Facebook
Facebook is al jaren een razend populair platform. Het platform biedt veel kansen en mogelijkheden voor social media marketing. Maar in het gebruik is het niet het eenvoudigste platform.
Facebook
Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je er niet afhankelijk van wordt. Dus als je merkt dat je marketing zich steeds meer afspeelt op Facebook terwijl mensen op je website moeten kopen, dan moet je van Facebook naar je website trekken. En dat kan moeilijk zijn. Als het om winacties gaat vind ik het handiger dit te doen in je eigen nieuwsbrief, want dan heb je niets te maken met de voortdurend veranderende spelregels van Facebook.
Je kunt op Facebook adverteren en dat zal geen nieuws voor je zijn. Maar wist je dat dit kan via Mailchimp en dat je tegenwoordig met MailerLite custom audiences kunt maken om te gebruiken voor je advertenties?
Facebook
En met Mailchimp kun je ook organische social posts maken en plannen. Dat vind ik handig, vooral omdat die planfunctie er ook is voor Instagram. En dat vind ik interessant. Niet alleen omdat het handig is, maar ook omdat zoiets ontstaat, want voordat zoiets ontstaat moet een platform lang bestaan.
Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo’n voorstander ben van adverteren. Maar daar is wel een uitzondering op. Want met een advertentie kun je heel snel te weten komen of het wijsheid is je werkgebied uit te breiden. Maar wat ik echt belangrijk vind is dat je je altijd blijft realiseren dat Facebook geen strategie is maar een tool. En een tool kan een strategie niet vervangen.
Er zijn talloze marketingstrategieen te verzinnen en welke je ook kiest, als het consequent doet zul je merken dat ze allemaal werken. Dat is het goede nieuws. Maar dat betekent niet dat iedere marketingstrategie geschikt is voor iedere soort business. Zeer beslist niet. Want de kosten van de marketingstrategieen die je kiest moeten in verhouding …
Facebook ads en webinars de kosten en de baten Lees meer »
Leeftijd en activiteit op social media van 2015 tot nu. Een overzicht van het gebruik van de bekendste platforms: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Tiktok. Ik houd dit al een paar jaar bij, want dan kun je een lijn zien. En als je weet waar iets naartoe gaat, dan kun je actie nemen op …
Leeftijd en activiteit op social media Lees meer »
In MailerLite Advanced krijgt de mogelijkheid voor om te adverteren op basis van je Audience in MailerLite. Er is nog geen tutorial, dus dit krijg je heet van de naald. Maar hier moet je ook iets aan voorbereiden en hoe eerder je dit doet, hoe beter het is. Want je hebt er expliciete toestemming van …
Facebook custom audiences in MailerLite Lees meer »
Een lastig probleem: een Facebookpagina die behoorlijk veel likes heeft, maar alles speelt zich af op Facebook. Het gebeurt zelden dat er iemand naar de website gaat. Doe hier iets aan! Trek mensen van Facebook naar je website! Hoe je dit aan kunt pakken? Nou gewoon, met een feestje natuurlijk. Maak het leuk, spannend en …
Trek mensen van Facebook naar je website Lees meer »
Je werkgebied uitbreiden is vaak een beter idee dan je doelgroep uitbreiden. Maar als je je werkgebied wilt uitbreiden moet je wel eerst zeker weten dat er op de locatie die je op het oog hebt voldoende geïnteresseerde prospects zijn. Dat moet je testen voor je gaat investeren. Hier vind je een idee om te …
Werkgebied uitbreiden Lees meer »
Een winactie in je nieuwsbrief is veel handiger dan een winactie op Facebook met telkens wisselende regels. En evengoed kun je er daarna aandacht aan besteden op Facebook. Maar ook voor een winactie in je nieuwsbrief gelden regels: wettelijke regels. En je hebt ook spelregels nodig uiteraard. In dit artikel vertel ik je wat je …
Winactie in je nieuwsbrief Lees meer »
Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief. Tegenwoordig gebruik je blokken in je de drag & drop nieuwsbrief voor social share en social follow. Maar eerder gebruikte je hier merge tags voor. En deze …
Mailchimp merge tags voor Facebook Lees meer »
Met Mailchimp organische social posts kun je publiceren op Twitter, Facebook en Instagram. En met Mailchimp Standard en Premium kun je publicaties op Instagram ook plannen. En je vindt in dit artikel ook een hack voor als je Mailchimp Free of Essentials gebruikt. Of als je de legacy versie hebt. Dat is echt een trucje …
Mailchimp organische social posts Lees meer »
Als je een gepland bericht van Facebook wilt verwijderen dan kun je je helemaal wezenloos zoeken om de plaatst te vinden waar je dat kunt doen. Maar een gepland bericht verwijderen van Facebook is veel makkelijker dan het lijkt. Wat wel een dingetje is: als het vandaag op de ene manier moet, dan kun je …
Gepland bericht verwijderen van Facebook Lees meer »
Facebook integreren met Mailchimp kan alleen met een fanpage. Met een persoonlijk profiel kan dit niet. Deze integratie heb je soms nodig. Bijvoorbeeld als je wilt adverteren op Facebook. Of als je organische social posts wilt plaatsen. Maar ook als je je nieuwsbrief automatisch op Facebook wilt zetten op het moment dat je ‘m verstuurt. …
Facebook integreren met Mailchimp Lees meer »