Marketing voor kunstenaars

Marketing voor kunstenaars gaat net een beetje anders dan marketing voor een product of dienst. Want kunst is geen product en ook geen dienst.

divider

Kunst doet iets met de beschouwer. En dat kan een product of dienst nooit doen. Dat is het pluspunt.

divider

Maar met wie kunst iets gaat doen, dan heb jij niet voor het zeggen en dat heb jij ook niet in de hand. En dat is het minpunt, want hierdoor is het uiterst lastig om een niche te kiezen. En je kunt niet zonder niche.

divider

Hulp met marketing voor kunst

Ik heb een marketing cursus die ik speciaal ontwikkeld heb voor serieuze kunstenaars die hun werk willen verkopen. Als je hier belangstelling voor hebt, begin dan met een kosteloos focusgesprek met me te reserveren.

hoe kom je in de krant

Hoe kom je in de krant

Over hoe je in de krant komt heb ik laatst een webinar gevolgd, want ik had geen flauw idee hoe je dat aan zou kunnen pakken. En terwijl ik dit webinar volgde, borrelde er een herinnering op, van heel lang geleden. Want heel lang geleden heb ik het initiatief genomen voor een actie en die actie heeft de voorpagina van de plaatselijke krant gehaald. Hoe dat ging lees je hier. En hoe zorg jij dat je in de krant komt?

wat heeft een kunstenaar nodig

Wat heeft een kunstenaar nodig voor marketing?

Wat een kunstenaar nodig heeft voor marketing blijkt niet zo heel veel te maken te hebben met wat die kunstenaar precies doet. Er zijn gewoon een aantal basiszaken die je in orde moet hebben omdat het anders niet lukt met marketing. Hier vind je een artikel waarin ik aanstip wat zoal nodig hebt. En als je nu ontdekt dat je iets mist, dan moet je dat aanvullen en zorgen dat het er komt.