Categoriearchief: Social media marketing

Social media marketing: door bekendheid te verwerven op de social media.

Social media marketing

Op de social media kun je mensen bereiken die zich er nog niet van bewust zijn dat ze een probleem hebben. Je kunt ze daar bewust van maken. En dat is de eerste fase van Inbound marketing.

Voor sommige mensen is het woord “social media” synoniem met marketing. Dat is gelukkig niet waar, er zijn talloze manieren om je doelgroep te bereiken De social media zijn één manier, maar niet de enige manier.

Er zijn erg veel platforms, sommige tamelijk nieuw, anderen al wat ouder. Maar houd er altijd rekening mee dat geen enkele van deze platforms van jou is en dat niets altijd blijft. Gebruik die platforms dus, maar maak je marketing er niet afhankelijk van.

Waar zit je doelgroep?

Voordat je wat dan ook doet op de social media, zou je eerst moeten onderzoeken of je doelgroep actief is op het platform dat je op het oog hebt. Waar zit je doelgroep >>

Stappenplan social media starten

Stappenplan social media starten

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Stappenplan social media starten: als startende ondernemer je marketing handen en voeten geven kan erg verwarrend zijn, want alles hangt met elkaar samen. Maar met de social media kun je heel eenvoudig starten. En hoe eerder je dat doet, hoe beter het is.

Lees verder Stappenplan social media starten

Bladwijzers in Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Bladwijzers in Twitter gebruik je om Tweets te bewaren. Dat is zonder meer handig. Ik zal je hier een voorbeeld geven van hoe ik bladwijzers gebruik.

Ik gebruik Twitter voornamelijk om onderzoek te doen. Want Twitter wordt o.a. gebruikt door de mensen van Google. Als ze iets belangrijks de wereld in willen sturen, dan doen ze dat via Twitter. Neem bijvoorbeeld deze tweet:

Lees verder Bladwijzers in Twitter
Live interview op Twitter

Live interview via Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Het boek Social media marketing voor zzp’ers van Marlies van der Meer gaf me een inspirerend idee: een live interview via Twitter. Dat leek me me leuk omdat je bij een interview via de social media direct een heleboel publiek kunt hebben.

Je kunt niet alleen je eigen volgers als publiek aanwerven, maar ook de volgers van degene die je gaat interviewen. En je maakt er natuurlijk een hashtag bij, waardoor je publiek nog groter wordt.

Ik heb Claudia van Wezel voorgesteld om dit samen te gaan doen. Zij als geïnterviewde en ik als interviewer.

Lees verder Live interview via Twitter
Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Facebook

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Mailchimp merge tags voor Facebook. Dat zijn merge tags waarmee je delen van je Facebookpagina kunt importeren in Mailchimp zodat je ze mee kunt sturen met je nieuwsbrief.

Deze merge tags waren er al voor Mailchimp in 2013 de drag en drop editor kreeg. Het zijn dus een soor archeologische curiositeiten. Maar deze merge tags werken nog steeds, dus je kunt ze gebruiken.

Voorwaarde: je moet je Facebook account verbinden met Mailchimp.

Lees verder Mailchimp merge tags voor Facebook
Mailchimp merge tags voor Facebook

Mailchimp merge tags voor Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Mailchimp merge tags voor Twitter: als je dat wilt, kun je Twitter in Mailchimp importeren. Je kunt tweets met je nieuwsbrief meesturen, of je kunt je profiel meesturen, net wat je wilt.

Tegenwoordig hebben het blok social share, maar voor 2013 was dat er niet. Hier volgen daarom een aantal prehistorische merge tags. En ze werken nog steeds, dus als je ze leuk vindt kun je ze in je Mailchimp nieuwsbrief gebruiken.

Je moet natuurlijk wel eerst je Twitter account verbinden met Mailchimp.

Lees verder Mailchimp merge tags voor Twitter
Persoonlijke contacten op LinkedIn

Persoonlijke contacten op LinkedIn

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Op LinkedIn kun je een enorm zakelijk netwerk opbouwen. Maar wat nou zo jammer is, is dat de meeste mensen niet verder gaan dan iets te publiceren voor dat netwerk. Maar persoonlijke contacten op doen gewoon veel meer voor je dan publicaties. Daarom: creëer persoonlijke contacten op LinkedIn.

En dat kan heel gemakkelijk op LinkedIn.

Lees verder Persoonlijke contacten op LinkedIn