Home » Mailchimp handleiding » Pagina 16

Mailchimp handleiding

Dit is een grote handleiding Mailchimp. Als je dat te veel van het goede vindt, dan heb ik hier ook een beknopte handleiding voor je over hoe je een nieuwsbrief maakt met de drag & drop editor. En je kunt hier een gratis cursus vinden over een nieuwsbrief met de inline editor.

Op dit Mailchimp expert blog van een Mailchimp PRO partner vind je artikelen die specifiek over dit platform gaan. Als je zoekt naar oplossingen omdat je nieuwsbrief niet goed afgeleverd wordt, ga dan naar de rubriek over de aflevering van nieuwsbrieven. En er is ook een rubriek met strategische tips.

Je kunt Mailchimp gebruiken voor veel meer dan alleen mailen. Want je kunt er ook mee adverteren op Facebook, Instagram en Google en je kunt er zelfs ansichtkaarten mee versturen.

Dit platform heeft naast een gratis versie nog 3 betaalde versies. En die betaalde versies kennen elk hun eigen mogelijkheden.

Mailchimp cursussen

Mailchimp handleiding

E-mails

E-mailmarketing: je kunt dit platform gebruiken om bulk e-mails mee te versturen. Dat is al sinds jaar en dag zo, maar tegen woordig is Mailchimp niet alleen een e-mailmarketing platform. Het platform heeft zich ontpopt tot een compleet marketingplatform.

Advertenties

Adverteren: je kunt er ook Facebook advertenties en Google remarketing advertenties mee plaatsen. En als je dat doet kun je de statistieken van je advertenties in Mailchimp zien. Ook hiervoor moet je rekening houden met de wetgeving.

Social media

Organische social posts: organische sociale posts plaatsen op Facebook, Instagram en Twitter. Organische social posts zijn gratis social posts.

Websites en landingspagina’s

Websites en landingspagina’s: Tegenwoordig kun je ook websites en landingspagina’s maken met dit platform. En dat is ook nog erg simpel. Je kunt het zelf.

Enquêtes

Surveys: Je kunt er enquetes mee maken en het aardige daarvan is dat je ook kunt vragen naar een e-mailadres. En dan kun je respondenten direct inschrijven op je lijst.

Ansichtkaarten

Ansichtkaarten: Wist je dit al? Je kunt met Mailchimp ook ansichtkaarten sturen. En die kun je automatisch versturen in aansluiting op een e-mail voor een verlaten winkelwagentje.

Mailchimp handleiding

Met Mailchimp kun je nog meer en ook daarover schrijf ik op dit Mailchimp specialist blog: websites, landingspagina’s, surveys. Door al deze mogelijkheden is Mailchimp een marketingplatform. Deze Mailchimp handleiding is daarom onderverdeeld in subcategorieën, zodat je snel kunt vinden wat je zoekt. Sinds januari 2015 ben ik Mailchimp expert.

Mailchimp link vinden eepurl

Mailchimp link vinden: eepurl

Waar vind je de link naar het hosted sign up form? Het hosted sign up form is het inschrijfformulier van Mailchimp. Dit formulier heeft een eigen URL die onder een button of als tekstlink op je website kunt plaatsen. Dit heb je meestal niet nodig, maar soms heb je het wel nodig als iemand zich …

Mailchimp link vinden: eepurl Lees meer »

folders gebruiken

Folders gebruiken in Mailchimp

Folders gebruiken in Mailchimp om je campagnes en beeldmateriaal te ordenen. Dat kan handig zijn, want zo kun je alles gemakkelijker terugvinden. Als je goed kijkt op Mailchimp zie je overal mogelijkheden om je spullen in folders op te bergen, zowel voor nieuwsbrieven als voor media. Vooral zaken die je vaker wilt gebruiken zou je …

Folders gebruiken in Mailchimp Lees meer »

Mailchi mp merge tag voornaam

Mailchimp merge tag voornaam

Mailchimp merge tag voornaam: op het inschrijfformulier van je nieuwsbrief kun je vragen om de voornaam. Als je dat doet kun je die voornaam ook in je nieuwsbrief gebruiken met behulp van de Mailchimp merge tag voornaam. En je kunt het zo doen dat alle voornamen met een hoofdletter beginnen. Ook als ze met een …

Mailchimp merge tag voornaam Lees meer »

Statistieken Mailchimp rapporten

Statistieken Mailchimp rapporten

Mailchimp heeft goede statistieken waar je veel informatie uit kunt halen. Maar net als met alles in Mailchimp: je moet het wel kunnen vinden want alles zit soms een beetje verborgen. In dit artikel vertel ik over de verschillende tabbladen die je in je statistieken ziet staan en welke informatie je daar uit kunt halen. …

Statistieken Mailchimp rapporten Lees meer »

responsive designs

Responsive designs

Responsive designs zijn templates voor nieuwsbrieven. Deze templates heten “responsive” omdat ze zich aanpassen aan het device waarop ze gelezen worden. Deze Mailchimp responsive designs zijn opgebouwd uit blokken. Je bouwt dit design op terwijl je je nieuwsbrief maakt. Want je gebruikt alleen de blokken die je op dat moment nodig hebt. En de rest …

Responsive designs Lees meer »

lees meer in mailchimp

Lees meer in Mailchimp

Hoe maak je “lees meer” in Mailchimp? Dat is een veelgestelde maar verrassende vraag die laat zien dat het kwartje nog niet gevallen is. Want Mailchimp is natuurlijk iets anders dan je eigen website. En er zijn verschillende soorten “lees meer” links. Bijvoorbeeld naar je blog. Maar ook naar de archiefpagina van Mailchimp. En die …

Lees meer in Mailchimp Lees meer »

aanklikbare link in mailchimp

Aanklikbare link in Mailchimp

Aanklikbare link of hyperlink in Mailchimp. Hier kun je lezen hoe je zo’n aanklikbare link maakt en hoe je ‘m aan een tekst vast kunt maken. In je pagina, in de zijbalk, in het menu en in de Gutenberg editor. Hoe je een aanklikbare link maakt hoort bij de basisvaardigheden als je een website beheert …

Aanklikbare link in Mailchimp Lees meer »

Scroll naar boven