Categoriearchief: Verkopen

Verkopen is sales en sales is de S van Smarketing in het Strategisch smarketingplan. 

Verkopen

Voor sales heb je vaardigheden nodig, maar vaardigheden alleen zijn vaak niet genoeg. Je hebt er ook een “koffertje” met inhoud bij nodig. Dat koffertje moet je prospect overtuigen en de verkoop vergemakkelijken.

Presenteren

Denk hierbij bijvoorbeeld aan de uitstekende presentatie van je diensten. En realiseer je vooral dat ieder verkoopgesprek een presentatie is.

Denk bijvoorbeeld ook aan reviews. Als je je klanten voor je laat spreken dan hoef je zelf minder te zeggen en je bent direct overtuigend.

Maar vraag je ook af in welke mate je geloofwaardig bent. Want als verkopen niet lukt omdat je niet geloofwaardig genoeg bent, dan is werken aan je expert status zinvoller dan een verkooptraining volgen.

Vertrouwen

Realiseer je dat het juist bij het verkopen van diensten gaat om vertrouwen. Want mensen moeten kopen op de gok dat jij het goed gaat doen. Ze kunnen je diensten niet vasthouden, ruiken of proeven en ze kunnen ze ook niet terugsturen omdat ze niet bevielen.

Als verkopen niet lukt, zoek dan eerst uit waar de grootste pijn zit waardoor het niet lukt en pak dat als eerste aan.

Reviews verzamelen

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Reviews zijn noodzakelijk om je diensten te verkopen. Maar wat nou als je net gestart bent met je onderneming? Of als je net een nieuwe dienst online hebt gezet waarvoor je nog geen reviews hebt? Of zelfs: wat te doen als je een cursus nog niet af hebt? Hoe kun je dan reviews verzamelen?

Hoe je situatie ook is, je moet aan reviews zien te komen. En dat kan op verschillende manieren en je kunt het ook helemaal fout doen.

Lees verder Reviews verzamelen

Negatieve reviews op social media

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Negatieve reviews op social media: wat doe je met negatieve reviews? Reviews en recensies via de social media hebben een enorme sociale bewijskracht omdat jij er niets tegen kunt doen als ze negatief zijn.

Doordat jij niets tegen negatieve reviews kunt doen zijn reviews en recensies die je via de social media krijgt betrouwbaar en daarom sterk: 90% van de mensen zegt vertrouwen te hebben in online reviews.

Lees verder Negatieve reviews op social media

Sociale bewijskracht via de social media

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Sociale bewijskracht en hoe je sociale bewijzen in kunt zetten is belangrijk bij online marketing. Sociale bewijskracht: voordat mensen je klant worden moeten ze je eerst:

  • kennen
  • vertrouwen
  • aardig vinden

Sociale bewijskracht kan erg goed helpen bij de factor “vertrouwen”.

Lees verder Sociale bewijskracht via de social media
Ben jij een expert

Ben jij een expert?

Dit bericht is voor het laatst bijgewerkt op

Als je een expert bent heeft Google meer vertrouwen in je website dan wanneer je eigenlijk niets weet over het onderwerp waarover je schrijft.

Niet zo vreemd natuurlijk. Bij het nemen van de beslissing of jouw website mogelijk zou moeten worden weggefilterd uit de zoekresultaten stelt hij zichzelf daarom o.a. de vraag:

Lees verder Ben jij een expert?