Marketing voor kunstenaars

kunst

Marketing is vertellen wat je doet, keer op keer en op duizenden manieren. En marketing voor kunstenaars gaat precies hetzelfde: vertellen wat je doet.

Je gaat op een systematische manier bewustzijn van en interesse voor je kunst creeren. Zodat mensen er geleidelijk aan hebberig genoeg door worden om je kunst te willen bezitten. Ze willen het hebben, waardoor ze het gaan kopen.

Je kunt rustig zeggen dat kunst creeren zonder serieuze marketing gewoon een leuke hobby is. Er is niets op tegen om een leuke hobby te hebben, maar als je van je hobby je werk wilt maken dan is er meer nodig.

En als je je nu al bezighoudt met marketing maar je doet het niet op een systematische manier, dan kun je wel af en toe iets verkopen, maar dat is mazzel.

Door op een systematische manier aan je marketing te werken, krijg je op termijn voorspelbare resultaten. Je kunt leren hoe je dit doet en ik kan het je onderwijzen.

roland broekhuis

Kunst: samenwerken met Judith is een prettige ervaring

Samenwerken met Judith is een prettige ervaring. Ze maakt het marketingsysteem eenvoudig en is direct.Ze levert goeie ideeën, toegespitst voor de kunstpraktijk. Door de bomen het bos niet meer zien is verleden tijd. Veel dank Judith, Roland Broekhuis

Hoe werkt een zoekmachine

Hoe werkt een zoekmachine

Hoe een zoekmachine werkt is handige kennis, want dan weet je hoe het komt dat je website ineens in de zoekresultaten staat. Of waarom hij daar niet staat. In dit artikel wil ik hier wat licht op laten schijnen zodat je je website beter kunt laten presteren. Want hoog in Google is voor iedereen weggelegd. …

Hoe werkt een zoekmachine Lees meer »

aftersales nazorg en service

Aftersales nazorg en service

Het is veel gemakkelijker om opnieuw te verkopen aan tevreden klanten dan aan prospects die nog geen ervaring met je hebben. Daarom zijn aftersales, nazorg en service belangrijk. Schenk hier dus aandacht aan. Denk eens na: waarmee kun je klanten die echt van je gekocht hebben blij maken? Wat hebben ze nodig? En hoe kun …

Aftersales nazorg en service Lees meer »

Bezoek in je atelier

Bezoek in je atelier

Bezoek in je atelier is een grote verkoopkans. En die kans kun je gigantisch verknallen. Nog erger: hoe enthousiaster je bent, hoe groter de kans is dat je het verknalt. Maar je kunt je klant ook zo begeleiden dat kopen haast de enige logische keuze wordt. Daar ga ik het nu over hebben, want het is eeuwig jammer voor jou en voor je bezoeker als je klant met lege handen naar huis gaat.

stappenplan marketing starten

Stappenplan marketing voor kunst

Een stappenplan marketing voor kunst begint met een aantal zaken die je moet begrijpen en een aantal zaken die je nodig hebt. Wat je precies nodig hebt verschilt, want dan hangt van je marketingstrategie af. Je moet dus eerst kiezen voor je strategie, daarna ontdek je gaandeweg wat je nodig hebt. En als je eenmaal weet wat je nodig hebt, dan ben je al onderweg een goed systeem op te bouwen.

anet verdonk

Interview met kunstschilder Anet Verdonk

Dit is een interview met kunstschilder Anet Verdonk. Ik volg haar al een hele tijd omdat ik haar werk zo leuk vind. En ze is nog een leuk mens ook. Dus de hoogste tijd om haar eens beter te leren kennen d.m.v. dit interview. Mensen interviewen schept een win-win situatie: leuk voor de lezer, leuk voor de geinterviewde en leuk voor jezelf. Doen!

hoe interesseer je een kunstredactie voor je werk

Kunstredactie: hoe interesseer je die voor je werk?

Goede vraag: hoe interesseer je een kunstredactie voor je werk? Dat wilde ik wel graag weten, daarom heb ik dit gevraagd aan een journalist die content geleverd heeft aan de kunstredactie van het Limburgs Dagblad. We gaan eens kijken wat hij je adviseert als je in contact wilt komen met een kunstredactie en ook wel erg graag wilt dat ze iets over je gaan schrijven. Lees hier mijn gesprek met Hubert Haenen.

kunstmarkt in bergen nh

Kunstmarkt in Bergen NH

De kunstmarkt in Bergen NH is een toeristische trekpleister en ik ben daar gaan mystery shoppen. De markt is opgebouwd rond de Ruinekerk en om de markt heen liggen terrasjes. Wat wil je nog meer? Nou, verkopen natuurlijk. En voor het geval je hier ooit een kraam huurt en ook als je ergens anders bij een soortgelijk evenement een kraam huurt, dan moet je die verkopen goed voorbereiden. En daar wil ik het hier over hebben.

mond tot mond

Mond tot mond reclame, de beste reclame die er is

Door mond-tot-mond reclame bereik je het netwerk achter je netwerk op een uiterst effectieve en positieve manier. Dit is de beste reclame die je kunt krijgen. Het zou daarom leuk zijn als je mond-tot-mond reclame zou kunnen stimuleren. En dat kun je! Er zijn manieren om het netwerk achter je netwerk te bereiken door je klanten en de bezoekers van je website te stimuleren om over je te gaan praten.

Scroll naar boven