze demografische voorspellingen. In …

Demografische voorspellingen in Mailchimp Nu lezen »

verjaardagscampagne maken

Verjaardagscampagne maken

Een verjaardagscampagne is een e-mail op iemands verjaardag of een korte serie rond iemands verjaardag. Leuk om weer eens heel persoonlijk langs te komen. Maar ook handig als je niet zo vaak mailt. Want niet vaak mailen is een risico en een verjaardag is een goede reden voor een extra e-mail. En je kunt nog …

Verjaardagscampagne maken Nu lezen »

verlaten winkelwagentje

Verlaten winkelwagentje bij Mailchimp

Wist je dat je heel veel verkopen verliest doordat klanten hun winkelwagentje verlaten? Verlaten winkelwagentjes zorgen voor ongeveer 69% verlies aan sales. Als je hier zelfs maar een klein percentage van terug zou kunnen winnen, dan gaat je omzet direct omhoog. Hier heb je dus veel bij te winnen. Dat kun je doen door een …

Verlaten winkelwagentje bij Mailchimp Nu lezen »

serie nieuwsbrieven als trigger

Serie nieuwsbrieven als trigger

Mensen verleiden om zich in te schrijven voor je nieuwsbrief door ze een boeiende serie aan te bieden. Een serie heeft een heleboel voordelen en ook een paar nadelen. Hier vertel ik je over de ins en outs van een serie nieuwsbrieven als trigger voor je mailinglijst. Dit kan zowel met de Customer Journey als …

Serie nieuwsbrieven als trigger Nu lezen »

Scroll naar boven