Mailchimp statistieken

Mailchimp statistieken zijn de moeite waard om tijd aan te besteden. Niet alleen om te kijken hoe je nieuwsbrief presteert en of er iets te verbeteren valt. Maar ook om te kijken of er niets niet goed gaat.
divider

Mailchimp statistieken

divider

Statistieken zeggen niet zoveel als je ze niets vraagt. Want met statistieken meet je in welke mate je je doelen behaald hebt. Je moet eerst een doel stellen voordat je kunt zien in welke mate je dit doel behaald hebt. Hier heb ik een cursus over waardoor je veel meer uit je e-mailmarketing gaat halen.

divider

Soorten statistieken

Mailchimp heeft verschillende soorten statistieken. Denk aan rapporten voor je nieuwsbrieven waarin je kunt zien hoe je nieuwsbrieven presteren. Maar ook rapporten voor je audiences waarin je kunt zien waar je abonnees vandaan komen.

divider

Bijzondere Mailchimp statistieken

Daarnaast heeft Mailchimp ook nog bijzondere statistieken die gebaseerd zijn op segmenten: denk hierbij aan het engagement van je lezers. Wie is een actieve lezer en wie van je lezers zijn ingeslapen?

divider

Een andere statistiek waar Mailchimp gelijk een segment van heeft gemaakt voor shops zijn Customer Lifetime Value en Purchase Likelihood. Wat zijn je klanten waard en hoe groot is de kans dat ze kopen?