Een XML-sitemap is een plattegrond van je website. Een XML-sitemap vertelt de structuur van je website aan Google en helpt hem hiermee om alles te vinden en te indexeren. Hier kun je lezen wat de verschillen zijn tussen een HTML-sitemap en een XML-sitemap, hoe je een XML-sitemap maakt en hoe je een XML-sitemap in Google Search … Lees verder Hoe maak je een XML-sitemap
Lees meer»Rubriek: SEO voor dienstverleners
Meerdere standpunten beschrijven voor SEO
Google stelt eisen aan de kwaliteit van de content op je website. En als je gevonden wilt worden in de organische zoekresultaten dan zul je hier rekening mee moeten houden. Hij heeft o.a. laten weten dat hij het waardeert als je genuanceerd schrijft.
Lees meer»Excerpts of handmatige samenvattingen
Door handmatige samenvattingen te maken verminder je de hoeveelheid duplicate content op je blog. Dat komt doordat er op de overzichtspagina’s een andere, unieke tekst getoond wordt dan de tekst die in je blogpost wordt getoond.
Lees meer»Eigen content is je schat
Eigen content is je schat! Socialmediamarketing en SEO vragen van je dat je regelmatig goede, informatieve content maakt. Als je dat niet doet zijn je inspanningen op de social media eigenlijk verspilde tijd en moeite en in de zoekresultaten zul je niet verschijnen. Ik zal je hier uitleggen waarom je ook op de social media eigen … Lees verder Eigen content is je schat
Lees meer»Datumarchieven op je website
Datumarchieven op je website plaatsen is soms een heel goed idee, maar vaker is het een heel slecht idee. Het hangt van het onderwerp van je website af of je dit zou moeten doen. En als het niet bij je onderwerp past kun je die archieven beter weghalen.
Lees meer»Zakelijk blog beginnen
In dit stappenplan voor een zakelijk blog wil ik je vertellen waar je aan moet denken als je een zakelijk blog wilt beginnen. En ook waarom dit een uitstekend idee is, want je hebt met een zakelijk blog veel meer kansen om klanten te krijgen via de organische zoekresultaten dan wanneer je alleen diensten op … Lees verder Zakelijk blog beginnen
Lees meer»Concurrentie op het web
Concurrentie op het web is eigenlijk heel interessant. Dat je concurrenten hebt zal geen nieuws voor je zijn. Maar concurrentie op het web gaat verder dan normale concurrentie. Ook organisaties die weinig feitelijke concurrentie lijken te hebben, hebben wel degelijk te maken met concurrentie op het web. Op het web concurreer je zelfs met jezelf.
Lees meer»Structuur van webpagina’s
Webpagina’s kun je indelen waardoor er een pagina-structuur ontstaat. En als je hier ook een broodkruimelpad bij gebruikt worden ze gemakkelijker vindbaar.
Lees meer»Uitgaande links
Uitgaande links zijn tegenwoordig belangrijker dan je zou denken. Nog niet zo heel erg lang geleden dacht Google dat een website waar veel links naartoe waren een belangrijke website was. Die veronderstelde belangrijke website plaatste hij dus bovenaan in de zoekresultaten. Het gevolg was dat mensen er alles voor deden om inkomende links te krijgen. … Lees verder Uitgaande links
Lees meer»Meerwaarde bieden met je website
Als Google naar je website kijkt om te beoordelen of je website waardig is om hoog in de zoekresultaten te worden aangeboden, dan stelt hij zichzelf een vraag naar de meerwaarde van jouw website. Als jij graag hoger in Google wilt komen, dan kun je jezelf daarom de vraag stellen: Hoe ga ik meerwaarde bieden? … Lees verder Meerwaarde bieden met je website
Lees meer»