Home » MailerLite » MailerLite Audience

MailerLite Audience

Je MailerLite audience kun je indelen in groepen. Groepen zijn de kern van MailerLite. Door je adressen in groepen in te delen kun je gericht mailen.

Het indelen in groepen is in MailerLite niet moeilijk, want je kunt aan ieder inschrijfformulier en aan iedere landingspagina een of meerdere groepen koppelen.

En je kunt ook een link trigger maken om adressen naar een groep te sturen. Ook dynamisch mailen is gebaseerd op groepen.

mailerlite audience

MailerLite audience

Groepen en audience fields

Alles in MailerLite is gecentreerd rond groepen en je kunt zoveel groepen aanmaken als je maar wilt. Maar als je dat onoverzichtelijk vindt worden, kun je ook informatie opslaan in audience fields.

Formulieren en landingspagina’s

En als je MailerLite websites, landingspagina’s of formulieren gebruikt dan is het een fluitje van een cent om adressen goed in te laten stromen zodat je ze gericht kunt mailen.

Dit is een subrubriek over MailerLite, het  startpunt vind je hier. En als je MailerLite gebruikt zijn nog meer rubrieken interessant voor je. Dat zijn e-mailmarketing, e-mailstrategie en de rubriek over de aflevering van je nieuwsbrief. 

teveel groepen

Teveel groepen in MailerLite

Ken je dit? Je hebt teveel groepen in MailerLite. Je hebt een landingspagina gemaakt en die koppel je aan een groep. Die groep wil je gaan mailen. Maar om adressen te verzamelen heb je 6 series of e-books gemaakt en om die spullen af te leveren heb je voor al die e-books en series ook groepen gemaakt. En dan maak je een nieuwe landingspagina en het gaat net zo. Met als resultaat dat je een eindeloze berg groepen hebt en door de bomen het bos niet meer ziet.

Mailerlite preference center

MailerLite preference center

Het MailerLite preference center is een service voor je lezers. Het biedt jou de mogelijkheid om aan je lezers te vragen wat ze eigenlijk willen: over welke onderwerpen willen ze e-mails van je ontvangen? Hoe vaak willen ze van je horen? Dit soort zaken. En als je je lezers de mogelijkheid biedt om zelf de …

MailerLite preference center Lees meer »

inactieve abonnees

Inactieve abonnees heractiveren of uitschrijven

Inactieve abonnees uitschrijven bij MailerLite is wel heel erg gemakkelijk. MailerLite heeft daar een ingebouwde mogelijkheid voor. Je kunt die mogelijkheid vinden in het menu van MailerLite. Maar ik vind het een beetje ruig om inactieve abonnees zomaar uit te schrijven. In dit artikel lees je hoe je inactieve abonnees een gewone e-mail kunt sturen en hoe je het hele heractivatieproces kunt automatiseren.

Materialen ordenen in MailerLite

Materialen ordenen in MailerLite

In MailerLite kun je je materialen ordenen in folders. Bijvoorbeeld de unieke afbeeldingen van je merkmateriaal zoals je logo. En dit kun je ook doen met campagnes. Dat is handig om dingen terug te vinden en overzicht te houden. Een opgeruimd account werkt gewoon prettiger en makkelijker. Hoe je je materialen ordent in MailerLite lees …

Materialen ordenen in MailerLite Lees meer »

dubbele opt-in bij MailerLite

Dubbele opt-in bij MailerLite

Dubbele opt-in bij MailerLite: hoe je het aanzet en hoe je de e-mail en de bedankpagina aanpast. Bij MailerLite heeft ieder inschrijfformulier z’n eigen dubbele opt-in e-mail en z’n eigen bedankpagina. Het is belangrijk je dit te realiseren, want als je meerdere formulieren gebruikt ben je dus niet klaar als je van dat formulier de …

Dubbele opt-in bij MailerLite Lees meer »

groepen in MailerLite

Groepen in MailerLite

Groepen in MailerLite zijn erg gemakkelijk te hanteren waardoor alles bijna vanzelf gaat. Maar toch zijn er een paar dingen die je wel moet begrijpen. Want hoewel alles super handig in het gebruik is, moet je ook een stap verder denken: wat gebeurt er als mensen uitschrijven? Want alle groepen in MailerLite hebben hetzelfde afmeldformulier. …

Groepen in MailerLite Lees meer »