Mailchimp nieuwsbrieven

Mailchimp nieuwsbrieven zijn niet moeilijk te maken, maar je moet wel weten wat je doet. Want anders kom je voor verrassingen te staan.

De nieuwsbrieven bij Mailchimp heten “campaigns”. Maar bij de campaigns vind je meer dan alleen e-mail nieuwsbrieven. Ook Automation, Facebook of Google remarketing advertenties en het sturen van een ansichtkaart horen bij de campaigns. Maar hier ga ik het niet hebben over al die andere zaken.

De nieuwsbrieven die je met Mailchimp maakt zijn responsive. Dat betekent dat ze zich aanpassen aan het apparaat waarmee ze gelezen worden. Er zijn 2 editors en voor beide editors kun je hier een gratis cursus vinden. Hier vind je de cursus over de Classic editor en hier eentje over de New Builder ofwel inline editor. Dit zijn allebei korte cursussen waarin ik je precies vertel hoe je een Mailchimp nieuwsbrief maakt. Verder niets, want alles dat je verder wilt weten kun je lezen op het blog.

splitrun verzendtijd

Splitrun verzendtijd

Splitrun verzendtijd: als je Mailchimp Standard, Premium of de legacy versie hebt dan kun je de verzendtijd van je e-mails door Mailchimp laten optimaliseren. Dat is een aanrader, want Mailchimp kijkt dan in z’n eigen database hoe laat jouw meest geëngageerde abonnees online zijn. En als het advies dat Mailchimp je dan geeft overneemt, dan …

Splitrun verzendtijd Nu lezen »

beste verzendtijd met essentials en free

Beste verzendtijd met Mailchimp Essentials en Free

De beste verzendtijd kun je aflezen uit je statistieken. Hier wil je uitleggen hoe je kunt uitvinden wanneer je lezers online zijn en wat dus voor jouw doelgroep de beste tijd is om je nieuwsbrief te versturen. Want dat is waar het om gaat: wanneer lezen jouw abonnees hun e-mails? Hoe laat zijn ze online? …

Beste verzendtijd met Mailchimp Essentials en Free Nu lezen »

Verzenddag optimalisatie

Verzenddag optimalisatie

Nieuwe feature in Mailchimp: verzenddag optimalisatie. Wat is de beste dag om een e-mail te sturen? Mailchimp kan je dit vertellen, heel specifiek voor jouw branche. Op basis van z’n magische formules ofwel op basis van historische gegevens van jouw branche. In dit artikel ga ik je alles vertellen over verzenddag optimalisatie en de beste …

Verzenddag optimalisatie Nu lezen »

percentage afgeleverde nieuwsbrieven via mailchimp

Hoe goed presteert Mailchimp

Hoe goed presteert Mailchimp, wat is het percentage afgeleverde nieuwsbrieven via Mailchimp en komt Mailchimp spam? Dit zijn de vragen waar ik op in wil gaan. Dat zijn interessante vragen, want als je nieuwsbrief in spam komt, dan is de oorzaak meestal iets dat je zelf hebt gedaan. Maar het is natuurlijk ook zo dat …

Hoe goed presteert Mailchimp Nu lezen »

aanklikbaar telefoonnummer in mailchimp

Aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp

Een aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp zorgt ervoor dat mensen je direct vanuit de e-mail kunnen bellen. In sommige branches kan dat erg leuk zijn. En het is heel simpel om een telefoonnummer in Mailchimp aanklikbaar te maken. Hier ga ik je precies vertellen hoe je je telefoonnummer aanklikbaar maakt in Mailchimp. Zorg wel dat er …

Aanklikbaar telefoonnummer in Mailchimp Nu lezen »

Dynamische content

Wat is dynamische content

Dynamische content is variabele content. Het is een manier om in je nieuwsbrief uitsluitend content te laten zien die echt relevant is voor je doelgroep. Je maakt niet verschillende nieuwsbrieven voor verschillende doelgroepen. In plaats daarvan maak je 1 nieuwsbrief en je verbergt sommige stukken tekst voor een deel van je doelgroep. En andere teksten …

Wat is dynamische content Nu lezen »

Mailchimp drag & drop editor

Mailchimp nieuwsbrief drag & drop

Dit is een gratis cursus Mailchimp nieuwsbrief drag & drop maken, geen e-mailadres nodig. Op deze pagina vind je een uitleg over hoe het blokkensysteem van de drag & drop editor werkt. En daarna krijg je onderaan iedere pagina verwijzingen naar uitleg over een blok in het bijzonder. Dit gaat over de Mailchimp Classic editor. …

Mailchimp nieuwsbrief drag & drop Nu lezen »

Scroll naar boven