• Alle
  • Aflevering nieuwsbrief
  • E-mailstrategie
  • Mailchimp account
  • Mailchimp audiences
  • Mailchimp Automation
  • Mailchimp merge tags
  • Mailchimp nieuwsbrieven
  • Mailchimp problemen
  • Mailchimp statistieken

Mailchimp merge tags

Mailchimp merge tags gebruiken om je nieuwsbrief te personaliseren. Merge tags zijn voorgedefinieerde waarden. Merge tags zijn kleine stukjes code die verbonden zijn met iets dat ergens anders in je account staat. Bijvoorbeeld de voornaam. Je plaatst een klein stukje code in je nieuwsbrief en Mailchimp zoekt er de juiste voornaam bij.

En zoals je de voornaam in de aanhef van je nieuwsbrief kunt zetten, zo kun je ook andere zaken personaliseren. Je kunt allerlei persoonlijke gegevens in je nieuwsbrief opnemen: achternaam, geboortedatum, de verjaardag van het abonnement van je lezer en noem maar op.

Je hebt 30 audience fields tot je beschikking waar je persoonlijke informatie in op kunt nemen. Als je die allemaal gebruikt dan krijgt iedereen een nieuwsbrief vol met unieke teksten ;)

hoe snel mag een funnel gaan

Hoe snel mag een funnel gaan

Een interessante vraag die een interviewer me stelde was: hoe snel mag een funnel gaan? In welke frequentie verstuur je een funnel? Dat is een interessante vraag omdat hij geen antwoord heeft. Want hoe snel een funnel mag gaan hangt af van de lezer. En lezers verschillen. Maar ik heb wel een oplossing voor je …

Hoe snel mag een funnel gaan Nu lezen »

linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven

Vaak krijg ik de vraag: hoe stuur ik mijn laatste nieuwsbrief naar nieuwe abonnees? Dat kan niet. Maar je kunt linkjes naar eerdere nieuwsbrieven in je nieuwsbrief plaatsen. Of je zet ze op de bedankpagina van de Mailchimp form builder. Dat doe je met een merge tag. Hier vertel ik je hoe je dat doet, …

Linkjes naar eerdere nieuwsbrieven Nu lezen »

view this in your browser

“View this in your browser”

“View this in your browser” vind je bovenaan elke nieuwsbrief. Dat kun je beter niet weghalen want dat heeft een functie. De link onder dit regeltje zorgt ervoor dat mensen de afbeeldingen in je nieuwsbrief kunnen zien zonder hier eerst toestemming voor te geven. En zo is je nieuwsbrief ook leesbaar voor e-mail programma’s die …

“View this in your browser” Nu lezen »

mailchimp merge tags voor facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief. Tegenwoordig gebruik je blokken in je de drag & drop nieuwsbrief voor social share en social follow. Maar eerder gebruikte je hier merge tags voor. En deze …

Mailchimp merge tags voor Facebook Nu lezen »

Nieuwsbrief doorsturen

Mailchimp nieuwsbrief doorsturen: forward to a friend

Nieuwsbrief doorsturen: forward. Het gebeurt niet zo vaak dat mensen dat doen, maar als jij ze niet op het idee brengt en het niet makkelijk maakt, dan is de kans dat ze dit doen nog veel kleiner. Terwijl het natuurlijk wel fijn zou zijn als je lezers dit doen. Want hierdoor kun je het netwerk …

Mailchimp nieuwsbrief doorsturen: forward to a friend Nu lezen »

Scroll naar boven