E-mails
E-mailmarketing: je kunt dit platform gebruiken om bulk e-mails mee te versturen. Dat is al sinds jaar en dag zo, maar tegen woordig is Mailchimp niet alleen een e-mailmarketing platform. Het platform heeft zich ontpopt tot een compleet marketingplatform.
Advertenties
Adverteren: je kunt er ook Facebook advertenties en Google remarketing advertenties mee plaatsen. En als je dat doet kun je de statistieken van je advertenties in Mailchimp zien. Ook hiervoor moet je rekening houden met de wetgeving.
Social media
Organische social posts: organische sociale posts plaatsen op Facebook, Instagram en Twitter. Organische social posts zijn gratis social posts.
Websites en landingspagina’s
Websites en landingspagina’s: Tegenwoordig kun je ook websites en landingspagina’s maken met dit platform. En dat is ook nog erg simpel. Je kunt het zelf.
Enquêtes
Surveys: Je kunt er enquetes mee maken en het aardige daarvan is dat je ook kunt vragen naar een e-mailadres. En dan kun je respondenten direct inschrijven op je lijst.
Ansichtkaarten
Ansichtkaarten: Wist je dit al? Je kunt met Mailchimp ook ansichtkaarten sturen. En die kun je automatisch versturen in aansluiting op een e-mail voor een verlaten winkelwagentje.
Mailchimp handleiding
Met Mailchimp kun je nog meer en ook daarover schrijf ik op dit Mailchimp specialist blog: websites, landingspagina’s, surveys. Door al deze mogelijkheden is Mailchimp een marketingplatform. Deze Mailchimp handleiding is daarom onderverdeeld in subcategorieën, zodat je snel kunt vinden wat je zoekt. Sinds januari 2015 ben ik Mailchimp expert.