Je kunt linkjes naar eerdere nieuwsbrieven in je nieuwsbrief plaatsen. Of je zet ze op je Mailchimp bedankpagina. Dat doe je met een merge tag.
Lees meer»Rubriek: Mailchimp merge tags
Voorwaardelijke content en dynamische content
Met voorwaardelijke content kun je heel precies regisseren welk deel van je abonnees een alinea te zien krijgt.
Lees meer»Wat is een merge tag bij Mailchimp
Wat is een merge tag bij Mailchimp? Dat wil ik je in dit artikel vertellen. Een merge tag is een voorgedefinieerde waarde. Dat kan ik het beste toelichten aan de hand van een voorbeeld.
Lees meer»Mailchimp merge tags voor Facebook
Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief.
Lees meer»Mailchimp merge tags voor Twitter
Mailchimp heeft heel veel merge tagss voor Twitter. En deze merge tags werden in de oudheid ook echt gebruikt. Nu kun je ze ook nog gebruiken, maar bijna niemand doet dat nog.
Lees meer»Merge tags voor Automation
Automation heeft eigen merge tags waarmee je bijvoorbeeld de titel van de volgende e-mail in je nieuwsbrief kunt zetten. Of waarmee je je lezers een orientatie kunt aanbieden door te vertellen dat dit e-mail 6 van 12 is.
Lees meer»Automation starten met een muisklik
Mailchimp Automation kun je laten starten met een muisklik in je nieuwsbrief.
En dan krijg je ook te maken met de Automation landingspage.
Lees meer»Zelf een merge tag maken
Je kunt heel gemakkelijk zelf een merge tag maken. En dan kun je geautomatiseerd persoonlijke informatie in je nieuwsbrief zetten. Zoals bijvoorbeeld iemands bedrijfsnaam.
Lees meer»Velden verwijderen in Mailchimp
MailChimp is een systeem: een eenheid. Dat houdt in dat het niet gemakkelijk is om een deel van dit systeem wel te gebruiken en een ander deel niet. MailChimp heeft een heleboel verborgen verbindingen waardoor je gemakkelijk iets kunt doen dat onbedoelde gevolgen heeft: je verwijdert onbedoeld een heleboel informatie.
In dit artikel wil ik twee van deze verborgen verbindingen bespreken.
Lees meer»Abonnee teller
Een abonnee teller op je website of in je nieuwsbrief kan een aantrekkende werking hebben. Een teller kan zorgen voor nog meer abonnees. Een abonnee teller op je website of in je nieuwsbrief geeft sociale bewijskracht met bewijs.
Lees meer»