- Alle
- Aflevering nieuwsbrief
- E-mailstrategie
- Mailchimp account
- Mailchimp audiences
- Mailchimp Automation
- Mailchimp merge tags
- Mailchimp nieuwsbrieven
- Mailchimp problemen
- Mailchimp statistieken
Mailchimp Automation
Mailchimp Automation bestaat uit 2 soorten automatiseringen:
- Classic Automation
- Customer Journey
Twee soorten automatiseringen
Dit zijn twee soorten automatiseringen die totaal niet op elkaar lijken. Het zijn twee totaal verschillende systemen die in geen enkel opzicht op elkaar lijken.
Classic Automation
De Classic Automation is een lineaire automatisering. Je hebt de Classic Automation alleen in je account als je voor 15 mei 2019 een keer een automatisering hebt gemaakt. Als je dat niet hebt gedaan of als je je account na deze datum hebt gemaakt, dan heb je de Classic Automation niet.
Customer Journey
De Customer Journey is een moderne automatisering met vertakkingen. Je hebt de complete Customer Journey tot je beschikking als je Mailchimp Standard of Premium hebt. Bij de andere versies heb je een klein deel en als je Mailchimp Free gebruikt, dan kun je de Customer Journey alleen zien maar er niets mee doen.
Mailchimp automatiseringen
Naar mijn idee heb je Mailchimp Automation nodig, want als je niet kunt automatiseren kost alles je veel te veel tijd. En bovendien: je kunt dan niet snel genoeg reageren. Mensen verwachten tegenwoordig dat ze direct een reactie krijgen als ze ergens voor inschrijven. En daarom heb je Mailchimp Automation nodig.
In de Mailchimp Customer Journeys heb ik een listig dingetje gevonden dat je vast niet vanzelf snapt en waardoor er niet gebeurt wat je verwacht. Dat listige dingetje hangt samen met de functie “Contact repeats journey”. Hier zitten een paar “weetjes” aan vast die je waarschijnlijk niet kent. Maar als ik het aan je vertel …
Contact repeats journey Nu lezen »
Customer Lifetime Value is de waarde die een klant voor jouw bedrijf heeft gedurende de hele periode dat hij klant bij je bedrijf is. Als je klanten een hoge Customer Lifetime Value hebben, dan is dat goed voor je bedrijf. Mailchimp heeft een segment waardoor je mensen met een hoge CLV of juist met een …
Customer Lifetime Value Nu lezen »
Mailchimp Customer Journeys: vertakte Automations voor hoogst persoonlijke e-mails. Lees hier wat je ermee kunt en wat de verschillen zijn met Classic Automations. Customer Journeys zijn beschikbaar in Mailchimp Standard en Premium en er is een kleintje beschikbaar in de legacy versie. In de andere versies van Mailchimp kun je de Customer Journeys wel zien, …
Wat zijn Mailchimp Customer Journeys Nu lezen »
Mailchimp Promo Code contentblokken sturen een promo code naar je abonnees. En dat kan helpen om de verkopen in je webshop te verhogen. Deze promo code blokken zijn erg gemakkelijk in gebruik, want je hoeft er niet veel aan te doen. Hier vertel ik hoe ze werken en wat jouw acties zijn om ze in …
Mailchimp Promo Code contentblokken Nu lezen »
Ik kreeg een leuke vraag over Automation die een verkeerd e-book gestuurd heeft. Maar Automation doet dat natuurlijk niet fout, want Automation doet wat jij zegt. Er is dus iets anders aan de hand. En wat hier mis gaat kan jou ook overkomen. Nog sterker, het is zelfs heel waarschijnlijk dat dit je overkomt. Daarom …
Automation stuurt het verkeerde e-book Nu lezen »
Mailchimp weet veel meer over je abonnees dan jij. Want al die mensen staan ook op lijsten van andere klanten van Mailchimp. Met demografische voorspellingen deelt Mailchimp deze informatie met jou. En daar kun je veel aan hebben want dan kun je bijtijds actie nemen als je verontrustende zaken ontdekt in deze demografische voorspellingen. In …
Demografische voorspellingen in Mailchimp Nu lezen »
Een funnel om iets te verkopen moet je zo maken dat mensen die gekocht hebben van je funnel uitgesloten worden. Om dit te kunnen doen is het nodig dat je verkoopinformatie in Mailchimp kunt importeren. En dat kun je doen door je shop te verbinden met Mailchimp. Mailchimp weet dan precies wie er iets gekocht …
Funnel in Mailchimp Nu lezen »
Een verjaardagscampagne is een e-mail op iemands verjaardag of een korte serie rond iemands verjaardag. Leuk om weer eens heel persoonlijk langs te komen. Maar ook handig als je niet zo vaak mailt. Want niet vaak mailen is een risico en een verjaardag is een goede reden voor een extra e-mail. En je kunt nog …
Verjaardagscampagne maken Nu lezen »
Wist je dat je heel veel verkopen verliest doordat klanten hun winkelwagentje verlaten? Verlaten winkelwagentjes zorgen voor ongeveer 69% verlies aan sales. Als je hier zelfs maar een klein percentage van terug zou kunnen winnen, dan gaat je omzet direct omhoog. Hier heb je dus veel bij te winnen. Dat kun je doen door een …
Verlaten winkelwagentje bij Mailchimp Nu lezen »