Home » Social media » Facebook

Facebook

Facebook is al jaren een razend populair platform. Het platform biedt veel kansen en mogelijkheden voor social media marketing. Maar in het gebruik is het niet het eenvoudigste platform.

 

facebook

 

Facebook

Maar je moet natuurlijk wel zorgen dat je er niet afhankelijk van wordt. Dus als je merkt dat je marketing zich steeds meer afspeelt op Facebook terwijl mensen op je website moeten kopen, dan moet je van Facebook naar je website trekken. En dat kan moeilijk zijn.

 

Als het om winacties gaat vind ik het handiger dit te doen in je eigen nieuwsbrief, want dan heb je niets te maken met de voortdurend veranderende spelregels van Facebook.

 

Je kunt op Facebook adverteren en dat zal geen nieuws voor je zijn. Maar wist je dat dit kan via Mailchimp en dat je tegenwoordig met MailerLite custom audiences kunt maken om te gebruiken voor je advertenties?

 

Facebook

En met Mailchimp kun je ook organische social posts maken en plannen. Dat vind ik handig, vooral omdat die planfunctie er ook is voor Instagram. En dat vind ik interessant. Niet alleen omdat het handig is, maar ook omdat zoiets ontstaat, want voordat zoiets ontstaat moet een platform lang bestaan.

 

Mensen die mij kennen weten dat ik niet zo’n voorstander ben van adverteren. Maar daar is wel een uitzondering op. Want met een advertentie kun je heel snel te weten komen of het wijsheid is je werkgebied uit te breiden.

 

Maar wat ik echt belangrijk vind is dat je je altijd blijft realiseren dat Facebook geen strategie is maar een tool. En een tool kan een strategie niet vervangen.

 

marketingstrategie of tool

Social media: marketingstrategie of marketing tool?

Gebruik je een marketingstrategie of marketing tool? Heb je dat verschil helder? Want ik vind dat hier heel verwarrend over geschreven wordt. Marketingstrategieën en marketingtools moet je niet met elkaar verwarren. Strategieën zijn effectief of minder effectief. Wat tools voor je doen hangt ervan af hoe je ze inzet. Daarom is het zo belangrijk dat je het verschil tussen een strategie en een tool helder in beeld hebt.

facebook ads en webinars

Facebook ads en webinars de kosten en de baten

Er zijn talloze marketingstrategieen te verzinnen en welke je ook kiest, als het consequent doet zul je merken dat ze allemaal werken. Dat is het goede nieuws. Maar dat betekent niet dat iedere marketingstrategie geschikt is voor iedere soort business. Zeer beslist niet. Want de kosten van de marketingstrategieen die je kiest moeten in verhouding …

Facebook ads en webinars de kosten en de baten Lees meer »

leeftijd en activiteit op de social media

Leeftijd en activiteit op social media

Leeftijd en activiteit op social media van 2015 tot nu. Een overzicht van het gebruik van de bekendste platforms: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Tiktok. Ik houd dit al een paar jaar bij, want dan kun je een lijn zien. En als je weet waar iets naartoe gaat, dan kun je actie nemen op basis van reële verwachtingen. Dan blijf je niet hangen op een platform waar je straks niets meer aan hebt. En je investeert niet in een platform dat niets voor je doet.

social media succesvol inzetten

Social media zakelijk inzetten

De social media kunnen enorm bijdragen aan je zichtbaarheid. Je kunt er de aandacht trekken van prospects en je kunt mensen er bewust van maken dat ze een probleem hebben dat jij kunt oplossen. Via de social media kun je mensen bereiken die een fase van de kopersreis zijn waardoor je ze nauwelijks kunt bereiken …

Social media zakelijk inzetten Lees meer »