Home » Social media

Social media

Via de social media kun je mensen bereiken die je heel moeilijk op een andere manier kunt bereiken.

Als mensen eigenlijk nog niet weten dat ze een probleem, kans of uitdaging hebben, dan zijn ze niet gemotiveerd om naar een oplossing te zoeken. Maar ze zijn er ook niet toe in staat.

Het is uitgesloten dat je deze mensen bereikt via de zoekresultaten, want daarvoor moeten ze eerst een zoekopdracht intikken. En dat gaan ze niet doen, want daarvoor moeten ze eerst weten dat ze een kans, uitdaging of probleem hebben.

social media marketing

Social media voor marketing

Maar via de social media kun je ze wel bereiken. Want daarvoor hoeven ze zelfs niets te doen. Als je op deze manier mensen wilt bereiken, moet je wel vooraf goed uitzoeken waar ze ongeveer zitten, want anders ben je je tijd en en energie aan het verspillen.

Mijn visie op social media

Overigens: je kunt deze mensen ook offline bereiken, dus als jij echt een hekel hebt aan social media, laat je dan niet wijsmaken dat je daar beslist actief moet zijn, want dat is niet waar. Er zijn ook andere manieren om je bedrijf in de markt te zetten. Hier kun je mijn visie hierover vinden.

Past het bij je?

Maar als jij wel graag actief op de social media wilt zijn en helder hebt waar je doelgroep zit, maak dan vooral eerst een plan en stel vooraf vast wat je wilt bereiken met je social posts of je advertenties. Want als je geen plan en geen doel hebt, dan kun je niet meten of het lukt. En als je niet kunt meten of het lukt, dan kun je je strategie ook niet verbeteren.

Daarom: begin met je doelen vast te stellen en bedenk vervolgens hoe je die doelen wilt gaan bereiken. En meet in welke mate dit je lukt. Dan ben je goed op weg en dan mag je ook resultaten verwachten.

Zakelijk gebruiken

Je gaat dit vast niet allemaal doen voor je hobby. Begin daarom eens met lezen over social media zakelijk inzetten.

marketingstrategie of tool

Social media: marketingstrategie of marketing tool?

Gebruik je een marketingstrategie of marketing tool? Heb je dat verschil helder? Want ik vind dat hier heel verwarrend over geschreven wordt. Marketingstrategieën en marketingtools moet je niet met elkaar verwarren. Strategieën zijn effectief of minder effectief. Wat tools voor je doen hangt ervan af hoe je ze inzet. Daarom is het zo belangrijk dat je het verschil tussen een strategie en een tool helder in beeld hebt.

twitter circles

Twitter Circles

Twitter Circles zijn een nieuwe functie van Twitter. Met Circles kun je tweets afschermen voor de grote groep van je volgers en ze uitsluitend tweeten voor een select gezelschap. En dat gezelschap kies je zelf door mensen toe te voegen aan je circle. Dat kan zinvol zijn, want het voorkomt dat je de neiging krijgt om twee accounts aan te maken: eentje voor werk en eentje voor privé.

facebook ads en webinars

Facebook ads en webinars de kosten en de baten

Er zijn talloze marketingstrategieen te verzinnen en welke je ook kiest, als het consequent doet zul je merken dat ze allemaal werken. Dat is het goede nieuws. Maar dat betekent niet dat iedere marketingstrategie geschikt is voor iedere soort business. Zeer beslist niet. Want de kosten van de marketingstrategieen die je kiest moeten in verhouding …

Facebook ads en webinars de kosten en de baten Lees meer »

alternatieven voor social media marketing

Alternatieven voor social media marketing

Laatst had ik een vreselijk interessant gesprek met iemand. Zij vertelde mij dat er een marketeer bij haar langs was geweest bij en toen hoorde ze dat je vreselijk actief moet zijn op social media. Want als je dat niet doet, dan krijg je geen klanten. En mijn gesprekspartner zag er diep ongelukkig uit toen …

Alternatieven voor social media marketing Lees meer »

leeftijd en activiteit op de social media

Leeftijd en activiteit op social media

Leeftijd en activiteit op social media van 2015 tot nu. Een overzicht van het gebruik van de bekendste platforms: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Tiktok. Ik houd dit al een paar jaar bij, want dan kun je een lijn zien. En als je weet waar iets naartoe gaat, dan kun je actie nemen op basis van reële verwachtingen. Dan blijf je niet hangen op een platform waar je straks niets meer aan hebt. En je investeert niet in een platform dat niets voor je doet.