Facebook

Facebook is al jaren een razend populair platform. Het platform biedt veel kansen en mogelijkheden voor social media marketing. Maar in het gebruik is het niet het eenvoudigste platform.

Facebook

Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je er niet afhankelijk van wordt. Dus als je merkt dat je marketing zich steeds meer afspeelt op Facebook terwijl mensen op je website moeten kopen, dan moet je van Facebook naar je website trekken. En dat kan moeilijk zijn. Als het om winacties gaat vind ik het handiger dit te doen in je eigen nieuwsbrief, want dan heb je niets te maken met de voortdurend veranderende spelregels van Facebook.

Je kunt op Facebook adverteren en dat zal geen nieuws voor je zijn. Maar wist je dat dit kan via Mailchimp en dat je tegenwoordig met MailerLite custom audiences kunt maken om te gebruiken voor je advertenties?

Facebook

En met Mailchimp kun je ook organische social posts maken en plannen. Dat vind ik handig, vooral omdat die planfunctie er ook is voor Instagram. En dat vind ik interessant. Niet alleen omdat het handig is, maar ook omdat zoiets ontstaat, want voordat zoiets ontstaat moet een platform lang bestaan.

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo’n voorstander ben van adverteren. Maar daar is wel een uitzondering op. Want met een advertentie kun je heel snel te weten komen of het wijsheid is je werkgebied uit te breiden. Maar wat ik echt belangrijk vind is dat je je altijd blijft realiseren dat Facebook geen strategie is maar een tool. En een tool kan een strategie niet vervangen.

winactie in je nieuwsbrief

Winactie in je nieuwsbrief

Een winactie in je nieuwsbrief is veel handiger dan een winactie op Facebook met telkens wisselende regels. En evengoed kun je er daarna aandacht aan besteden op Facebook. Maar ook voor een winactie in je nieuwsbrief gelden regels: wettelijke regels. En je hebt ook spelregels nodig uiteraard. In dit artikel vertel ik je wat je …

Winactie in je nieuwsbrief Lees meer »

mailchimp merge tags voor facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief. Tegenwoordig gebruik je blokken in je de drag & drop nieuwsbrief voor social share en social follow. Maar eerder gebruikte je hier merge tags voor. En deze …

Mailchimp merge tags voor Facebook Lees meer »

Mailchimp organische social posts

Mailchimp organische social posts

Met Mailchimp organische social posts kun je publiceren op Twitter, Facebook en Instagram. En met Mailchimp Standard en Premium kun je publicaties op Instagram ook plannen. En je vindt in dit artikel ook een hack voor als je Mailchimp Free of Essentials gebruikt. Of als je de legacy versie hebt. Dat is echt een trucje …

Mailchimp organische social posts Lees meer »

facebook integreren met mailchimp

Facebook integreren met Mailchimp

Facebook integreren met Mailchimp kan alleen met een fanpage. Met een persoonlijk profiel kan dit niet. Deze integratie heb je soms nodig. Bijvoorbeeld als je wilt adverteren op Facebook. Of als je organische social posts wilt plaatsen. Maar ook als je je nieuwsbrief automatisch op Facebook wilt zetten op het moment dat je ‘m verstuurt. …

Facebook integreren met Mailchimp Lees meer »

Scroll naar boven