Mailchimp merge tags

Mailchimp merge tags gebruiken om je nieuwsbrief te personaliseren. Merge tags zijn voorgedefinieerde waarden.

divider

Merge tags zijn kleine stukjes code die verbonden zijn met iets dat ergens anders in je account staat. Bijvoorbeeld de voornaam. Je plaatst een klein stukje code in je nieuwsbrief en Mailchimp zoekt er de juiste voornaam bij.

divider

Merge tags

divider

Mailchimp merge tags gebruiken

Hierdoor kun je met behulp van een merge tag iedere nieuwsbrief tot een persoonlijke nieuwsbrief maken. Dat doe je door aangepaste elementen in je nieuwsbrief te verwerken.

divider

Merge tags zijn gekoppeld aan een audience en halen informatie op die bij een mailinglijst hoort, zoals bijvoorbeeld de voornaam van je abonnee. Zolang je een nieuwsbrief nog niet aan een audience gekoppeld hebt, kunnen ze daarom niet werken.

divider

Mailchimp merge tags gebruiken

Je kunt met deze kleine stukjes code leuke dingen doen. Zet bijvoorbeeld de datum van verzending boven je nieuwsbrief. Als je dat met een merge tag doen hoef je ‘m nooit aan te passen. En als je de nieuwsbrief dan toch een dag later verstuurt, dan is er geen man overboord.

divider

Maar ook “View this in your browser” is een merge tag. En de hele voettekst van je nieuwsbrief staat vol met merge tags.

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Vaak krijg ik de vraag: hoe stuur ik mijn laatste nieuwsbrief naar nieuwe abonnees? Dat kan niet. Maar je kunt linkjes naar eerdere nieuwsbrieven in je nieuwsbrief plaatsen. Of je zet ze op de bedankpagina van de Mailchimp form builder. Dat doe je met een merge tag. Hier vertel ik je hoe je dat doet, …

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven Lees verder »

Mailchimp formulieren voor veel meer dan inschrijven

Mailchimp formulieren voor meer dan inschrijven

Veel mensen denken dat ze de Mailchimp formulieren niet gebruiken, want er staat een inschrijfformulier op hun website. Maar je kunt het inschrijfformulier wel vervangen, maar niet hele formulierenset. Mailchimp formulieren gebruik je altijd en je gebruikt ze voor veel meer dan inschrijven. Ze zijn onlosmakelijk verbonden met de nieuwsbrieven, of je dat nou wilt …

Mailchimp formulieren voor meer dan inschrijven Lees verder »