Home » Marketing blog » Aftersales

Aftersales

Aftersales is de beslissing dat je werk niet klaar is als je verkocht hebt. Integendeel: dan begint het pas.

 

Aftersales is het koesteren van je klanten nadat je verkocht hebt en je diensten geleverd hebt. Je blijft contact houden met je voormalige klant en je blijft je klant helpen zo goed als je kunt.

 

En de tijd die je daar aan kwijt bent is een uitstekende investering. Want je voormalige klanten zijn de makkelijkste prospects. Het is veel gemakkelijker om opnieuw iets te verkopen aan een voormalige klant dan aan iemand die je nog helemaal niet kent.

 

aftersales

 

Aftersales: koester je klanten

Denk vooral niet dat je achterover kunt leunen als je klant weer weg is en je je dienten hebt afgeleverd. Want eigenlijk begint het nu pas. Nu moet je de relatie in stand houden. Besef ook dat je klant een heel eigen netwerk heeft waar mensen in kunnen zitten die ook belang kunnen hebben bij jouw diensten. En de klant die net naar buiten gestapt is heeft de sleutel in handen om jou toegang te geven tot dat netwerk.

 

En dat is een uitstekende reden om tijd te investeren in je voormalige klant. Je blijft deze persoon net zoveel aandacht geven als dat je deed toen je nog aan het verkopen was. En dan heb je een goede kans dat je voormalige klant opnieuw bij je gaat kopen.

wetgeving direct marketing en ansichtkaart sturen

Wetgeving direct mail

Wist je dat 86% van de mensen hun gewone post bekijkt? Dan begrijp je waarschijnlijk ook waarom je zoveel post krijgt van goede doelen. Ansichtkaarten sturen is eigenlijk een uitstekende manier van marketing. Vooral als je er geen enveloppe om doet. Een ansichtkaart wordt gezien! Hier kun je lezen waar je aan moet denken als je er eentje maakt en waar je rekening mee moet houden met het oog op de wetgeving direct mail waar je rekening mee moet houden.

Verkoop je aan de moeilijkste prospect

Verkoop je aan de moeilijkste prospect?

Verkoop je aan de moeilijkste prospect? Verkopen is stukken lastiger als je probeert te verkopen aan de moeilijkste prospect. Maar besef je ook dat er prospects zijn aan wie je gemakkelijker kunt verkopen? Het is handiger om je contacten met makkelijkere prospects uit te bouwen en aan deze mensen nog eens iets te verkopen. Want …

Verkoop je aan de moeilijkste prospect? Lees meer »

Mailchimp surveys

Mailchimp surveys

Mailchimp surveys zijn enquêtes. Mailchimp heeft 2 soorten surveys: eentje die je op een aparte pagina publiceert en eentje die je mee kunt sturen met je nieuwsbrief. De enquête die op een aparte pagina staat is vrij nieuw en je kunt ‘m ook gebruiken om adressen mee te verzamelen. De inline enquête bestaat al veel …

Mailchimp surveys Lees meer »

Klanttevredenheid optimaliseren

Klanttevredenheid optimaliseren

Klanttevredenheid optimaliseren is belangrijk, want mensen praten. En ze praten meer als ze ontevreden zijn dan wanneer ze tevreden zijn. Om je bedrijf lekker te laten draaien moet je dus gewoon zorgen dat je klanten tevreden zijn. Misschien lukt dat niet altijd, want je kunt altijd iedereen voor 100% tevreden stellen en soms verwachten mensen …

Klanttevredenheid optimaliseren Lees meer »

reviews verzamelen

Reviews verzamelen

Reviews overtuigen en kunnen mensen over de streep trekken. Juist als mensen twijfelen of ze het gaan doen zijn reviews belangrijk. En daarom moet je reviews verzamelen. En eigenlijk moet je consequent vragen om een review, telkens als je je werk hebt afgerond. Als je consequent wilt vragen om een review, dan moet je daar …

Reviews verzamelen Lees meer »