Categoriearchief: Relatiemarketing

Relatiemarketing voor dienstverleners verschilt van marketing voor producten. Het grote verschil is dat producten tastbaar zijn. Je kunt ze zien, voelen en misschien zelfs ruiken. En dan weet je wat je koopt.

Relatiemarketing voor dienstverleners

Diensten kun je niet zien, voelen, ruiken of proeven. Diensten zijn niet tastbaar. Hierdoor is het vermarkten van diensten lastiger dan marketing voor producten. En een heel belangrijk verschil: als dienstverlener ben jij meestal het “product” dat verkocht moet worden.

In deze rubriek wil ik je tips geven die je hierbij kunnen helpen. En ik kan je ook een marketingmethode aanbieden die specifiek ontworpen is voor dienstverleners.

Hoe je het aanpakt kan ik je leren. Met persoonlijke begeleiding zodat je alle vragen die je tegenkomt gewoon kunt stellen.

Relatiemarketing voor dienstverleners

Maar begin eens met lezen op dit blog. Je kunt er gewoon doorheen scrollen, maar je kunt ook kiezen voor specifieke categorieën, zoals:

Netwerken of Content marketing en dan natuurlijk ook SEO.

Of lees verder bij Social media marketing.

En je kunt ook verder lezen bij E-mailmarketing met ook tips voor Mailchimp en MailerLite.

Besef wel dat Mailchimp, MailerLite en het hele Internet over tools gaat en niet over het opbouwen van relaties.

vergadersoftware en AVG

Vergadersoftware en AVG

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Vergadersoftware: sinds we met z’n alleen opgehokt zitten krijg ik met de regelmaat van de klok een aanbod toegestuurd voor een sessie met Skype of Whatsapp. Alsof de AVG ineens niet meer bestaat of er ineens niet meer toe doet.

Zo is het natuurlijk niet. De AVG is er nog steeds. En dat is geen vervelende wet die bedoeld is om jou het leven zuur te maken. Het is wet die jou helpt om de gegevens van je klanten niet weg te geven aan Amerikaanse softwaregiganten. Houd daarom de lat en het moreel hoog!

Lees verder Vergadersoftware en AVG
Netwerken in crisistijd

Netwerken in crisistijd

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Netwerken in crisistijd: het is niet makkelijk om een onderneming te hebben en abrupt geconfronteerd te worden met een crisis die zo groot is dat alles ineens stil valt.

Het valt niet mee om de moed erin te houden en er vertrouwen in te houden dat er licht aan het einde van de tunnel is als je nu gewoon heel concreet geen inkomsten hebt.

Lees verder Netwerken in crisistijd
Marketingstrategie of marketingtool

Marketingstrategie of marketingtool

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Marketingstrategie of marketingtool? Heb je dat verschil helder? Want ik vind dat hier heel verwarrend over geschreven wordt. Marketingstrategieën en marketingtools moet je niet met elkaar verwarren. Strategieën zijn effectief of minder effectief. Wat tools voor je doen hangt ervan af hoe je ze inzet.

Lees verder Marketingstrategie of marketingtool
Stappenplan social media starten

Stappenplan social media starten

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Stappenplan social media starten: als startende ondernemer je marketing handen en voeten geven kan erg verwarrend zijn, want alles hangt met elkaar samen. Maar met de social media kun je heel eenvoudig starten. En hoe eerder je dat doet, hoe beter het is.

Lees verder Stappenplan social media starten