Mailchimp automations gecertificeerd

Mailchimp Automations gecertificeerd

Geschatte leestijd: 2 minuten

Mailchimp Automations gecertificeerd

Op 17 november 2020 verdiende ik mijn certificaat voor Mailchimp Automations. Dit certificaat heeft zowel betrekking op de Classic Automations als op Customer Journeys.

Automations maak je natuurlijk maar een keer. Daarna doen ze het gewoon. Ze blijven verzenden tot je ze uit zet. Maar juist omdat ze blijven verzenden gaan dezelfde e-mail talloze malen naar massa’s mensen. En dat is een situatie die enorme kansen biedt om ze te optimaliseren.

Mailchimp Automations gecertificeerd

Optimaliseren van automatiseringen

Besef dat Automations zich er geweldig toe lenen om te optimaliseren. Want dezelfde e-mails verstuur je keer op keer. En ze staan ook nog eens in een rijtje onder elkaar, dus je kunt hun prestaties heel gemakkelijk vergelijken.

Mailchimp Automations gecertificeerd

Mailchimp Customer Journeys

Het verschil tussen een gewone Automation en een Customer Journey lijkt enorm te zijn, want een gewone Automation is lineair en een Customer Journey heeft vertakkingen.

Maar voordat er Customer Journeys waren heb ik zulke dingen al gebouwd. Want dat kan ook met een lineaire Automation door er een paar – onder voorwaarden – aan elkaar te knopen.

Maar wat wel een enorm voordeel van een Customer Journey is, is de visuele weergave. De visuele weergave maakt het makkelijker om ermee te werken, want je ziet gemakkelijk wat je aan het doen bent terwijl je er eentje bouwt. En je ziet ook gemakkelijker wat er precies gebeurt als de journey aan staat.

Daarom: hoewel ikzelf ook zonder Customer Journey kan, denk ik dat het toch wel iets toevoegt voor heel veel mensen omdat de visuele weergave het proces begrijpelijker maakt.

Mailchimp Customer Journeys instellen kan ik je leren, maar het is veel gemakkelijker als je dit laat doen. Want het is geen terugkerend werk, je hoeft het maar eenmaal te doen.

Ik ben een erkende Mailchimp expert en ik kan je op allerlei manieren helpen met Mailchimp.

Gepubliceerd op: 17-11-2020
Voor het laatst bijgewerkt op: 8-6-2022

Ken je iemand voor wie dit interessant is?