Home » Marketing voor dienstverleners » Marketing niche voor diensten

Marketing niche voor diensten

Hier hebben we het over je marketing niche voor diensten.

Een niche is een groep mensen met gemeenschappelijke kenmerken en gemeenschappelijke problemen. En het kiezen van een niche is zo ongeveer de belangrijkste beslissing die je moet nemen bij de start van je bedrijf.

Als je bedrijf niet goed loopt, dan zou je je niche moeten heroverwegen. Want als je niche niet levensvatbaar is, dan blijft het aanmodderen met je bedrijf.

Je doelgroep moet precies goed zijn: niet te klein en niet te groot, en met de ruimte om ‘m groter of kleiner te maken als de omstandigheden daar om vragen. Als jij moeite hebt met het bepalen van een doelgroep voor je diensten, vraag me dan om hulp.

Marketing niche diensten

Marketing niche voor diensten

Hoe lastiger de economische situatie in een land is, hoe belangrijker het is om een goede niche te hebben. Maar ook: als er veel mensen zijn die ongeveer hetzelfde doen als jij, ook dan is het essentieel een goede niche te hebben.

Je marketing niche goed kiezen is voor je bedrijf een zaak van overleven of failliet gaan. Dus als je bedrijf nu niet goed loopt, dan is het eerste dat je zou moeten doen: kijk goed naar je niche.

Want een kleine verandering aan je niche kan een enorm verschil in omzet betekenen. En de economische situatie heb je niet in de hand. Maar de keuze voor je niche bepaal je zelf.

Hulp bij het kiezen van een marketing niche

Uiteraard kan ik je ook helpen bij een kiezen van je niche. En als je al een niche hebt die je graag eens tegen het licht wilt houden omdat je bedrijf niet zo goed loopt als je graag zou willen, dan kan ik je daar ook mee helpen. Lees dan hier verder.

specialisatie en doelgroep

Specialisatie en doelgroep

Een specialisatie en een doelgroep heb je nodig om prospects ervan te overtuigen dat jij de juiste bent om de klus te klaren. En natuurlijk kun je veel meer en zou je in principe voor iedereen kunnen werken. Maar toch kun je dat beter niet doen, want dat geeft allerlei problemen waar je nu geen idee van hebt. Met een specialisatie en een doelgroep communiceer je helder waar je mee helpt en wie je kunt helpen. Daar houden mensen van.

sommige ondernemers kiezen geen niche

Sommige ondernemers kiezen geen niche

Sommige ondernemers kiezen geen niche. Zij hebben daar een enorme weerstand tegen. En als ik dan doorvraag blijken er vaak 2 oorzaken te zijn waardoor ze echt geen niche willen kiezen. De ene oorzaak is begrijpelijk en heeft eigenlijk te maken met uitstel. De andere oorzaak is ernstiger, want die is gebaseerd op gebrek aan marketingkennis en misvattingen. Daar wil ik in dit artikel dieper op ingaan.

waarom zou iemand mij inhuren

Waarom zou iemand mij inhuren? Unique selling points

Dit is een serieuze vraag die een ondernemer mij wanhopig stelde: Waarom zou iemand mij inhuren? Dat is ook een goede vraag die je niet vroeg genoeg kunt stellen. Want deze vraag klinkt wel behoorlijk wanhopig, maar gaat eigenlijk over jouw unique selling points. Als jij deze wanhopige vraag diep in je hart herkent, dan …

Waarom zou iemand mij inhuren? Unique selling points Lees meer »