Home » Social media » Twitter

Twitter

Twitter zakelijk: je zul niet makkelijk een platform vinden waar mensen actiever zijn dan op dit microblog.

twitter zakelijk

 

Twitter

Mensen gaan er met elkaar in gesprek, Tweets kunnen worden geretweet waardoor het bereik gigantisch kan zijn en een onderwerp kan ineens trending zijn.

 

Als je doelgroep hier zit dan moet jouw bedrijf zeker ook op dit hyperactieve platform zijn.

 

Het is een uniek platform en alles dat je daar publiceert komt ook echt terecht in de tijdlijn van je volgers. En dat maakt Twitter zakelijk veel interessanter dan welk ander platform dan ook.

 

Strategie voor Twitter

Een platform waar zoveel activiteit is, vraagt erom dat je deze activiteit in je voordeel gebruikt. Dat hebben wij een keer gedaan d.m.v. een live interview. Eerst veel tam-tam bij de aankondiging en toen het interview. Uiteraard maakte deze actie deel uit van een strategisch plan.

 

Twitter live

En datzelfde geldt natuurlijk voor een live verslag. Als je bij een evenement bent kun je een ooggetuigenverslag tweeten. En dat trekt aandacht en het trekt volgers aan.

 

Twitter en Mailchimp

Als je Twitter gebruikt in combinatie met  Mailchimp Standard, dan kun je je tweets op Mailchimp inplannen. En als je een lagere versie van Mailchimp gebruikt dan kun je posten op Twitter via Mailchimp. 

 

En je kunt via Mailchimp ook Twitter profielen van mensen die in je audience zitten binnen halen in Mailchimp en dan kun  je gemakkelijk zien of je nieuwsbrief aansluit bij waar ze mee bezig zijn.

 

Waar zit je doelgroep

Maar het begint allemaal met de vraag: waar zit je doelgroep, want als je doelgroep daar niet zit kun je doen wat je wilt, maar dan levert het je niets op natuurlijk.

 

twitter circles

Twitter Circles

Twitter Circles zijn een nieuwe functie van Twitter. Met Circles kun je tweets afschermen voor de grote groep van je volgers en ze uitsluitend tweeten voor een select gezelschap. En dat gezelschap kies je zelf door mensen toe te voegen aan je circle. Dat kan zinvol zijn, want het voorkomt dat je de neiging krijgt om twee accounts aan te maken: eentje voor werk en eentje voor privé.

leeftijd en activiteit op de social media

Leeftijd en activiteit op social media

Leeftijd en activiteit op social media van 2015 tot nu. Een overzicht van het gebruik van de bekendste platforms: LinkedIn, Facebook, Twitter, Instagram, YouTube en Tiktok. Ik houd dit al een paar jaar bij, want dan kun je een lijn zien. En als je weet waar iets naartoe gaat, dan kun je actie nemen op basis van reële verwachtingen. Dan blijf je niet hangen op een platform waar je straks niets meer aan hebt. En je investeert niet in een platform dat niets voor je doet.

live verslag doen via twitter

Live verslag doen via Twitter trekt volgers aan

Live verslag doen via Twitter trekt volgers aan, daar kun je op rekenen. Kijk hier hoe dit werkt en hoe moeilijk het is om je los te rukken van een actueel live verslag. In dit artikel vind je een real time live verslag van een rechtbank journaliste. Maar ook ideeën voor mensen die niet dagelijks …

Live verslag doen via Twitter trekt volgers aan Lees meer »

Mailchimp organische social posts

Mailchimp organische social posts

Met Mailchimp organische social posts kun je publiceren op Twitter, Facebook en Instagram. En met Mailchimp Standard en Premium kun je publicaties op Instagram ook plannen. En je vindt in dit artikel ook een hack voor als je Mailchimp Free of Essentials gebruikt. Of als je de legacy versie hebt. Dat is echt een trucje …

Mailchimp organische social posts Lees meer »

mailchimp social profiles

Mailchimp Social Profiles

Mailchimp Social Profiles is een betaalde add on die je kunt toevoegen aan alle versies van Mailchimp. Met deze add on kun je informatie binnenhalen uit de social media profielen van je abonnees. En dat kan bijzonder handig zijn want dan leer je je abonnee beter kennen. En dan weet je dus waar je over …

Mailchimp Social Profiles Lees meer »