Rubriek: Mailchimp statistieken

.

Je bent hier: Home » Mailexpert » Mailchimp » Mailchimp statistieken

Mailchimp statistieken

Mailchimp statistieken zijn de moeite waard om tijd aan te besteden. Niet alleen om te kijken hoe je nieuwsbrief presteert en of er iets te verbeteren valt. Maar ook om te kijken of er niets niet goed gaat.

Statistieken in Mailchimp

Statistieken zeggen niet zoveel als je ze niets vraagt. Want met statistieken meet je in welke mate je je doelen behaald hebt. Je moet eerst een doel stellen voordat je kunt zien in welke mate je dit doel behaald hebt. Hier heb ik een cursus over waardoor je veel meer uit je e-mailmarketing gaat halen.

Bounces

Maar ook zonder doelen te stellen is het belangrijk om je bounces in de gaten te houden. Bounces zijn adressen waar de nieuwsbrief niet kon worden afgeleverd. En je mag niet veel bounces hebben, want daar heeft het bedrijf Mailchimp last van. Daarom accepteren ze het niet als je veel bounces hebt.

Spammeldingen

Ook spammeldingen moet je in de gaten houden, want spammeldingen hoor je niet te krijgen. En als je ze wel krijgt moet je kijken hoe dat komt? Ben je bij inschrijving wel duidelijk geweest dat je nieuwsbrieven zou gaan versturen?

Mailchimp statistieken

Mailchimp biedt behoorlijk uitgebreide stats. Zorg dat je daar regelmatig naar kijkt en er je voordeel mee doet.

Begin eens met te kijken welk percentage van je nieuwsbrieven aan komt. Want als er niet genoeg nieuwsbrieven in de mailbox aankomen werk je voor niets en dat moet je natuurlijk verbeteren.

Mailchimp

De rubriek over Mailchimp statistieken maakt deel uit van een veel grotere rubriek over Mailchimp. Dus als je iets anders zoekt dan statistieken, lees dan verder op het Mailchimp blog.