Categoriearchief: Twitter zakelijk

Twitter zakelijk: je kunt op Twitter korte berichten plaatsen. Deze korte berichten kun je meer informatie meegeven door er een inline tekst bij te plaatsen. Dit kan met behulp van Facebook Open Graph. Mensen die jou volgen kunnen je berichten lezen.

Twitter zakelijk

Bij trefwoorden kun je een hashtag (#) plaatsen. Alle berichten met dezelfde hashtag komen samen in een map en zijn dan ook gemakkelijk te vinden door mensen die jou niet volgen.

Je kunt hier je boodschap heel gemakkelijk verspreiden. Het platform is echter géén reclamefolder en als je het medium als reclamefolder wilt gebruiken, zul je merken dat je weinig volgers krijgt.

Luisteren

Als je een kamer binnenkomt waar een gezelschap aanwezig is, dan begin je gewoonlijk met luisteren waar het gesprek over gaat. Pas daarna meng je je in het gesprek. Zo is het hier ook: eerst luisteren, dan praten. Je gaat specifieke mensen monitoren zodat weet wat er speelt.

Gebruikers

De verdeling van de gebruikers naar geslacht is niet helemaal duidelijk, het ene onderzoek zegt dat Twitter meer door mannen gebruikt wordt dan door vrouwen;  en het andere onderzoek zegt dat het precies andersom is.

Omdat het gebruik van de social media door de jaren heen kan veranderen, houd ik dit bij. Je kunt hier een overzicht vinden van het gebruik van Twitter van 2015 tot nu. 

  • Voor B2C is het een interessant medium
  • B2B maakt er echter nog meer gebruik van!

Verder vind ik het een handig platform om buitenlandse experts te volgen door ze in Twitter lijsten te zetten. En daarna zet ik hun belangrijkste tweets natuurlijk in mijn bladwijzers.

Twitter zakelijk

Je kunt Twitter uitstekend gebruiken voor marketing, maar doordat berichten snel op een tijdlijn naar beneden zakken, is het zaak om regelmatig te tweeten en vol te houden als je er effect mee wilt bereiken.

Waar zit je doelgroep?

Voordat je wat dan ook doet op de social media, zou je eerst moeten onderzoeken of je doelgroep actief is op het platform dat je op het oog hebt. Waar zit je doelgroep >>

Hier kun je meer vinden over andere social platforms.

Bladwijzers in Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Bladwijzers in Twitter gebruik je om Tweets te bewaren. Dat is zonder meer handig. Ik zal je hier een voorbeeld geven van hoe ik bladwijzers gebruik.

Ik gebruik Twitter voornamelijk om onderzoek te doen. Want Twitter wordt o.a. gebruikt door de mensen van Google. Als ze iets belangrijks de wereld in willen sturen, dan doen ze dat via Twitter. Neem bijvoorbeeld deze tweet:

Lees verder Bladwijzers in Twitter
Live interview op Twitter

Live interview via Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Het boek Social media marketing voor zzp’ers van Marlies van der Meer gaf me een inspirerend idee: een live interview via Twitter. Dat leek me me leuk omdat je bij een interview via de social media direct een heleboel publiek kunt hebben.

Je kunt niet alleen je eigen volgers als publiek aanwerven, maar ook de volgers van degene die je gaat interviewen. En je maakt er natuurlijk een hashtag bij, waardoor je publiek nog groter wordt.

Ik heb Claudia van Wezel voorgesteld om dit samen te gaan doen. Zij als geïnterviewde en ik als interviewer.

Lees verder Live interview via Twitter
Twitter wanneer een extra account

Extra account op Twitter

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Extra account op Twitter: wanneer is dat zinvol? Het is op Twitter heel gemakkelijk om meerdere accounts aan te maken en dit lijkt soms ook logisch.

Ik heb er daarom over nagedacht wanneer het wenselijk of zelfs noodzakelijk is een extra account op Twitter aan te maken. Om het antwoord op deze vraag helder te krijgen, is het nodig dat je je jezelf deze vraag stelt:

Lees verder: wanneer een extra account
Retweets op Twitter inzetten

Retweets op Twitter inzetten

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Retweets op Twitter hebben een mogelijkheid om je eigen commentaar toe te voegen. Vaak hoor ik ondernemers zeggen dat ze Twitter “niets vinden”. Te weinig mogelijkheden, te fragmentarisch. Dat kun je ook anders zien.

Juist doordat je op Twitter alleen piepkleine berichtjes kunt plaatsen en die piepkleine berichtjes zo veelzeggend moeten zijn dat je volgers erdoor verleid worden om op de link bij je tweet te klikken, haalt Twitter het beste in je naar boven!

Lees meer over retweets inzetten
Privé berichten op Twitter

Privé berichten op Twitter: kansen en valkuilen

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Privé berichten: Twitter privé berichten is een functie van Twitter. Deze functie biedt je de mogelijkheid om privé berichten te ontvangen van mensen die je niet volgt.

Dat lijkt ideaal voor een klantenservice want iedereen kan je een privé bericht sturen. Maar er zijn natuurlijk ook valkuilen die je eerst moet inventariseren.

In dit artikel vertel ik zowel voor de voordelen als over de valkuilen.

Lees meer over privé berichten op Twitter

Twitter lijsten gebruiken voor …

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Als je het slim aanpakt kunnen Twitter lijsten je expert status versterken. Maar je kunt Twitterlijsten ook gebruiken om groepen te maken. Want natuurlijk zijn er mensen die je interessanter vindt om te volgen dan anderen. En er zijn ook mensen die je beslist moet volgen en van wie je geen tweet mag missen.

Met Twitter kun je veel meer doen dan alleen je producten of diensten promoten. Je kunt op Twitter bijvoorbeeld een lijst met complimenten aanleggen. Maar je kunt meer lijsten maken op Twitter en dat heeft veel voordelen, o.a. voor het overzicht.

Lees verder Twitter lijsten gebruiken voor …

Bereik van je tweet: groter dan je denkt

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Het bereik van je tweet bepaalt hoeveel mensen je tweet zullen lezen, daarom zou het fijn zijn als je het bereik zou kunnen beïnvloeden en zo groot mogelijk zou kunnen maken. En als je beetje handig bent, dan kan het bereik van je tweet heel erg groot zijn.

Lees verder Bereik van je tweet: groter dan je denkt