Home » Marketing voor dienstverleners

Marketing voor dienstverleners

Marketing voor dienstverleners vraagt net als marketing voor een groot bedrijf om een plan en structuur. Je moet weten waar je nu bent en waar je naartoe wilt. In deze rubrieke vind je tips die je verder op weg kunnen helpen.

Marketing voor diensten

Marketing voor dienstverleners hoeft niet moeilijk te zijn en je kunt het zelf doen.  Maar je hebt wel een goed plan nodig en een strakke structuur. Want wat ik vaak zie als mensen hun marketing zelf doen, is dat het alle kanten opgaat. Of dat mensen blijven steken in adverteren op Facebook omdat ze gewoon niet weten wat ze verder zouden kunnen doen. En dat vind ik jammer, want er zijn effectievere methoden die minder kosten en waardoor je dus sneller winst gaat maken.

Plan en structuur

Met het plan en de structuur kan ik je helpen en daarnaast weet ik ook nog heel veel over hoe dingen werken. Over hoe dingen werken kun je veel lezen in deze categorie.Inhoud kolom

specialisatie en doelgroep

Specialisatie en doelgroep

Een specialisatie en een doelgroep heb je nodig om prospects ervan te overtuigen dat jij de juiste bent om de klus te klaren. En natuurlijk kun je veel meer en zou je in principe voor iedereen kunnen werken. Maar toch kun je dat beter niet doen, want dat geeft allerlei problemen waar je nu geen idee van hebt. Met een specialisatie en een doelgroep communiceer je helder waar je mee helpt en wie je kunt helpen. Daar houden mensen van.

hoe prospects vinden

Hoe prospects vinden

Voor iedere ondernemer is het van levensbelang dat je weet hoe je prospects kunt vinden. En dat hoeft helemaal niet moeilijk te zijn, maar onervaren ondernemers nemen rond deze vraag vaak precies de verkeerde acties. Dan gaat het mis en dan nemen ze nogmaals dezelfde verkeerde actie. En die verkeerde actie lijkt heel erg logisch, maar hij heeft een averechts effect. Hier zal ik vertellen wat er fout gaat en wat je wel moet doen.

sommige ondernemers kiezen geen niche

Sommige ondernemers kiezen geen niche

Sommige ondernemers kiezen geen niche. Zij hebben daar een enorme weerstand tegen. En als ik dan doorvraag blijken er vaak 2 oorzaken te zijn waardoor ze echt geen niche willen kiezen. De ene oorzaak is begrijpelijk en heeft eigenlijk te maken met uitstel. De andere oorzaak is ernstiger, want die is gebaseerd op gebrek aan marketingkennis en misvattingen. Daar wil ik in dit artikel dieper op ingaan.

tijd besparen op online marketing

Tijd besparen op online marketing

Tijd besparen op online marketing doe je in de eerste plaats door te automatiseren wat je kunt automatiseren. Natuurlijk kun je ook iemand inhuren om alles voor je te doen en dat bespaart je zeker heel veel tijd. Maar begin eerst eens met automatiseren zodat je de hulp die je eventueel inhuurt niet hoeft in te zetten om onzinnige werkjes te doen die eigenlijk best geautomatiseerd kunnen worden. Hier een paar zaken die je heel gemakkelijk kunt automatiseren.

hoe vaak moet je bloggen

Hoe vaak moet je bloggen?

Als contentmarketing de kern van je marketingstrategie is, dan is het belangrijk dat je niet alleen iets publiceert als je daar zin in hebt. De kunst is dat je volgens een vast ritme iets publiceert. Liefst op een vaste dag en een vaste tijd. Zodat je hoeveelheid content steeds meer groeit. Een vast ritme voor je publicaties is moeilijk, want is altijd wel iets dat onmiddellijk aandacht vraagt. Daarom moet je je voorbereiden op hindernissen. Maar hoe vaak moet je bloggen?

Scroll naar boven