E-mailmarketing
Ooit hoorde ik iemand zeggen dat e-mailmarketing de ruggengraat van je online marketing is. En ik denk dat dit waar is, daarom ben ik mailexpert geworden.



E-mailmarketing mailexpert
Als gecertificeerde mailexpert heb ik massa’s tips voor Mailchimp en MailerLite op dit blog gezet. En ik wil je met klem aanraden om de rubriek over de aflevering van je nieuwsbrief te lezen, want dat kan je veel narigheid besparen. Plus: ik kan je helpen met e-mailstrategie.

Ik kan je een training bieden of een uurtje hulp en je kunt je e-mailmarketing ook aan me uitbesteden.

E-marketing en e-mailstrategie
Hier vind je zaken die e-mailmarketing in het algemeen gaan. Maar er is ook een rubriek over strategisch mailen. En die artikelen zijn niet specifiek voor een tool als Mailchimp of MailerLite. Maar over tools moet je natuurlijk ook het e.e.a. over weten om een strategie uit te kunnen voeren.

Info over hoe je het doet met Mailchimp of MailerLite kun je vinden in aparte secties van deze website: hier vind je alles over Mailchimp en hier vind je alles over MailerLite.

E-mailmarketing en aflevering van je nieuwsbrief
En wat je heel gemakkelijk zou kunnen vergeten, is dat je helemaal niets hebt aan een goede e-mailstrategie als je nieuwbrief niet goed wordt afgeleverd. Je had ‘m dan net zo goed niet kunnen maken. Lees daarom ook vooral de rubriek over de aflevering van je nieuwsbrief.

In een nieuwsbrief schrijf je geen nieuws over je bedrijf. Maar wat schrijf je er dan wel in? Hoe kun je je lezers boeien met je nieuwsbrief? Dat is een brandende vraag voor mensen die met een nieuwsbrief willen starten en dat snap ik, want er was er eens een tijd, heel lang geleden, dat ik …
Wat schrijf je in een nieuwsbrief Lees verder »
Sommige nieuwsbrieven doen het veel beter dan andere. Dit geldt niet alleen voor afzenders, hoewel het natuurlijk wel zo is dat sommige afzenders beter presteren dan andere. Maar als je goed kijkt naar je statistieken zul je zien dat ook sommige van je eigen nieuwsbrieven beter presteren dan andere. Hier vind je een lijstje met …
Aandachtspunten nieuwsbrieven Lees verder »
Een spamval of honeypotadres is een e-mailadres dat alleen bestaat om jou in de val te laten lopen. En je kunt ze op je mailinglijst krijgen terwijl je te goeder trouw bent. Maar evengoed heb je dan iets niet goed gedaan. Besef dat toestemming om te mailen niet eindeloos geldig is. Als je abonnee z’n …
Spamval of honeypot Lees verder »
Afbeeldingen niet zichtbaar: dit is een probleem dat je niet alleen bij Mailchimp of MailerLite tegen zult komen. Dit komt iedereen vroeg of laat tegen, want dit ligt aan het ontvangende e-mailadres. En omdat het aan het ontvangende e-mailadres ligt, kun je er aan jouw kant niets aan veranderen. Wat je natuurlijk wel kunt doen …
Afbeeldingen niet zichtbaar Lees verder »
Kleurenblindheid komt behoorlijk vaak voor, met name bij mannen. Tenzij je uitsluitend voor vrouwen schrijft is er daarom alle reden om te verwachten dat ongeveer 8% van je doelgroep aan een vorm van kleurenblindheid lijdt. En dan kom jij met de hyperlinks op je website in een leuke afwijkende kleur, waardoor ze je links niet …
Hyperlinks onderstrepen voor kleurenblinden Lees verder »
Blinden zijn geen slechtzienden. Blinden zien niets. Ze zijn niet op de social media maar ze lezen wel nieuwsbrieven. En als doelgroep van je nieuwsbrief hebben een heel ander soort nieuwsbrief nodig dan de gemiddelde mens. In dit artikel vertel ik waar je rekening mee moet houden en hoe je een nieuwsbrief kunt maken die …
Nieuwsbrief voor blinden Lees verder »
Beginnen met een nieuwsbrief is wijs. Maar hoe begin je en in welke volgorde begin je? Daar ga ik het in dit stappenplan om een nieuwsbrief te starten over hebben. Het is echt niet zo moeilijk, want ene versterkt het andere. Gewoon beginnen dus. En geen foute dingen doen zoals je contacten van LinkedIn uploaden …
Stappenplan nieuwsbrief starten Lees verder »
Geen eigen domein hebben geeft tegenwoordig problemen als je nieuwsbrieven wilt versturen want je nieuwsbrief komt dan niet aan. Dat komt doordat de ontvangende servers niet kunnen begrijpen dat ze een e-mail ontvangen die zelf verstuurd zouden hebben, terwijl ze daar niets van weten. Kruip hier in de huid van de ontvangende servers en leer …
Geen eigen domein bij e-mailmarketing Lees verder »
Als je nieuwsbrief naar spam gaat heb je dat meestal zelf veroorzaakt. Hier lees je hoe je spamfilters kunt vermijden bij e-mailmarketing. Want hoewel het heel goed mogelijk is dat je e-mail naar spam gaat als gevolg van een technische oorzaak, gebeurt het toch veel vaker dat dit gebeurt door iets dat je zelf hebt …
Spamfilters vermijden bij e-mailmarketing Lees verder »
De kijkrichting van de plaatjes op je blog beïnvloedt de kijkrichting van je bezoekers. Als de kijkrichting de verkeerde kant op is, kan het zomaar gebeuren dat je bezoekers wegstuurt. Afbeeldingen spiegelen is soms de oplossing als de kijkrichting de verkeerde kant op is. Hier vind je een aantal voorbeelden van de kijkrichting en een tip over …
Kijkrichting en afbeeldingen spiegelen Lees verder »