Home » Marketing voor kunstenaars » SEO voor beeldende kunst

SEO voor beeldende kunst

seo voor beeldende kunst

SEO voor beeldende kunst

SEO voor beeldende kunst vraagt iets anders dan SEO waarbij de teksten op een website de hoofdmoot vormen. Als het om beeldende kunst gaat moet net even iets meer doen. Of eigenlijk: je moet akelig goed je best doen.

Met deze artikelen wil ik je de weg wijzen om je website beter te laten presteren in de organische zoekresultaten.

Dit is een selectie van mijn artikelen over SEO die in een veel grotere rubriek staan en ik heb ze geselecteerd omdat juist deze artikel speciaal van belang zijn voor beeldende kunstenaars. Of omdat ze misvattingen over SEO uit de weg ruimen. En dan gaat het om misverstanden die ik gehoord heb in mijn gesprekken met beeldende kunstenaars.

Maar als je nog meer wilt weten over SEO en je echt goed wilt inlezen, lees dan ook de rubriek over de organische zoekresultaten.

afbeeldingen en de snelheid van je website

Afbeeldingen en de snelheid van je website

Heb je wel eens nagedacht over hoe zwaar de afbeeldingen zijn die je op je website plaatst? Of is dit abracadabra voor je? Het is wel belangrijk dat je hierover nadenkt, want als je afbeeldingen zwaarder zijn dan nodig is, dan wordt de laadtijd van je website langer. En de snelheid waarmee je website laadt is een ranking factor. Dat betekent dat Google ‘m weegt bij het bepalen van jouw positie in de organische zoekresultaten.

Hoe werkt een zoekmachine

Hoe werkt een zoekmachine

Hoe een zoekmachine werkt is handige kennis, want dan weet je hoe het komt dat je website ineens in de zoekresultaten staat. Of waarom hij daar niet staat. In dit artikel wil ik hier wat licht op laten schijnen zodat je je website beter kunt laten presteren. Want hoog in Google is voor iedereen weggelegd. Dus ook voor jou. En dat weet ik zo zeker juist door de manier waarop een zoekmachine werkt.

concurrentie op het web

Wie zijn je online concurrenten

Wie zijn je online concurrenten op het web? Online concurrentie is eigenlijk heel interessant. Want dat je concurrenten hebt zal geen nieuws voor je zijn. Maar online concurrentie gaat verder dan normale concurrentie. Ook organisaties die weinig feitelijke concurrentie lijken te hebben, hebben wel degelijk te maken met online concurrentie. Op het web concurreer je …

Wie zijn je online concurrenten Lees meer »