Home » Organische zoekresultaten Organische zoekresultaten
Zoekmachine marketing is zorgen dat je website vindbaar is in de organische zoekresultaten. Want alleen als je website vindbaar is kun je klanten krijgen via de zoekmachines. Dit is een hoofdrubriek met een aantal subrubrieken zodat je gemakkelijk kunt vinden wat je zoekt. En als je gewoon aan het grasduinen bent, scrol dan lekker door pagina en kijk wat je aanspreekt.
Organische zoekresultaten
Als ondernemer zul je het zelden mee maken dat klanten op je zitten te wachten, maar een uitzondering hierop vormen de mensen die je vinden via de organische zoekresultaten.
Actief op zoek
Mensen die jou vinden via de zoekmachine zijn actief op zoek gegaan. Niet speciaal naar jou als persoon, maar wel naar de oplossingen die je te bieden hebt. Zoiets gebeurt alleen als je de zoekmachine voor je marketing gebruikt, want jouw website wordt pas getoond als iemand een zoekterm intikt waar jouw website het antwoord op is.
Alleen als je schrijven leuk vindt
Ik vind dit een leuke manier van marketing, maar dit moet je alleen doen als je van schrijven houdt. Verwacht niet dat je zonder een blog klanten aan zult trekken via je website. Ik persoonlijk vind het vindbaar worden via de organische zoekresultaten een heerlijke uitdaging. En ik verzeker je dat als je dit serieus neemt en je hier echt op stort, dat dit het beste in je naar boven haalt. Want met minder neemt Google geen genoegen dus je moet wel.
Set pagina’s voor iedere zoekopdracht
En het is ook leuk en bevrijdend om te ervaren dat Google voor elke zoekopdracht een set nieuwe pagina’s maakt. Want dat betekent dat je zelf kunt bepalen hoeveel concurrentie je wilt. Je bepaalt helemaal zelf of je de luwte op wilt zoeken of dat je je met volle kracht in de concurrentiestrijd wilt werpen.
Hoog in Google is tegenwoordig onlosmakelijk verbonden met kwaliteit. Dus als jouw website niet hoog in Google staat, dan is het tijd om eens te kijken naar de kwaliteit van je website. Er is geen andere manier om stevig bovenaan in de organische zoekresultaten te komen. Dus de enige manier om zonder kwaliteit te leveren …
Hoog in Google Lees meer »
Zoektermen onderzoek wordt ook wel zoekwoorden onderzoek of keyword research genoemd. Het is het onderzoeken van zoektermen voordat je een pagina of blogpost gaat schrijven. Want de woorden op je website trekken mensen aan. Dus je moet de juiste woorden op je website zetten: mensen moeten ze echt gebruiken en er moet niet te veel concurrentie zijn.
Hoe een zoekmachine werkt is handige kennis, want dan weet je hoe het komt dat je website ineens in de zoekresultaten staat. Of waarom hij daar niet staat. In dit artikel wil ik hier wat licht op laten schijnen zodat je je website beter kunt laten presteren. Want hoog in Google is voor iedereen weggelegd. …
Hoe werkt een zoekmachine Lees meer »
Niet alles hoeft in de zoekresultaten. Integendeel: maak een selectie en je website gaat beter presteren. Hiervoor moet je natuurlijk keuzes maken. En als je dat ook echt doet, dan zul je zien dat je andere pagina’s en artikelen beter gaan presteren. Want Google toont een pagina of artikel in de zoekresultaten, maar hij beoordeelt …
Niet alles hoeft in de zoekresultaten Lees meer »
Als contentmarketing de kern van je marketingstrategie is, dan is het belangrijk dat je niet alleen iets publiceert als je daar zin in hebt. De kunst is dat je volgens een vast ritme iets publiceert. Liefst op een vaste dag en een vaste tijd. Zodat je hoeveelheid content steeds meer groeit. Een vast ritme voor je publicaties is moeilijk, want is altijd wel iets dat onmiddellijk aandacht vraagt. Daarom moet je je voorbereiden op hindernissen. Maar hoe vaak moet je bloggen?
Tooltips brengen licht in de duisternis. Het zijn kleine stukjes verhelderende tekst die je onder “moeilijke woorden” plaatst. Als je een tooltip maakt dan verschijnt er in je gewone tekst onder het moeilijke woord een lijntje en als mensen daar met hun muis overheen gaan dan verschijnt de verhelderende tekst in een popup. Hierdoor kun je tekst op een pagina kwijt die alleen zichtbaar wordt voor mensen die daar behoefte aan hebben.
Er zijn heel veel plugins voor gerelateerde posts, maar ik vind dat de meeste plugins dit niet zo heel goed doen. Op mijn website wordt het sneller duidelijker als de plugin niet echt snapt wat relevant is en wat niet. Want ik schijf zowel over Mailchimp als over MailerLite en die artikelen gaan allebei over …
Echt relevante gerelateerde posts Lees meer »
Zoekwoorden kiezen is eigenlijk heel simpel en daarom kun je hier zelf heel ver mee komen. Het kost je een beetje tijd, je moet er een poosje over nadenken, maar heel erg moeilijk is het niet. En het is ook niet technisch. Daarnaast is het essentieel. Je moet er beslist tijd aan besteden om je zoektermen goed te kiezen. Want anders doe je al je werk voor niets. Dus probeer eens of het je lukt.
Als je meer verkeer naar je website wilt trekken, dan moet je content schrijven die mensen willen lezen. Wat mensen willen lezen kun je heel gemakkelijk ontdekken. En als je dat eenmaal weet en erover gaat schrijven, dan ga je automatisch meer bezoekers aantrekken. Hier lees je hoe je ontdekt wat mensen willen lezen zodat …
Meer verkeer naar je website Lees meer »
Het is heel erg gemakkelijk om het aantal bezoekers op je artikelen te verdubbelen of zelfs te verdriedubbelen. Want met artikelen is het net als met klanten: aan bestaande klanten verkoop je veel gemakkelijker dan aan mensen die je nog niet kennen. Zo is het met artikelen ook: aan bestaande bezoekers verkoop je heel gemakkelijk …
Verdubbel het aantal bezoekers van je artikelen Lees meer »