Home » Marketing voor kunstenaars » Social media voor kunstenaars

Social media voor kunstenaars

In deze rubriek over social media voor kunstenaars vind je een selectie van artikelen uit een veel grotere en algemenere rubriek over social media voor marketing.

social media voor kunstenaars

Social media voor kunstenaars

Social media kun je gebruiken om aandacht te trekken. Maar vaak gaat dat niet verder dan het posten van een afbeelding. En dat is het dan. Dat werkt vaak niet zo goed. Maar lees hier eens hoe iemand LinkedIn op een slimme manier gebruikt heeft.

Voor een goede en zinvolle social media strategie zou je moeten beginnen met het besef dat je niet te maken hebt met een strategie maar met een tool die het je mogelijk maakt mensen te bereiken die je niet op een andere manier kunt bereiken.

marketingstrategie of tool

Social media: marketingstrategie of marketing tool?

Gebruik je een marketingstrategie of marketing tool? Heb je dat verschil helder? Want ik vind dat hier heel verwarrend over geschreven wordt. Marketingstrategieën en marketingtools moet je niet met elkaar verwarren. Strategieën zijn effectief of minder effectief. Wat tools voor je doen hangt ervan af hoe je ze inzet. Daarom is het zo belangrijk dat je het verschil tussen een strategie en een tool helder in beeld hebt.

Nieuwsbrief op Pinterest als lange afbeelding

Nieuwsbrief op Pinterest als lange afbeelding

Met behulp van de Mailchimp Social Cards kun je regisseren welke afbeelding uit je nieuwsbrief jijzelf en je lezers delen op de social media. Dat is allemaal mooi, maar die afbeeldingen hebben een formaat dat niet optimaal is voor Pinterest. Als jij het moet hebben van afbeeldingen en je doelgroep hoofdzakelijk op Pinterest zit, dan heb ik idee voor een oplossing voor dat formaat.