Optimale verzendtijd voor je nieuwsbrief: wat is de beste dag om een nieuwsbrief te versturen? Hoe kun je de verzendtijd optimaliseren als je de gratis versie van MailChimp gebruikt? En hoe werkt verzendtijd optimalisatie als je de betaalde versie van MailChimp gebruikt? Hier leg ik uit hoe je dit doet in alle versies. Of je nou de legacy versie gebruikt, of Mailchimp Free, Standard of Essential of zelfs Premium, een vorm van verzendtijd optimalisatie kan altijd.
Lees meer»Rubriek: Mailchimp statistieken
Analytics 360 in Mailchimp
Analytics 360 is een integratie van Mailchimp met Google Analytics. Deze integratie haalt data uit Google Analytics op en die data kun je zien in Mailchimp.
Lees meer»Welk percentage van je nieuwsbrieven komt aan?
In Mailchimp staat bij iedere nieuwsbrief hoeveel procent is afgeleverd. Hier kun je lezen waar je dit percentage kunt vinden.
Lees meer»Audience statistieken
In Mailchimp audience statistieken zie je de opbouw van je audience, waar de mensen vandaan komen, of ze je nieuwsbrief leuk vinden en meer.
Lees meer»Click map gebruiken
De clickmap is een landkaart van je e-mail. Je kunt er precies in zien waar in je nieuwsbrief de links staan waar je lezers op geklikt hebben.
Lees meer»Statistieken MailChimp: rapporten
Statistieken van MailChimp: dat zijn je Mailchimp rapporten. MailChimp heeft uitgebreide statistieken waar je erg nuttige informatie uit kunt halen. In de statistieken van MailChimp kun je na verzending van je nieuwsbrief veel informatie vinden die je kan helpen je nieuwsbrief te verbeteren. De statistieken kun je vinden als je de volgende navigatie volgt:
Lees meer»Benchmark Mailchimp
Benchmark Mailchimp: hoe goed doet jouw nieuwsbrief het in vergelijking met andere nieuwsbrieven in jouw branche? Als je een nieuwsbrief rondstuurt, dan doe je dat niet omdat je niets beters te doen hebt. Je wilt graag dat mensen ‘m openen en dat mensen klikken op de links die je meestuurt. Je wilt graag dat mensen je nieuwsbrief … Lees verder Benchmark Mailchimp
Lees meer»