Organische zoekresultaten
Zoekmachine marketing is zorgen dat je website vindbaar is in de organische zoekresultaten. Want alleen als je website vindbaar is kun je klanten krijgen via de zoekmachines. Dit is een hoofdrubriek met een aantal subrubrieken zodat je gemakkelijk kunt vinden wat je zoekt. En als je gewoon aan het grasduinen bent, scrol dan lekker door pagina en kijk wat je aanspreekt.
Organische zoekresultaten
Als ondernemer zul je het zelden mee maken dat klanten op je zitten te wachten, maar een uitzondering hierop vormen de mensen die je vinden via de organische zoekresultaten.
Actief op zoek
Mensen die jou vinden via de zoekmachine zijn actief op zoek gegaan. Niet speciaal naar jou als persoon, maar wel naar de oplossingen die je te bieden hebt. Zoiets gebeurt alleen als je de zoekmachine voor je marketing gebruikt, want jouw website wordt pas getoond als iemand een zoekterm intikt waar jouw website het antwoord op is.
Alleen als je schrijven leuk vindt
Ik vind dit een leuke manier van marketing, maar dit moet je alleen doen als je van schrijven houdt. Verwacht niet dat je zonder een blog klanten aan zult trekken via je website. Ik persoonlijk vind het vindbaar worden via de organische zoekresultaten een heerlijke uitdaging. En ik verzeker je dat als je dit serieus neemt en je hier echt op stort, dat dit het beste in je naar boven haalt. Want met minder neemt Google geen genoegen dus je moet wel.
Set pagina’s voor iedere zoekopdracht
En het is ook leuk en bevrijdend om te ervaren dat Google voor elke zoekopdracht een set nieuwe pagina’s maakt. Want dat betekent dat je zelf kunt bepalen hoeveel concurrentie je wilt. Je bepaalt helemaal zelf of je de luwte op wilt zoeken of dat je je met volle kracht in de concurrentiestrijd wilt werpen.
Iemand vroeg me hoeveel tags je bij een artikel zou moeten plaatsen om er maximaal SEO profijt van te hebben. Boeiend vraag omdat het een foute vraag is. Hoe het wel zit vertel ik in dit artikel. En als je dat begrijpt vraag je niet meer naar het maximale aantal tags.
SEO is niet in de eerste plaats een technische zaak, denk dat vooral niet. Want je pagina wordt aangeboden door de teksten die je erop hebt staan. Maar die teksten moeten goed leesbaar zijn. Daarom moet je je tekst structureren met kopjes boven alinea’s. Hier lees je wat hierbij belangrijk is en wat de valkuilen …
Tekst structureren met kopjes boven alinea’s Lees meer »
Sterke meta descriptions schrijven helpt ervoor te zorgen dat mensen jouw pagina kiezen als hij in de zoekresultaten wordt aangeboden. Met je meta description kun je ervoor zorgen dat jouw pagina eruit springt, waardoor je meer bezoekers krijgt. Maar zorg er wel voor dat de vlag de lading dekt: schrijf een heldere samenvatting van wat …
Sterke meta description schrijven voor SEO en conversie Lees meer »
Een ankertekst is de tekst waar je een link aan vast maakt. Ankerteksten zijn belangrijk, want ze geven informatie aan de zoekmachines. En dat niet alleen: een duidelijke ankertekst geeft een betere gebruikservaring aan bezoekers. En een goede gebruikservaring is goed voor SEO. Daarom is het belangrijk goede ankerteksten te schrijven. Ankerteksten zijn je tijd …
Goede ankerteksten schrijven Lees meer »
Scraping is diefstal van jouw content. Ineens ontdek je dat er een kopie van jouw website op een ander domein staat. In dit artikel lees je hoe je kunt weten of je site gescrapet wordt en wat je kunt doen als je zoiets ontdekt. Want scraping kan je heel veel kosten. Maar als je het …
Scraping, wat kun je er aan doen Lees meer »
Een simpel recept om de vindbaarheid van je website te verbeteren en te testen. Eenvoudige dingen die je gewoon zelf kunt doen, maar die je waarschijnlijk niet doet omdat je niet weet dat dit nodig is. Makkelijk uit te voeren, je hebt er geen technische kennis voor nodig. Iedereen kan dit, dus doe het ook. …
Vindbaarheid website verbeteren en testen Lees meer »
Als je niet weet hoe je je website moet indelen, dan vind je hier een blauwdruk om een blog categorie te vullen met samenhangende content. En daarmee maak je een interessante pagina. Vermoedelijk heb je al heel vaak rond een thema geschreven. Maar dat was in een andere situatie. En je beseft vermoedelijk niet hoe …
Blauwdruk voor een blog categorie Lees meer »
Navigatie van je website optimaliseren hoort ook bij SEO. Want als mensen iets niet kunnen vinden dan heb je daar natuurlijk niets aan. Maar ook: als mensen iets niet kunnen vinden dan mag je er vanuit gaan dat Google het ook niet kan vinden. De navigatie van je website optimaliseren vraagt een beetje inlevingsvermogen van …
Navigatie website optimaliseren Lees meer »
Als je wilt dat je website gevonden wordt dan is het belangrijk om je blogposts en pagina’s te optimaliseren. Hier vind je een checklist die je erbij kunt nemen. Volg deze stappen en je geeft je blogpost of pagina alle kansen om gevonden te worden in de organische zoekresultaten. Je zult zien dat als er …
Blogpost of pagina optimaliseren Lees meer »
Als je graag gevonden wilt worden in de organische zoekresultaten is het essentieel dat je een goede zoekterm kiest voor je artikel. Want als jij heel andere zoektermen gebruikt dan de woorden waar mensen naar zoeken, dan gaat het niet lukken. Hoe je geschikte zoektermen kiest leg ik je hier uit. Je leest hier zelfs …
Zoekterm of keyword kiezen Lees meer »