Rubriek: E-mailstrategie

.

Je bent hier: Home » Mailexpert » E-mailstrategie » Pagina 4

e-mailstrategie

E-mailstrategie: een e-mailstrategie die ervoor zorgt dat je er het meeste uithaalt. Dit doe je gewoon door heel goed na te denken. In deze categorie heb ik een aantal artikelen geschreven die je sommige dingen van een andere kant kunnen laten zien.

E-mailstrategie

Als je sommige mensen hoort praten, dan zou je bijna gaan denken dat het platform dat je kiest bepalend is voor de strategie. Dat is gelukkig onzin. Strategisch mailen hangt niet af van een platform. Waar het om gaat is de kwaliteit van de gedachten in je eigen hoofd.

Ieder platform heeft eigen mogelijkheden, maar de meeste zaken die te maken hebben met e-mailstrategie hangen niet af van het platform. Het is wel zo dat ieder platform z’n eigen ins en outs en eigen voor- en nadelen heeft.

Wat is e-mailstrategie?

Denk bijvoorbeeld eens aan verzendtijd optimalisatie. Want als jouw e-mail in de mailbox binnenkomt op het moment dat je lezer online is, dan nemen je kansen dat je e-mail gelezen wordt enorm toe!

En denk aan het optimaliseren van de frequentie waarmee je je nieuwsbrieven stuurt: niet te veel maar ook niet te weinig.

Maar ook: stuur je je e-mails naar iedereen die op je lijst staat? Of kijk je welke inhoud het beste past bij je verschillende abonnees? Dat hoeft niet te betekenen dat je een heleboel nieuwsbrieven moet gaan maken, want je kunt gericht mailen met een RSS nieuwsbrief.

Heb je misschien een shop? Dan zou je een e-mail moeten sturen naar mensen die hun winkelwagentje verlaten hebben.

Zo zijn er tal van mogelijkheden om meer uit je e-mailmarketing te halen dan je nu waarschijnlijk doet.

aftersales met automation

Aftersales met Automation

Aftersales met Automation Aftersales met Automation: contact houden met je klant nadat je klant iets gekocht heeft. Nadat je klant een aankoop heeft gedaan kun je bijvoorbeeld een e-mail sturen waarin je vraagt of alles goed ontvangen en naar wens is. Hierdoor blijf je in beeld bij je klant.

Lees meer»
wat schrijf je in een nieuwsbrief

Wat schrijf je in een nieuwsbrief

Wat schrijf je in een nieuwsbrief? In een nieuwsbrief schrijf je geen nieuws over je bedrijf. Maar wat schrijf je er dan wel in?  Wat schrijf je in een nieuwsbrief? Dat is een brandende vraag voor mensen die met een nieuwsbrief willen starten.

Lees meer»
Page 4 of 5
1 2 3 4 5