Je bent hier: Home » Mailchimp » Mailchimp audiences » Segmenten

Segmenten

divider

Mailchimp segmenten

divider

Mailchimp segmenten gebruik je in allerlei situaties. Bijvoorbeeld als je een nieuwsbrief naar 1 persoon wilt versturen.

divider

Maar ook als je adressen die je niet meer gebruikt gaat archiveren. Dat is overigens een aanrader, want door adressen te archiveren ga je minder aan Mailchimp betalen.

divider

En misschien heb je tags gebruikt die ineens niet helemaal voldoen, omdat je een nieuwsbrief naar meerdere tags tegelijk wilt sturen.

dividerZo zijn er talloze situaties waarin je een – vaak tijdelijk – segment maakt om adressen die gemeenschappelijke kenmerken hebben te selecteren.

divider

Het is daarom belangrijk dat je leert te “spelen” met Mailchimp segmenten. Want o.a. door het maken van segmenten heb je genoeg aan 1 lijst en hoef je geen nieuwe lijst te maken als je een keer een nieuwsbrief na wilt sturen.

divider

Segmenten

Wat zijn segmenten?

Segmenten zijn indelingen op basis van condities. Als deze condities gebaseerd zijn op het gedrag van je abonnee verandert de samenstelling van een segment voortdurend. Bijvoorbeeld: mensen die je jongste nieuwsbrief geopend hebben. Of niet geopend hebben.

Judith de VriesJudith de VriesJudith de Vries

Judith de Vries

Get Clients Now!™ facilitator

Mailchimp expert, MailerLite expert, SEO